načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Behaviorální finance - Implikace pro investory - Michal Stupavský

Behaviorální finance - Implikace pro investory
-14%
sleva

Kniha: Behaviorální finance - Implikace pro investory
Autor:

- Behaviorální finance (behavioral finance) jsou moderním a progresivním směrem finanční teorie, který na rozdíl od tradičních financí předpokládá, že se investoři a další ... (celý popis)
Titul doručujeme za 2 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  299 Kč 257
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
8,6
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » PLOT
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2016
Počet stran: 77
Rozměr: 295,0x215,0x10,0 mm
Úprava: ilustrace
Vydání: Vydání první
Skupina třídění: Finance
Hmotnost: 0,259kg
Jazyk: česky
Vazba: Brožovaná bez přebalu lesklá
Datum vydání: 201608
ISBN: 978-80-7428-291-1
EAN: 9788074282911
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Behaviorální finance (behavioral finance) jsou moderním a progresivním směrem finanční teorie, který na rozdíl od tradičních financí předpokládá, že se investoři a další účastníci finančních trhů nechovají vždy zcela racionálně. Mnoho finančních rozhodnutí je ovlivněno tím, jak informace interpretujeme a jak podle nich jednáme, což není vždy racionální, neboť lidé trpí mnoha behaviorálními předsudky.

Důležitost tohoto ekonomického oboru podtrhuje skutečnost, že jeden z jeho zakladatelů, Daniel Kahneman, obdržel v roce 2002 Nobelovu cenu za ekonomii „za integraci poznatků z psychologického výzkumu do ekonomické vědy, zejména co se týče lidských úsudků a rozhodování při nejistotě“.

Diplomová práce Michala Stupavského s názvem Behaviorální finance – Implikace pro investory je jednou z prvních odborných prací, které se tímto tématem zabývají u nás.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Michal Stupavský - další tituly autora:
Investor 21. století Investor 21. století
 (e-book)
Investor 21. století -- Jak ovládnout vlastní emoce a uvažovat o zajištění na stáří Investor 21. století
 
Ke knize "Behaviorální finance - Implikace pro investory" doporučujeme také:
Akciové investice Akciové investice
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

Úvod..................................................................................................................................9

1. Podstata behaviorálních financí.............................................................................10

2. Prospect theory........................................................................................................11

2.1. Daniel Kahneman a Amos Tversky..............................................................11

2.2. Prospect theory - analýza rozhodovaní za rizika........................................12

2.2.1. Kritika teorie očekávaného užitku.................................................. 12

2.2.2. Hodnotová funkce............................................................................15

2.2.3. Vážící funkce....................................................................................17

2.2.4. Posuny referenčního bodu...............................................................19

2.3. Aplikace prospect theory ve finanční teorii - dispoziční efekt...................20

2.3.1. Podstata dispozičního efektu..........................................................20

2.3.2. Mentální účetnictví.......................................................................... 21

2.3.3. Sebekontrola.................................................................................... 22

2.3.4. Empirická analýza dispozičního efektu..........................................22

3. Behavíorální předsudky.........................................................................................24

3.1. Přehnaný optimismus (Overoptimism Bias)...............................................24

3.2. Nadměrné sebevědomí (Overconfidence Bias)...........................................26

3.3. Iluze kontroly (Illusion of Control Bias)......................................................34

3.4. Potvrzení (Confirmation Bias).....................................................................39

3.5. Zpětný pohled (Hindsight Bias)..................................................................40

3.6. Sebepřisuzování (Self-attribution Bias).......................................................42

3.7. Dostupnost (Availability Bias).....................................................................45

3.8. Averze к lítosti (Regret Aversion Bias)........................................................48

3.9. Kognitivní nesoulad (Cognitive Dissonance Bias)...................................... 50

3.10. Vlastnictví (Endowment Bias)......................................................................53

3.11. Averze к nejasnosti (Ambiguity Aversion Bias)...........................................55

4. Praktická část - dotazníkové šetření......................................................................60

4.1. Popis analytické metody a charakteristika respondentu............................60

4.2. Analýza otázek podle zkoumaných faktoru............................................... 61

4.2.1. Teorie očekávaného užitku versus prospect theory........................ 61

4.2.2. Hodnotová funkce v rámci prospect theory....................................63

4.2.3. Vážící funkce v rámci prospect theory............................................65

4.2.4. Dispoziční efekt................................................................................66

4.2.5. Přehnaný optimismus......................................................................66

4.2.6. Nadměrné sebevědomí....................................................................67

4.2.7. Ukotvení...........................................................................................68

4.2.8. Reprezentativnost............................................................................68


4.2.9. Rámcování...........................................................................................70

4.2.10. Úloha na kognitivní reflex..................................................................70

4.2.11. Potvrzení.............................................................................................71

4.2.12. Intenzita racionality/iracionality a strategické uvažování...............71

4.3. Zhodnocení dotazníkového šetření.................................................................72

Závěr......................................................................................................................................73

Literatura...............................................................................................................................74

O autorovi 77



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist