načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Celým tělem naboso -- Zdárný přechod na minimalistickou obuv - Katy Bowmanová

Celým tělem naboso -- Zdárný přechod na minimalistickou obuv
-16%
sleva

Kniha: Celým tělem naboso -- Zdárný přechod na minimalistickou obuv
Autor:

Co vše modernímu člověku způsobuje běžná obuv a umělé prostředí, v němž se pohybuje? Jak bezpečně přejít na minimalistickou obuv a získat nesmírný prospěch z uvolnění a ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  228 Kč 192
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
6,4
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 69Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9% 100%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: DHARMAGAIA
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 08.03.2017
Počet stran: 193
Rozměr: 19 cm
Úprava: tran : ilustrace
Spolupracovali: předmluva Erwan Le Corre
do češtiny přeložila Jana Čeřenová
Jazyk: česky
Vazba: kniha, brožovaná vazba
Doporučená novinka pro týden: 2017-10
ISBN: 9788074360695
EAN: 9788074360695
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Americká biomechanička vysvětluje úskalí běžné obuvi a umělého prostředí, v němž se současný člověk pohybuje. Potíže běžné obuvi nelze zjednodušit na jediný problém, neboť každý aspekt boty má na tělo jiný vliv. V některých případech je omezený podnět vítaný - jako třeba když nás bota chrání před hřebíkem, jindy omezený podnět není až tak přínosný - jako například pro smyslové nervy v chodidlech; tkáně nedostatkem podnětů atrofují a odumírají. Autorka popisuje problémy vzniklé nošením bot a nabízí řešení, jak po částech měnit své tělo a boty, aby došlo k ozdravnému procesu. Podstatnou část textu tvoří rady a cviky na posílení a habituální polohování - bez cvičení to totiž nejde. Cílem je porozumění mechanických změn, které tělu mohou boty a chůze v nich během života přivodit.

Popis nakladatele

Co vše modernímu člověku způsobuje běžná obuv a umělé prostředí, v němž se pohybuje? Jak bezpečně přejít na minimalistickou obuv a získat nesmírný prospěch z uvolnění a vysvobození chodidel? Odpovědi na tyto otázky i řadu praktických cvičení naleznete v "knize, kterou musí mít každý, kdo má nohy".
Víte, že vhodným výběrem obuvi pozitivně ovlivníte své zdraví a přirozený pohyb celého těla?
Jak můžete dosáhnout volného pohybu, když máte desítky let svázané nohy? Znamená to jednoduše, že si máte vyzout boty a dopřát chodidlům volnost? Celým tělem naboso vám pomůže bezpečně a účinně přejít na minimalistickou obuv a získat nesmírný prospěch z vysvobození chodidel, aniž si přitom způsobíte poranění. Kniha obsahuje přes dvacet cvičení s doprovodnými fotografiemi a je nepostradatelným pramenem pro všechny, kdo by chodidlům rádi navrátili funkčnost, a tím přirozeně zlepšili zdraví celého těla!
. + Jak může běžná obuv způsobit, že tělo ztratí pohyblivost a svalstvo ochabne?
. + Jaký význam má chůze po přírodních površích?
. + Jaká nápravná cvičení pomohou chodidlům a nohám navyklým na běžné boty s přechodem na minimalistickou obuv? (zdárný přechod na minimalistickou obuv)

Předmětná hesla
Obuv -- hygienické aspekty
Obuv -- zdravotní aspekty
Chůze -- hygienické aspekty
Chůze -- zdravotní aspekty
hygiena obouvání
Vadné držení těla
Rehabilitační cvičení
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Předmluva

Úvod

ČÁST I: MYSLETE

Problém bot (není jen o botách či chodidlech)

Podpatek

Podpatky a „tělesný neutrál“ (a schéma, pomocí kterého všichni vysvětlují potřebu minimalistické

obuvi)

Tělo má více částí, než si uvědomujete

Přechod z podpatků

Mouchy žabek

Kotníkový syndrom („šmír“)

Ověřme si, zda kotníkový syndrom má vliv na vaše číslo bot

Terén a potíže s argumentem „přirozenosti“

Co je tedy přirozené?

Vaše mise: zmobilizujte svá chodidla, v umělých podmínkách a v terénu

ČÁST II: HÝBEJTE SE

Navyklé postoje, které je třeba změnit

Protahování vnitřních tkání chodidla

Protahování zevních tkání chodidla

Posilování vnitřních tkání chodidla

Posilování zevnních svalů chodidla

Posílení chůze

Zbavte se vytočených chodidel

Závěr

Program

Příloha

Odkazy a další četba

O autorce

O knížce napsali

Rejstřík


Předmluva

Pohyb je základem života. Je biologickou nutností a bází, na níž stojí dobré zdraví, vysoká míra

energie, pocitu pohody, houževnatosti a rovněž štěstí a tvořivosti.

Mé životní dílo spočívá v tom, že učím o přirozeném, efektivním pohybu. Jako student historie

tělocviku jsem zjistil, že naše současná fyzická aktivita, respektive její nedostatek, je na míle

vzdálená tomu, jak se lidé kdysi přirozeně pohybovali divočinou. Oproti svým předkům jsme jako

čivavy ve srovnání s vlky – nejsme fyzicky silní či zdatní a naše fyzická nedostatečnost se již ani

nedá označit jako trapná.

Většina z nás nedokáže vylézt na strom, obratně proběhnout náročným terénem, unést těžký

náklad na dlouhou vzdálenost nebo přeskočit velkou díru. V moderních tělocvičnách cvičíme a

dostáváme se do fyzické kondice způsobem, jenž je převážně restriktivní, příliš strojový či

založený na izolaci svalů. Je mechanický, repetitivní a zkrátka nepraktický. Domnívám se, že

potřebujeme programy založené na funkčních, praktických pohybech, pohybech, které se týkají

úkolů a výzev skutečného života, abychom se tak připravili na to, že budeme tělo používat, a

abychom naplno využívali svůj životní potenciál.

S tímto přístupem a záměrem na mysli jsem vytvořil MovNat, školu tělesné způsobilosti, zcela

založenou na přirozeném pohybu, jenž zahrnuje lokomotorické dovednosti chůze, běhu,

udržování rovnováhy, plazení, skákání, lezení a plavání, manipulační dovednosti zvedání,

nošení, házení a chytání a obranné dovednosti úderu a zápasení. Nejdůležitějšími principy

přirozeného pohybu jsou praktičnost a adaptabilita – praktičnost z toho důvodu, že tyto pohyby

jsou přímo, hmatatelně užitečné v reálném životě, a adaptabilita proto, že přirozený pohyb

vyžaduje vysokou míru přizpůsobivosti vůči nejrozmanitějším nárokům prostředí a situací.

Naši autorizovaní trenéři každý den učí lidi, jak si obnovit tělesnou kondici pomocí přirozených,

užitečných pohybů a dovedností, které nejenže pozvednou jejich fyzický prožitek světa, ale také

duševní, citový a duchovní život. Protože nemylme se – nedostatkem pohybu v naší kultuře

netrpí pouze naše tělo. Trpí jím mysl, srdce a veškerý život. Skutečný, přirozený pohyb

znamená svobodu – a právě teď jsme dost možná jako zvířata chycená v kleci.

Je-li pohyb doopravdy základem života, pak základ tohoto základu se nachází tam, kde byste ho

možná očekávali: úplně dole. V chodidlech. Jsme dvounozí živočichové, a třebaže jsou naše

pohybové schopnosti celkem rozmanité, nejčastěji se pohybujeme po nohách. Zdravé, efektivní

fungování chodidel je samozřejmě nezbytné pro zdravý, efektivní pohyb.

Stejně jako zbytek těla chodidla v sobě ukrývají neuvěřitelný nevyužitý potenciál. Po celou dobu

vytrvalého tréninku mám holá chodidla a takto se na nich pohybuji po útesech, kmenech stromů,

strmých říčních březích i přes pole. Chodidly cítím zemi, skálu, kůru, písek a vodu. Ráno před

východem slunce cítím chladnou trávu a za soumraku teplo slunce, které se drží v balvanech.


Většina z nás ale chodidla spolu se zbytkem těla uvěznila v kleci. Jakmile jsme začali chodit,

rodiče nás vsadili do bot. Máme zvláštní boty na běhání, do školy, na tancování, na téměř každý

sport – dokonce i na doma. Kvůli naší kultuře „obutosti“ většina lidí nikdy nepocítí neuvěřitelnou

škálu smyslových informací, které svět skýtá neobutým nohám, nikdy si neuvědomí úžasnou sílu

a pružnost, jichž chodidla mohou dosáhnout. I kdybychom byli většinu času bosí, umělé

povrchy, po kterých dennodenně šlapeme, jsou rovné, předvídatelné, nenáročné - a

nepřirozené.

Nemůžete dosáhnout efektivních, přirozených pohybů celého těla, jestliže se přirozeně či

funkčně nemohou pohybovat vaše chodidla. A nemůžete donutit chodidla, která byla od

narození v kleci, aby najednou byla přirozeně funkční, obzvláště ne v přírodním terénu s

nerovným povrchem. Když se moji studenti dají do běhání, skákání nebo lezení, ne vždy se

hned dovedou efektivně pohybovat, a stejně tak nemůžeme očekávat, že se nám přes noc

chodidla opět uzdraví jen díky tomu, že si sundáme boty. MovNat je metodická a progresivní

metoda, zaměřená na správnou formu pro dosažení nejvyšší výkonnosti a zdraví, a zrovna

taková je práce Katy Bowmanové v Celém těle naboso. Chcete-li si vybudovat základy pro

přirozený pohyb chodidel, můžete následovat její program, a dopřát tak svým nohám svobodu a

postupně dosahovat dokonalosti, kterou si vaše tělo a život zaslouží – krok za krokem.

Erwan LeCorre

tvůrce MovNat a autor The Natural Movement Book (Kniha přirozeného pohybu)

Santa Fé, Nové Mexiko




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist