
Kniha:
C++ Builder v příkladech
Autor:
Tomáš Holan; Roman Neruda
Kniha teď bohužel není dostupná.
»hlídat dostupnost



Nakladatelství: | » BEN-Technická literatura |
Médium / forma: | Tištěná kniha |
Rok vydání: | 2002 |
Počet stran: | 192 stran |
Rozměr: | B5 + CD |
Úprava: | ilustrace |
Vydání: | 1. vyd. |
Skupina třídění: | Programování. Software |
Vazba: | brožovaná V2 |
Datum vydání: | 07-10-2002 |
Nakladatelské údaje: | Praha, BEN - technická literatura, 2002 |
ISBN: | 80-7300-042-3 |
EAN: | 9788073000424 |
Kniha je o tom, že člověk nemusí dokonale rozumět všemu, co chce používat. Je víc o programování ve Windows než jen o C++ Builderu. Roman Neruda se zhostil úkolu na téma C++ Builder a spolu s Tomášem Holanem vytvořil další knížku v ediční řadě "v příkladech".
Totiž – Windows, jako operační systém, je složitá záležitost, stejně jako třeba letadlo nebo lidské tělo. Vysvětlit, jak to funguje, je těžké a většinou se to neobejde bez toho, aby člověk dříve nebo později nezačal, kvůli zjednodušení a přijatelnému rozsahu textu, říkat věci, které nejsou pravda. Tomu jsme se chtěli vyhnout.
Na druhou stranu, abyste si napsali program, který toto prostředí používá, případně někam odletěli letadlem nebo žili ve svém těle, na to většinou nepotřebujeme vědět, "jak je to uděláno", vystačíme s tím, že víme "jak to používat".
A o tom je tato kniha. Sbírka příkladů, které ukazují, co můžete udělat a jak. Občas nějaké to vysvětlení, ale jen trošku – jako když vám někdo řekne, že k odletu je dobré přijít co nejdříve, abyste si mohli říci o místa u okénka nebo že nemáte uhřátí skákat do vody. Nic o aerodynamice a palivu a řízení letového provozu ani o brzlíku, slinivce nebo streptokocích. Taková kuchařka. Tak vařte!
Historie vydání
1. vydání - řijen 2002 - ISBN 80-7300-042-3
1. vydání - připravujeme (elektronická kniha ve formátu PDF)
Stručný obsah
obsah knihy
Úvod
První program v C++ Builderu
Komponenty
Grafika
Databáze
Knihovna
obsah doprovodného CD
C++PRIKL - zdrojové texty všech příkladů z knížky
Keywords
obecná charakteristika
C++ Builder příklady programování pro začátečníky.
obsah knihy
První program v C++ Builderu, Komponenty, Komponenty, Reakce na událost, Společná obsluha událostí, Kalkulačka, Ošetření chyb, Kalkulačka s páskou, Textový editor, Textový editor, Bezpečný konec programu, Další dialogy, Více oken, Modální okno, Dialog, Vlastnost Components, Datum, Měření času, Hodiny, Přesnost časovače, Klávesy, Enter místo TAB, Při odchodu, SetFocus, Při příchodu, Přidat komponentu, Přidat komponenty i s metodami, Změna rodiče, Grafika, Kreslení poprvé, Graf funkce, Pero, Ještě pero, Poprvé barva, Lissajousovy obrazce, Lissajous, Lissajous, Tabulka barev, Tabulka barev, Štětec v čáře, Inverzní kresba, Roztažení, Výběr a kopírování, Skládačka, Skládačka, Patnáctka, Písmo, Písmo a štětec, Reliéfní písmo, Skloněné písmo, Skloněné písmo, Pixels, Barevné složky, Převod na šedou, Černobílý obrázek, Distribuce chyby, Inverze barev, Kontrast, Reliéf, Třídění, Průměrné barvy, Průměrný obrázek, Zvětšenina, Deformace, Lupa, Vektorové kreslení, Vlastní kreslení, Přidávání do obrázku, Obrázky cizích oken, Kreslení na okno, Děravé okno, Objekt Screen, Změna kurzoru myši, Vlastní kurzor myši, Obrázek jako resource, Animace, Kreslení funkcí, Databáze, První databázový program, Další komponenty, Hodnoty polí, Hodnoty polí, Hodnoty polí, Vypočtená pole, Vyhledávaná (lookup) pole, Sloupce, Pohyb po tabulce, Pohyb po tabulce nepozorovaně, Pohyb po tabulce záložky, Nalezení záznamu, Změna pořadí, Vybrané záznamy, Vybrané záznamy, Stavy tabulky, DB Navigátor, Před akcí, Nemazat, Po akci počáteční hodnoty, Závislé tabulky, Dotazy, SQL: Další dotazy, SQL: Vybrané atributy, SQL: Vybrané záznamy, SQL: Složitější podmínka, SQL: Přibližné porovnání, SQL: Uspořádání, SQL: Nové atributy, SQL: Měsíční plat, SQL: Pojmenované nové atributy, SQL: Průměrný plat, SQL: Seskupení, SQL: Spojení tabulek, Spojení více tabulek, Nejprodávanější zboží, Změny v tabulkách, Vytvoření tabulky.
Objektově orientovaná vývojová prostředí
Objektově orientované programování