načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Behaviorální finance - Implikace pro investory - Michal Stupavský

Behaviorální finance - Implikace pro investory

Kniha: Behaviorální finance - Implikace pro investory
Autor:

Behaviorální finance (behavioral finance) jsou moderním a progresivním směrem finanční teorie, který na rozdíl od tradičních financí předpokládá, že se investoři a další ...


Titul doručujeme za 2 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  254
+
-
ks
rozbalKdy zboží dostanu
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma
Doporučená cena:  299 Kč
15%
naše sleva
8,5
bo za nákup

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » PLOT
Rok vydání: 201608
Počet stran: 77
Rozměr: 295,0x215,0x10,0 mm
Úprava: tran : ilustrace
Vydání: Vydání první
Hmotnost: 0,26kg
Jazyk: česky
Vazba: Brožovaná bez přebalu lesklá
ISBN: 978-80-7428-291-1
EAN: 9788074282911
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Behaviorální finance (behavioral finance) jsou moderním a progresivním směrem finanční teorie, který na rozdíl od tradičních financí předpokládá, že se investoři a další účastníci finančních trhů nechovají vždy zcela racionálně. Mnoho finančních rozhodnutí je ovlivněno tím, jak informace interpretujeme a jak podle nich jednáme, což není vždy racionální, neboť lidé trpí mnoha behaviorálními předsudky. Důležitost tohoto ekonomického oboru podtrhuje skutečnost, že jeden z jeho zakladatelů, Daniel Kahneman, obdržel v roce 2002 Nobelovu cenu za ekonomii za integraci poznatků z psychologického výzkumu do ekonomické vědy, zejména co se týče lidských úsudků a rozhodování při nejistotě. Diplomová práce Michala Stupavského s názvem Behaviorální finance Implikace pro investory je jednou z prvních odborných prací, které se tímto tématem zabývají u nás.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Michal Stupavský - další tituly autora:
Investor 21. století Investor 21. století
Havlíček, David; Stupavský, Michal
Cena: 254 Kč
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah
Úvod..................................................................................................................................9
1. Podstata behaviorálních financí.............................................................................10
2. Prospect theory........................................................................................................11
2.1. Daniel Kahneman a Amos Tversky..............................................................11
2.2. Prospect theory - analýza rozhodovaní za rizika........................................12
2.2.1. Kritika teorie očekávaného užitku .................................................. 12
2.2.2. Hodnotová funkce............................................................................15
2.2.3. Vážící funkce....................................................................................17
2.2.4. Posuny referenčního bodu...............................................................19
2.3. Aplikace prospect theory ve finanční teorii - dispoziční efekt...................20
2.3.1. Podstata dispozičního efektu..........................................................20
2.3.2. Mentální účetnictví.......................................................................... 21
2.3.3. Sebekontrola.................................................................................... 22
2.3.4. Empirická analýza dispozičního efektu..........................................22
3. Behavíorální předsudky.........................................................................................24
3.1. Přehnaný optimismus (Overoptimism Bias)...............................................24
3.2. Nadměrné sebevědomí (Overconfidence Bias)...........................................26
3.3. Iluze kontroly (Illusion of Control Bias)......................................................34
3.4. Potvrzení (Confirmation Bias).....................................................................39
3.5. Zpětný pohled (Hindsight Bias)..................................................................40
3.6. Sebepřisuzování (Self-attribution Bias).......................................................42
3.7. Dostupnost (Availability Bias).....................................................................45
3.8. Averze к lítosti (Regret Aversion Bias)........................................................48
3.9. Kognitivní nesoulad (Cognitive Dissonance Bias)...................................... 50
3.10. Vlastnictví (Endowment Bias)......................................................................53
3.11. Averze к nejasnosti (Ambiguity Aversion Bias)...........................................55
4. Praktická část - dotazníkové šetření......................................................................60
4.1. Popis analytické metody a charakteristika respondentu............................60
4.2. Analýza otázek podle zkoumaných faktoru............................................... 61
4.2.1. Teorie očekávaného užitku versus prospect theory........................ 61
4.2.2. Hodnotová funkce v rámci prospect theory....................................63
4.2.3. Vážící funkce v rámci prospect theory............................................65
4.2.4. Dispoziční efekt................................................................................66
4.2.5. Přehnaný optimismus......................................................................66
4.2.6. Nadměrné sebevědomí....................................................................67
4.2.7. Ukotvení...........................................................................................68
4.2.8. Reprezentativnost............................................................................68





4.2.9. Rámcování...........................................................................................70
4.2.10. Úloha na kognitivní reflex..................................................................70
4.2.11. Potvrzení.............................................................................................71
4.2.12. Intenzita racionality/iracionality a strategické uvažování ...............71
4.3. Zhodnocení dotazníkového šetření.................................................................72
Závěr......................................................................................................................................73
Literatura...............................................................................................................................74
O autorovi77






       

internetové knihkupectví - online prodej knih


Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2017 - ABZ ABZ knihy, a.s.