načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Bachovy květy -- Pomoc z přírody pro vaše děti - Lenka Červená

Bachovy květy -- Pomoc z přírody pro vaše děti

Elektronická kniha: Bachovy květy -- Pomoc z přírody pro vaše děti
Autor:

Vyjádřit vztek, strach, úzkost, smutek, starost či nejistotu je zcela v pořádku, k člověku emoce patří a má je projevit. Jak by se ale dalo pomoci dítěti, které tyto pocity prožívá ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  150
+
-
5
bo za nákup

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
elektronická forma tištěná forma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Maitrea a.s.
Dostupné formáty
ke stažení:
EPUB, MOBI, PDF
Upozornění: většina e-knih je zabezpečena proti tisku
Médium: e-book
Počet stran: 100
Rozměr: 21 cm
Úprava: tran : barevné ilustrace
Vydání: První vydání v českém jazyce
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
ISBN: 978-80-750-0229-7
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Zvládání stresu a negativních emocí u dětí pomocí květových esencí anglického lékaře dr. Edwarda Bacha.

Popis nakladatele

Vyjádřit vztek, strach, úzkost, smutek, starost či nejistotu je zcela v pořádku, k člověku emoce patří a má je projevit. Jak by se ale dalo pomoci dítěti, které tyto pocity prožívá příliš často, opakovaně a samo z nich není šťastné? Jednou z možností je využít pozitivní potenciál třiceti osmi Bachových květů. Pomozte najít svým dětem rovnováhu, aby se dokázaly vyrovnat s tím, co je trápí, a mohly rozvinout jejich potenciál, jejich individualitu a vnitřní naplnění. Dr. Bach objevil osmatřicet květů, z nichž každý je specifický pro určitý emocionální a mentální stav a také nemoci související s negativním stavem mysli. Esence s číslem 39 ( Krizová esence ) je kombinací pěti květů, určených jako první pomoc v náročných situacích.

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

se narodila v roce 1967 v Praze a je matkou tří dětí. To podstatné pro její nynější

práci získala studiem Institutu českých aromaterapeutů v Praze, zakončeným

diplomovou prací s názvem Aromaterapie a alergie, absolvováním certifikovaných

kurzů Bachova centra Krystal Aquamarin s.r.o. a certifikovaným vzděláváním

v kurzech kineziologie One Brain společnosti Amikus. Zkušenosti nasbírala též

účastí na rodinných konstelacích a odborných vzdělávacích kurzech společnosti

Energy. Studuje na Škole přírodní medicíny na Praze 8 a věnuje se studiu

Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování na Katedře psychologie

Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze.

Pomozte najít svým dětem rovnováhu, aby se dokázaly vyrovnat s tím,

co je trápí, a mohly rozvinout jejich potenciál, jejich individualitu

a vnitřní naplnění. Dr. Bach objevil 38 květů, z nichž každý je specifický

pro určitý emocionální a mentální stav a také nemoci související

s negativním stavem mysli.

Esence s číslem 39 (Krizová esence) je kombinací pěti květů,

určených jako první pomoc v náročných situacích.

9 788075 002297

Lenka Červená

BACHOVY

KVĚTY

POMOC Z PŘÍRODY

PRO VAŠE DĚTI

Lenka Červená




K ATALOGIZACE V KNIZE – NÁRODNÍ KNIHOVNA ČR

Červená, Lenka

Bachovy květy : pomoc z přírody pro vaše děti / Lenka Červená. -- První vydání

v českém jazyce. -- Praha : Maitrea, 2017. -- 100 stran

ISBN 978-80 -7500 -229-7

615.89:633.88 * 616.89-008.44-053.2 * 159.942-022.212 * 159.97 * 613.86

– Bachova květová terapie

– emoční poruchy v dětství a dospívání

– negativní emoce

– duševní poruchy

– zvládání stresu

– příručky

615.8 – Fyzioterapie. Psychoterapie. Alternativní lékařství [14]

Lenka Červená

Bachovy květy

Copyright © Lenka Červená, 2016

Czech edition © MAITREA a.s., Praha 2017

ISBN 978-80 -7500 -229-7


Obsah

1. Strach .................................................................................................................. 5

2. Nejistota ............................................................................................................. 15

3. Nezájem o okolí ................................................................................................ 27

4. Osamělost .......................................................................................................... 39

5. Přecitlivělost na vlivy a myšlenky druhých ................................................... 47

6. Skleslost či zoufalství ....................................................................................... 55

7. Přílišná péče o druhé ....................................................................................... 69

Krizová esence (Rescue remedy) ......................................................................... 81

Emoce a naše tělo .................................................................................................. 83

Jak zvládat emoce ................................................................................................. 91

Použitá literatura .................................................................................................. 95

Přehledná tabulka pro rychlou orientaci ............................................................ 97

1

baChOVY KVĚTY: POMOC Z  PŘÍRODY PRO VaŠE DĚTI

Napadla vás někdy otázka, jak se vypořádat s negativními po­

city vašeho dítěte?

Vyjádřit vztek, strach, úzkost, smutek, starost či nejistotu je zcela

v  pořádku, k  člověku emoce patří a  má je projevit. Jak by se ale

dalo pomoci dítěti, které tyto pocity prožívá příliš často,opakova

ně a samo z nich není šťastné? Jednou z možností je využít pozi­

tivní potenciál třiceti osmi Bachových květů.

Dr. Edward Bach (1886–1936)

Edward Bach byl anglickým lékařem, který v  rámci své osobnosti

dokázal propojit školní i přírodní formu medicíny. Dospělk pozná

ní, že osobnost a  vnitřní prožívání člověka mají vliv na jeho zdra

ví, a zdravotní stav jedince by tak měl být posuzován individuálně,

nikoliv jen na základě tělesných symptomů. Ve své knize s názvem

Uzdrav se (Heile dich selbst, 1931) přináší výpověď o tom, žefyzic

ká nemoc vzniká, když člověk není v souladu se svýmduševně-du

chovním směřováním. Esence z Bachových květů působí především

v  emoční rovině. Tak může nastat situace, že dva lidé se stejným

onemocněním mohou dostat k užívání rozdílné esence.

Nemusíte být právě fyzicky nemocní, abyste mohli užívatBacho

vy esence. Každý z  nás občas prožívá těžké životní období a Ba­

chovy květy nám mohou pomoci nastolit vnitřní rovnováhu

dříve, než se objeví fyzické symptomy. Svým jemným působením

na energetický systém člověka pomáhají nastartovat sebeuzdra­

v ující mechanismy lidského těla. Zkusím to napsatsrozumitelně pro dnešní dobu "člověka počítačového":

Každá esence v  sobě nese informaci, která je momentálně

v mysli daného člověka v nepořádku neboli nějakým způsobem jde

proti univerzálním zákonům života. Pokud tuto informaciopravíme, jsme schopni vidět svět mnohem objektivněji, než když jsme

ponořeni v emoci.

Můžeme si pak vybrat, jak a  kam chceme ve svém životě

směřovat.

Milí čtenáři,

maminky, tatínkové, babičky či dědečkové – vy znáte své potom­

ky nejlépe, trávíte s  nimi nejvíce času a  dokážete vnímat jejich

vnitřní stav a náladu. Pomozte jim najít rovnováhu, aby se dokázaly

vyrovnat s tím, co je trápí, a mohly rozvinout svůj potenciál, svou

individualitu a dosáhnout vnitřního naplnění.

Úzkost z  prvního dne ve škole, strach z  odloučení od rodičů

a  ze změny prostředí při nástupu do předškolního zařízení, oba­

va z návštěvy lékaře, žárlivost při příchodu nového sourozence do

rodiny, vztek na oblíbeného kamaráda, neschopnost soustředit

se na zadané úkoly, nízká sebedůvěra či vyžadování velké míry pozornosti, ztráta milovaného člověka nebo zvířátka – ve všech těchto situacích mohou Bachovy esence poskytnout jemnou, ale účinnou pomoc z darů přírody.

Edward Bach objevil třicet osm květů, z nichž každý jespecifický pro určitý emocionální a mentální stav, a zároveň popsalnemoci související s negativním stavem mysli. Esence s číslem třicet

devět (Krizová esence) je kombinací pěti květů a je určena jako

první pomoc v náročných situacích.

Bachovy květy


3

Třicet osm květů je rozděleno do sedmi skupin,

které představují základní konflikty bránící nám být sebou

samými:

sTr ach

NEjisToTa

NEzájEM o oKolí

osaMělosT

přEciTlivělosT Na vliv y

a MyšlENKy DrUhÝch

sKlEslosT či

zoUfa l sT v í

přílišNá péčE

o DrUhé

Obsah


5

Podívejme se nyní společně na první skupinu s názvem:

sTRaCh

Do této skupiny se řadí pět esencí:

• Kejklířka skvrnitá (MiMUlUs)

– strach či fobie ze známých věcí

• červený kaštan (rED chEsTNUT)

– strach nebo přehnané obavy o druhé

• slíva třešňová (chErry plUM)

– strach nad ztrátou sebekontroly, stav hlubokého zoufalství

• Devaterník penízkový (rocK rosE)

– panika, vyděšenost, obrovský strach, šok

• Topol osika (aspEN)

– nejasné, neznámé strachy, pro něž není vysvětlení


6

KEjKlÍŘKa

sK V Rn ITá

(MIMUlUs)

Kejklířka je vhodnou volbou, má-li vaše dítě strach

z konkrétních zvířat,z návštěvy u zubaře, bojí se jet

dopravními prostředky,bojí se tmy, malých prostor, má strach z vody, z ohně, z operace, ale

i pokud se například projevuje stydlivě a plaše, je uzavřené do sebe,

v přítomnosti jiných lidí je zamlklé, při projevu před ostatnímilidmi se červená, koktá, mluví velmi tiše či se nervózně směje. Esence

je vhodná pro děti, které se ve společnosti drží rodičů za ruku

a bojí se začlenit mezi ostatní.

Kejklířka dodává pocit bezpečí, podporuje komunikaci

a  projev na veřejnosti. Je vhodná tam, kde je dítě sevřené strachem, například před školní tabulí, a  nedovede tudíž zúročit své

vědomosti tak dobře, jak by dokázalo při písemné zkoušce. U této

esence můžeme vždy pojmenovat příčinu strachu.

Pozitivní Potenciál

Pozitivní potenciál kejklířky skvrnité je odvaha čelit potížím s humorem

a důvěrou v budoucí události, užívat života beze strachu.

Př íběh

Dětem můžeme přiblížit tuto rostlinku třeba vyprávěním o králíčkovi, který

se moc bál opustit bezpečí svého domečku. A  tak svět pozoroval stále jen

zpoza mříží svého kotce. Jednoho krásného, slunečného dne sledoval, jak

po dvorku pobíhají ostatní zvířátka. Slepice a kuřátka vyzobávaly lahodná

Bachovy květy


7

semínka, kočka právě přeskočila plot, aby prozkoumala, kolik myší asi běhá

na poli za zahradou, a pes vyběhl z vrátek přivítat návštěvu.

Pomyslel si: „Já tu sedím a venku je tolik zajímavých věcí! Možná bych se

mohl podívat alespoň na dvorek, ale dál ne, to ani náhodou, to je nebezpečné!“

Odvážil se udělat první krok, malý a nesmělý krůček. Opatrně našláplpacičkou, pak druhou a byl na dvorku. Vida, není to tak hrozné, jak se zdálo, pomyslel si a  opatrně prozkoumával okolí. U strouhy, až úplně v rohu, uviděl žlutou kytičku.

Ochutnal. „Hm, chutná moc dobře...“

Ta kytička byla naše dobrá známá – kejklířka skvrnitá. Poté se králíček vrátil do svého domečku a celý unavený z nového zážitku usnul. Když se druhý den probudil, to se vám, panečku, podivil. Co se to stalo? Vůbec se nebál! Směle vyhopkal na louku, pozoroval život kolem sebe a radoval se: „To je zábava!“

„Dnes se půjdu podívat k  potoku, určitě tam potkám kamarády, a  zítra půjdu na palouk, roste tam moc dobré lupení.“

Zjistil, že se vlastně není čeho bát.

Strach je jen náš stín, a když ho překonáme, jsme svobodní. Ale ještě jednu věc si králíček uvědomil. Jeden strach si ponechal. Usoudil, že ten je pro něj užitečný. Strach, který mu dala do vínku příroda: Bojuj, nebo utíkej.A protože to byl králík a ne lev, utíkal. Třeba když se přiblížil k okraji skály, nebo když viděl člověka, kterého neznal a zdál se mu podezřelý.

Tak se náš králíček naučil poznat svůj strach a vědět, kdy mu sloužík záchraně života a kdy mu naopak kazí radost z dobrodružství.

ČERVEný KaŠTan (RED ChEsTnUT)

Esence z  červeného kaštanu může dětem pomoci v  situacích,

kdy mají velké obavy o své nejbližší (obzvláště o rodinu a ka­

marády), mají-li sklon o někoho pečovat či příliš přemýšlejío problémech druhých. Je rovněž vhodná v případech, kdy je v rodině

někdo vážně nemocný a  dítě se o  něho bojí, nebo někdo blízký

Strach


8

na delší dobu odcestoval mimo domov a  dítě

o  něho projevilo obavu.

Esenci kaštanu může­

me použít i  při nástupu

malého dítěte do mateř­

ské školy, když má dítě

strach o maminku.

Pozitivní Potenciál

Pozitivní potenciál červeného kaštanu je starat se o  druhé se soucitem, ale

beze strachu. Netrápit se pro situace, jež můžeme jen sotva změnit a kdy svými

obavami druhým nijak nepomůžeme. Červený kaštan nás učí rozlišit, kdypomoc nabídnout. Nevyžádaná pomoc nemusí být druhým lidem vždy příjemná.

Příběh

Příběh, který možná v životě zažil každý, kdo má doma nějaké zvířátko. Děvčátko

jménem Kačenka žilo se svými rodiči a malým pejskem v domku na okraji města.

Kačenka nastoupila do první třídy základní školy. Ve škole si brzy našlakamarády a těšila se i na paní učitelku. Jednou, když ji maminka vyzvedávala ze školy,

pobízela Kačenku, aby se rychle oblékla, že musejí zajet k veterináři. Jejich pejsek

Ruby čekal v autě, ležel na dece a těžce dýchal.

„Co se stalo? – Ruby je nemocný? – Je to vážné?“

Kačenka na maminku upírala vyděšené oči a nepřestávala se ptát.

„Nevím, zajedeme k  panu doktorovi, aby Rubyho prohlédl,“ odpověděla

maminka.

Kačenka pejska po cestě stále hladila, vzlykala a  dožadovala se od maminky

ujištění, že Ruby bude v  pořádku. Veterinář pejska prohlédl a  rozhodl, že musí

zůstat přes noc na klinice. Kačence se rázem zhroutil celý svět.

Přerývaně vzlykala a stále dokola opakovala: „Určitě umře!“

Bachovy květy


9

Tu noc usnula až velmi pozdě vyčerpáním z pláče a ze strachu o Rubyho.

Druhý den neměla sílu jít do školy. Odpoledne jela s maminkou a tatínkem na

kliniku pro Rubyho. Jaképak to ale bylo překvapení – pejsek jim běžel naproti.

Pan doktor se smál: „Tak ti tady toho fešáka vracíme, už bude v pořádku.“

Pár dní domácího ošetřování sice ještě trvalo, než byl pejsek zcela zdráv, ale

náš příběh by se dal vyprávět i trochu jinak. Kdyby maminka věděla, že červený

kaštan pomůže zmírnit starost o druhé, mohla své dceři pomoci prožít příběh

bez vnitřního trápení. Příběh by se tak mohl odvíjet například takto: Kačenka

věděla, že o Rubyho je dobře postaráno a že maminka i pan doktor dělalia dělají vše, co mohou, aby ho zachránili. S láskou a soucitem Rubyho pohladila.

Večer si s rodiči prohlížela fotografie, kde byla společně s Rubym, když dováděli

na zahradě. Malá obava v její duši ale přece jen přetrvávala, a tak druhý den

vysvětlovala paní učitelce: „Máme nemocného pejska, musel zůstat přes noc na

klinice.“ Paní učitelka se zeptala dětí, kdo má doma nějaké zvířátko,a jestliak také bylo někdy nemocné? Děti se pustily do vyprávění příběhů, jak to bylo

u nich doma, když jejich mazlíček onemocněl. Kačenka tak během vyprávění

úplně zapomněla na svůj strach, den ve škole jí rychle utekl a odpoledne už byla

celá rodina opět pohromadě i s Rubym.

slÍVa TŘEŠňOVá

(ChERRY PlUM)

slíva třešňová se doporu­

čuje u sklonů k hysteric­

kým projevům a záchva­

tům vzteku. je vhodná

pro děti, které se v náva­

lu vzteku válí po zemi a/ nebo tlučou hlavou o zeď, pro děti, které v sobě dlouho dusily nějaké emoce a právě teď se nacházejí těsně před „ výbuchem“,

Strach


10

mají nekontrolované záchvaty zuřivosti, okamžiky, kdy ztrácejí

vládu nad svým chováním. Jako doplněk ji můžeme použít i  při

epileptických záchvatech či alergických reakcích (veškeré Bachovy

esence je možné užívat současně s  léky od lékaře, pracují na jiné

úrovni a nemají s klasickými léky kontraindikace).

Bachovy květy nepůsobí přímo na příčinu alergického nebo

epileptického záchvatu, ale pomáhají dítěti zvládnout emoce

s těmito situacemi spojené. Slívu třešňovou lze rovněž použít při

onemocnění laryngitidou, kdy se dítěti obtížně dýchá a můžeproadat panice. Další oblastí, kdy nám tato esence může dobřeposloužit, je noční pomočování u dětí. Ve dne se děti musí soustředit

na spoustu věcí a v noci potřebují tento psychický tlak z denního

zatížení uvolnit, což se může projevit právě nočním pomočováním.

Pozitivní Potenciál Pozitivní potenciál slívy třešňové je vnitřní klid, který se navenekprojevuje racionálním chováním. Učí nás nestřádat v sobě vnitřní napětí po dlouhou dobu a projevovat své pocity v okamžiku, kdy emoceprožíváme, aby nedocházelo k jejich kumulování.

Příběh Jirka právě začal chodit do první třídy. Učení mu jde samo. Baví ho především čtení, ve kterém opravdu vyniká. Ve škole patří k vzorným žákům, paníučitelka ho chválí, je svědomitý. Jako mávnutím kouzelného proutku se však jeho chování po návratu domů mění. Naposledy nemohl najít svou oblíbenou knížku a reagoval podrážděně. Čím déle ji hledal, tím více se prohlubovalo jehozoufalství. Vše skončilo hysterickým pláčem, křikem a křečovitým válením se po zemi.

Jirka má mladšího brášku, má ho moc rád. Bráška má tělesný i mentální

handicap, a  tak s  ním má maminka spoustu práce. Maminka i  tatínek se

věnují s maximální péčí a láskou i Jirkovi, pocity žárlivosti tedy nejsou to,

Bachovy květy


11

co by ho trápilo. Celý den se snaží být hodný, poslušný. Ve škole i doma. Vidí,

co má maminka práce s bráškou.

K  Vánocům si namísto stavebnice či vláčku, dárků obvyklých pro děti

jeho věku, přál, aby jeho bráška začal chodit. Velmi citlivě vnímá situace

mezi lidmi, často i ty, které se netýkají přímo jeho osobně. Veškerý přetlak,

který se v něm nahromadí, pak uvolňuje právě hysterickým výbuchem.

Tyto emočně vypjaté situace lze někdy pozorovat u dětí, které jsou vlivem

událostí velmi rozumné, tak trochu předčasně dospělé. Nemohou si přece

dovolit „zlobit“ a dělat rodičům další starosti, když cítí, že by rodiče další

starosti už nejspíš neunesli. Dlouho v sobě něco dusí, jenže pak už vnitřní

tlak neunesou a ztratí sebekontrolu.

DEVaTERnÍK

PEn ÍZKOVý

(ROCK ROsE)

Esence pro děti, které

prožily silný strach a jsou

z toho zlomené. Semmůžeme zařadit prožitky ze zlých

snů (noční můry). Podobné stavy můžeme řešit i  esencí Topol osika (aspen) nebo Krizovou

esencí (rescue remedy). Tato esence se zároveň doporučujev případech šoku způsobeného prožitím autonehody, ať už jako účastník či

svědek, případně v  situaci, kdy člověk těsně unikne nějaké podobné

události. Rovněž bylo-li dítě napadeno zvířetem, strach z napadení se

rozrostl v paniku a dítě se odmítá nechat ošetřit. Dítě je ochromeno

prožitou hrůzou a prožívá pocit bezmoci – případ přírodníkatastrofy, náhlé a  prudké nemoci, přepadení, obtěžování (psychická šikana,

oslovení podivným neznámým člověkem apod.).

Strach




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist