načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Automobily Škoda Octavia II -- Druhé, přepracované a rozšířené vydání - Jiří Schwarz

Automobily Škoda Octavia II -- Druhé, přepracované a rozšířené vydání

Elektronická kniha: Automobily Škoda Octavia II
Autor: Jiří Schwarz
Podnázev: Druhé, přepracované a rozšířené vydání

Podrobný popis konstrukce a funkcí automobilu. ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  407
+
-
13,6
bo za nákup

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Dostupné formáty
ke stažení:
PDF
Zabezpečení proti tisku a kopírování: ano
Médium: e-book
Rok vydání: 2010
Počet stran: 548
Rozměr: 24 cm
Úprava: ilustrace
Vydání: 2., přeprac. a rozš. vyd.
Skupina třídění: Dopravní prostředky
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
Nakladatelské údaje: Praha, Grada, 2010
ISBN: 978-80-247-2962-6
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Podrobný popis konstrukce a funkcí automobilu.

Popis nakladatele

Nová Škoda Octavia prošla omlazující kůrou součástí které je nejen úprava exteriéru a interiéru, ale i doplnění moderních hnacích agregátů. Octavia po "faceliftuu" zaujme na první pohled výrazně emotivnějším designem a interiérem poskytujícím větší pocit komfortu, pohodlí i bezpečnosti. Octavia tak drží krok z aktuálními technickými trendy. Na bohatém textovém a obrazovém materiálu jsou popsány všechny montované motory a převodovky od začátku výroby až po modelový ročník 2009, včetně představení nových technologií, u zážehových motorů přímého vstřikování TSI a u vznětových motorů vstřikování TDI Common Rail. Najdete zde také obsáhlý popis součástí podvozku, karoserie, elektrických zařízení a elektroniky vozidla. Nově je doplněna kapitola věnovaná pravidelné servisní údržbě Octavie. (Octavia, Octavia Combi, 4x4, Octavia RS, Scout)

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Jiří Schwarz - další tituly autora:
Škoda Felicia 1994-2001 -- Opravy a údržba Škoda Felicia 1994-2001
Za liberální řád Za liberální řád
 (e-book)
Škoda Felicia 1994-2001 -- Opravy a údržba Škoda Felicia 1994-2001
 (e-book)
Automobily Škoda Roomster Automobily Škoda Roomster
 (e-book)
Automobily Škoda Fabia II Automobily Škoda Fabia II
 (e-book)
Automobily Škoda Superb Automobily Škoda Superb
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Tato publikace vychází za podpory vyhledávacích a monitorovacích systémů SHERLOG

Jiří Schwarz

Automobily Škoda Octavia II

druhé, rozšířené vydání

Vydala Grada Publishing, a. s.

U Průhonu 22, Praha 7

obchod@gradapublishing.cz, www.grada.cz

tel.: +420 234 264 401, fax: +420 234 264 400

jako svou 4009. publikaci

Odpovědná redaktorka Šárka Němečková

Fotografi e na obálce Škoda Auto a. s.

Grafi cká úprava Marek Jodas

Sazba a zlom Josef Pavlík

Počet stran 548

Druhé vydání, Praha 2010

Vytiskly Tiskárny Havlíčkův Brod, a. s.

Husova ulice 1881, Havlíčkův Brod

© Grada Publishing, a. s., 2010

Cover Design © Grada Publishing, a. s., 2010

Názvy produktů, fi rem apod. použité v knize mohou být ochrannými známkami

nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

ISBN 978-80-247-2962-6


5

Obsah

Úvod 8 1 Zajímavé informace o automobilu Škoda Octavia II 9 1.1 Popis automobilu 9 1.2 Základní technická data 33 1.3 Homologační značky 66 1.4 Identifikační kód vozidla 66 1.5 Ekologická šetrnost – recyklace hmot použitých na vozidle 70 1.6 Vybavenost automobilů Škoda Octavia II a služby výrobce zákazníkům 71 1.6.1 Povinná výbava 72 2 Karoserie 73 2.1 Nosná část karoserie – skelet 73

2.1.1 Antikorozní ochrana karoserie 77 2.2 Skla oken 80

2.2.1 Čelní sklo 80

2.2.2 Sklo víka zavazadlového prostoru 80

2.2.3 Skla pevných bočních oken u typu Combi 84 2.3 Přední blatníky 85

2.3.1 Ochranné vložky pod blatníky 87 2.4 Přední část karoserie (přední stěna) a nosník nárazníku 87 2.5 Víko motorového prostoru – kapota 87

2.5.1 Kryt oddělovacího prostoru 90 2.6 Víko zavazadlového prostoru 91 2.7 Střešní nosič 94 2.8 Uzávěr palivové nádrže a jeho víko 95 2.9 Dveře a jejich těsnění do rámu karoserie 96

2.9.1 Výbava dveří 97 2.10 Nárazníky 107 2.11 Tažné zařízení 114 2.12 Interiér vozu (kabina) 115

2.12.1 Izolační prvky a koberce 115

2.12.2 Panel stropu a stropní madla 115

2.12.3 Vnitřní zpětné zrcátko 116

2.12.4 Protisluneční clony 118

2.12.5 Panely – obložení – interiéru 120

2.12.6 Vnitřní kryt zavazadlového prostoru – zadní plato 128 2.13 Pedálové ústrojí 130 2.14 Topení, větrání, klimatizace 133

2.14.1 Nezávislé přídavné topení a větrání 145 2.15 Přístrojová deska 145 2.16 Střední panel 150 2.17 Volant a podvolantový modul 152 2.18 Airbagy čelní, boční a hlavové 154 2.19 Sedadla přední a zadní 158 2.20 Bezpečnostní pásy přední – zadní 169 3 Elektrická zařízení 169 3.1 Elektrická palubní síť 169

3.1.1 Panel přístrojů 177

3.1.2 Imobilizér 179

3.1.3 Komfortní systém 180 3.1.3.1 Centrální zamykání 181

3.1.3.2 Varovné zařízení proti krádeži 182 3.2 Akumulátor 184 3.3 Vnější osvětlení vozu 188 3.4 Svítilna třetího brzdového světla 202 3.5 Vnitřní osvětlení kabiny 203 3.6 Přehled žárovek 205 3.7 Akustická houkačka 206 3.8 Stírací souprava čelního skla 206 3.9 Stírač a ostřikovač zadního skla 210 3.10 Ostřikovače čelního skla a světlometů 211 3.11 Nabíjecí souprava – alternátor 213 3.12 Spouštěč motoru 214 3.13 Pomoc při parkování 215 3.14 Navigační přístroj 216 3.15 Střešní okno posuvné a výklopné 217 4 Hnací agregáty 221 4.1 Zavěšení – uložení – hnacích agregátů do karoserie 221 4.2 Motory 223

4.2.1 Zajímavá technická řešení určitých funkcí motorů 224

4.2.1.1 Princip funkce použitých typů hydraulických zdvihátek 224

4.2.1.2 Princip dvouhmotového setrvačníku 228

4.2.1.3 Princip vstřikování PD–Pumpe Dűse (čerpadlo–tryska) 232

4.2.1.4 Princip vstřikování CR – Common Rail (společná lišta) 238

4.2.1.5 Princip přímého vstřikování FSI (Fuel Stratified Injection) 245

4.2.1.6 Princip funkce elektronického převodu mezi pedálem akcelerace a škrticí klapkou 254

4.2.1.7 Princip funkce katalyzátoru výfukových plynů a filtru pevných částic 256

4.2.2 Zážehové motory 262

4.2.2.1 Motor 1,4 l MPI – 55, 59 kW (BCA, BUD) 262

4.2.2.2 Motor 1,4 l TSI – 90 kW (CAXA) 270

4.2.2.4 Motor 1,6 l FSI – 85 kW 290

4.2.2.5 Motor 1,8 l TSI – 118 kW (BZB, CDAA) 300

4.2.2.6 Motor 2,0 l FSI – 110 kW (BLX, BVX, BVY, BLR) 311

4.2.2.8 Motor 2,0 l TSI – 147 kW (CCZA) 331

4.2.3 Vznětové motory 331

4.2.3.1 Motor 1,9 l TDI – 77 kW PD (BJB, BKC, BXE, BLS) 331

4.2.3.2 Motor 2,0 l TDI – 103 kW PD (BKD, BMM) 344

4.2.3.3 Motor 2,0 l TDI – 125 kW PD (BMN) 361

4.2.3.4 Motor 2,0 l TDI – 125 kW CR (CEGA) 369 4.3 Palivová soustava 378 4.4 Filtrace nasávaného vzduchu 390 4.5 Chladicí soustava 397 4.6 Výfuková soustava 417 5 Převodovky 447 5.1 Spojky, jejich vypínací ústrojí a ovládání 447 5.2 Převodovky ručně řazené a jejich řadicí ústrojí 456 5.3 Převodovky automatické 471 6 Podvozek 485 6.1 Kloubové hnací hřídele 485 6.2 Přední náprava 488

6.2.1 Přední pružicí tlumičové jednotky 490

6.2.2 Hlava ložiska čepu předního kola – úplná 491 6.3 Řízení 493

6.3.1 Hřídel volantu 495 6.4 Zadní náprava 495

6.4.1 Zadní pružiny 501

6.4.2 Zadní teleskopické tlumiče 501

6.4.3 Hlava ložiska čepu zadního kola – úplná 502 6.5 Postavení kol – geometrie 504 6.6 Brzdy 506

6.6.1 Brzdová kapalina 507

6.6.2 Kotoučové brzdy předních kol 511

6.6.3 Kotoučové brzdy zadních kol 513

6.6.4 Podtlakový posilovač brzdného účinku s hlavním brzdovým tandemovým válcem 517

6.6.4.1 Podtlakový posilovač brzdného účinku 517

6.6.4.2 Hlavní tandemový brzdový válec (HTV) 519

6.6.5 Systémy související s brzdovou soustavou 519

6.6.6 Ruční parkovací brzda 523 6.7 Vozová kola – pneumatiky 526

6.7.1 Disková kola 528 6.7.2 Pláště 528 7 Plán údržby vozidla 535 7.1 Servisní intervaly 535

7.1.1 Servisní prohlídka – popis pracovních úkonů (při každé prohlídce) 536

7.1.2 Servisní prohlídka - popis dalších pracovních úkonů (dle ujetých kilometrů

nebo časového intervalu) 537

7.1.3 Výměna oleje – popis pracovních úkonů 538 7.2 Tabulky servisů 538

7.2.1 VW normy motorových olejů 538

7.2.2 Intervaly výměny filtrů 539

7.2.3 Intervaly výměny ozubených řemenů 539 7.3 Pracovní postupy při jednotlivých pracovních úkonech servisní prohlídky 540

7.3.1 Kontrola výšky hladiny motorového oleje 540

7.3.2 Vypuštění a naplnění motorového oleje 541

7.3.3 Výměna zapalovacích svíček 542 Závěr 548 Literatura 548

AUTOMOBILY ŠKODA OCTAVIA II

8

Úvod

Vážený čtenáři,

Knihou, kterou právě držíte v ruce, chci navázat na několik knih již napsaných o vozech Škoda v edici Auto & moto vydavatelství Grada. Technika použitá v nově vyráběných automobilech je rok od roku složitější a doby svépomocných oprav jsou dávno pryč. Údržba, opravy a seřizování našich miláčků již vyžaduje moderní techniku, speciální přípravky, firemní dokumentaci a k tomu i proškolené mechaniky. Někteří z nás to však nevzdávají a snaží si jednodušší údržbu a drobné opravy provést svépomocí. Ti ostatní kompletní údržbu svého automobilu přenechávají profesionálům, ale určitá část z nich by přesto ráda aspoň věděla, jak jednotlivé části vozu fungují či jak jsou zkonstruovány.

Obě dvě skupiny motoristů jsem se snažil uspokojit, proto jsem do této knihy vložil co nejvíce obrazového materiálu, který mnohdy daleko lépe přiblíží konstrukční řešení a funkci, než podrobný slovní popis.

Technika na nové Octavii po „faceliftu“ uvedené do produkce v listopadu 2008 pokročila zase o kus dál a tak jsem rád, že vám mohu prostřednictvím stránek této knihy přiblížit dalších několik technických zajímavostí a novinek. Základem knihy je popis modelových ročníků 2004 až 2008 a do jednotlivých kapitol jsou včleněny důležité odlišnosti modelového ročníku 2009.

Jsem přesvědčen, že dobře informovaný majitel vozu může daleko lépe využít všechny možnosti a funkce svého vozu, což přispívá k lepšímu komfortu a bezpečnosti jízdy, ale i k hospodárnosti provozu. Kvalifikovaná péče je předpokladem dlouhé životnosti vozidla, ale i minimalizování jeho negativního dopadu na životní prostředí.

Tato kniha, stejně jako ty předešlé, byla napsána s použitím informací poskytnutých automobilkou ŠKODA AUTO a. s. v Mladé Boleslavi. Jelikož každý výrobce automobilů své vozy průběžně zdokonaluje, zlepšuje, doplňuje jejich vybavení, zvyšuje jejich technickou úroveň a užitnou hodnotu, musím vzhledem k delší době tvorby knihy stanovit datum, ke které mu určím tzv. stop-stav informací, kterým je pro tuto knihu březen roku 2009. To znamená, že v knize budou obsaženy informace, údaje a skutečnosti platné pro vozy vyrobené do zmíněného data. Zmiňuji to proto, že se může stát, že mezi dobou, ve které rukopis vzniká, a dobou, kdy bude kniha v prodeji, dojde v detailech k drobným změnám nebo výrobce rozšíří nabídku sortimentu vozů.

Mým přáním je, aby i tato kniha přispěla ke zvýšení informovanosti všech majitelů vozů Škoda Octavia II, a tím usnadnila jejich provozování. Bude-li tomu tak, bude vaše spokojenost i mým úspěchem.

Autor

PS: Někteří se ptáte, proč je u pozic šroubových spojení v legendách k obrázkům uvedeno jen pojmenování šroub či matice. Je to z toho důvodu, že obrázky použité v knize jsou originály publikované beze změn a u těchto pozic mají mechanici uvedeny utahovací momenty šroubových spojení. Automobilka ŠKODA AUTO si však nepřeje zveřejňování těchto údajů, jelikož je není možné aktualizovat stejně jako tomu je u firemní dílenské literatury.

Autor 1 Zajímavé informace o automobilu

Škoda Octavia II

Konstrukce automobilu Škoda Octavia II je jako již několik předchozích modelů opět společným dílem designérů, konstruktérů a techniků ŠKODA AU TO a. s. a mateřského koncernu VW. Jak je u velkých automobilových koncernů obvyklé, jsou na voze použity osvědčené, konstrukčně dokonalé a ve velkých sériích vyráběné komponenty, montované do několika typů automobilů vyráběných koncernem. Jednotlivé typy však mají i svá charakteristická specifika a řešení využitá pouze u toho kterého typu. Unifikace dílů a podkompletů pro několik sesterských značek snižuje nejen cenu výrobku, ale také sortiment náhradních dílů, čímž je zaručen i dokonalejší a levnější servis. Stejně je tomu i u automobilů Škoda typové řady Octavia II.

Nová Škoda Octavia v provedení hatchback měla svoji oficiální premiéru v únoru 2004 na autosalonu v Ženevě a téhož roku na zářijovém pařížském autosalonu byla představena světu Škoda Octavia Combi. Zde bylo zároveň také poprvé k vidění i provedení s náhonem na všechna kola (4×4). Další novinkou z této nové řady představenou v září 2005 na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem je nejrychlejší vůz v novodobé historii automobilky, a to sportovní provedení pojmenované Octavia RS s přeplňovaným benzinovým motorem 2,0 l TFSI – 147 kW, který byl později doplněn naftovou motorizací 2,0 TDI – 125kW. Pro vyznavače aktivního životního stylu je určen model Scout, který vychází z provedení kombi a zahrnuje pohon 4×4, zvýšený podvozek, plastový ochranný paket a pohání ho výkonné motory. Po čtyřech letech od uvedení na trh přišla automobilka s omlazujícím „faceliftem“, který představila motoristické veřejnosti na pařížském autosalonu.

Nová Škoda Octavia obdržela za dobu své existence několik prestižních ocenění. V Miláně získala ocenění „Nejkrásnější auto roku 2004“ a v Srbsku a Černé Hoře byla vyhlášena „Autem roku 2004“. Následující rok byl na ocenění ještě bohatší. Titul „Auto roku 2005“ získala od motoristických novinářů ve Finsku, Bulharsku, v Litvě a také u nás v Česku. V Německu pak vyhrála prestižní anketu „Zlatý volant“ a při evropském finále soutěže o titul „Auto 1 Evropa“ získala druhé místo hned za novým Audi A6, což je velký úspěch vzhledem k účasti 38 silných konkurenčních modelů.

Nepřehlédnutelné kvality nové Škody Octavia Ambiente 1,6 l FSI ocenil i Britský časopis What Car?, který označil tento model za nejlepší malý rodinný vůz roku 2005. Také zde nová Octavia v hodnocení porazila všechny konkurenční vozy, a to i z vyšší střední třídy. Až dočtete tuto knihu a poznáte o něco lépe novou Octavii i zevnitř, jistě dáte hodnocení evropských motoristických novinářů za pravdu. Vynikající jízdní i užitné vlastnosti dělají z Octavie dobrého a bezpečného společníka na cestách. 1.1 Popis automobilu

Nová Škoda Octavia navazuje na svého oblíbeného předchůdce koncepcí, celkovým uspořádáním a základní siluetou. Po konstrukční stránce je ovšem nová Octavia zcela novým automobilem, v němž byly uplatněny nejmodernější technologie. Stejně jako předchozí model i nová Škoda Octavia stojí na pomezí mezi nižší střední a střední třídou. Zapadá tak do základní filozofie značky Škoda nabídnout za podobné prostředky jako konkurence „kus auta navíc”.

Design

Nový vůz svým designem a nadčasovou elegancí vyjadřuje příslušnost ke značce Škoda i k modelu Octavia, do jeho výrazu je ovšem přidáno více dynamičnosti a nenuceného šarmu. Ačkoli je nová Škoda Octavia postavena na technických základech vozu nižší střední třídy, svými proporcemi, dynamickými, avšak uhlazenými liniemi a celkovým výrazem působí dojmem vozu střední třídy.

ZÁKLADNÍ INFORMACE


AUTOMOBILY ŠKODA OCTAVIA II

10

Design exteriéru

Přídi vozu dominuje nezaměnitelná maska chladiče s chromovaným rámečkem, vertikálním žebrováním a logem Škoda. Tradičním prvkem designu vozů Škoda jsou také podélné linie na kapotě vystupující od loga a masky chladiče. Samotný tvar kapoty do V vytváří dojem velkého vozu. Díky tvaru kapoty získávají blatníky na šířce, což vyvolává dojem pevnosti a bytelnosti. Hlavní světlomety s čirou optikou zasahují až do boků karoserie, čímž vůz opticky rozšiřují. Mlhové světlomety jsou umístěny ve funkčně optimálním místě ve spodní části nárazníku. Boční ukazatele směru jsou integrovány ve vnějších zpětných zrcátkách, čímž přispívají k čistému tvaru blatníků. Originálním prvkem designu, kterým se nová Škoda Octavia zřetelně odlišuje od ostatních současných automobilů, je nově ztvárněný sloupek B. U nového vozu je mnohem nápadnější typické zúžení sloupku směrem nahoru, které je navíc zvýrazněno zaoblením rohů oken. Tvarové řešení sloupku B tak podtrhuje dojem pevného a monolitického tvaru celé karoserie. Tvar a způsob prosvětlení koncových světel vytvářejí nezaměnitelný poznávací prvek nového vozu. Při zapnutém osvětlení svítí celá červená plocha ve tvaru písmene C, jež rámuje bílou centrální část a vytváří tak charakteristický široký výraz. Sdružené koncové svítilny jsou umístěny vysoko, jsou tedy dobře viditelné.

V listopadu 2008 došlo k omlazení vzhledu Octavie, která zaujme na první pohled výrazně emotivnějším designem. Při pohledu zepředu upoutají nově tvarované, výraznější světlomety, mohutnější maska chladiče a jednodílný nárazník. Inovace zadní části vozu se nese ve znamení nových krytů zadních světel a dynamického nárazníku s integrovanými reflexními prvky, zvanými kočičí oči.

Design interiéru

Interiér nového vozu Škoda Octavia vyniká prostorností na předních i zadních sedadlech. Nový moderní design ve spojení s kvalitními materiály vytváří uvnitř vozu příjemné a útulné prostředí pro řidiče i ostatní cestující. Povrch přístrojové desky je díky hodnotnému materiálu vyrobenému technologií PU – stříkaná kůže měkký a příjemný na dotek. Atmosféru interiéru oživují dekorační lišty v přístrojové desce a ve dveřích, které jsou odlišné pro rozdílné verze výbavy. Středová konzola plynule přechází v tunel mezi předními sedadly, který dále pokračuje až k zadním sedadlům, kde je ukončen odkládací schránkou, případně (ve verzi Elegance) Jumbo boxem – klimatizovanou odkládací schránkou. Víko schránky tvoří zároveň nastavitelnou loketní opěrku. Přehlednému přístrojovému panelu dominují dva velké kruhové přístroje (rychloměr a otáčkoměr) s plasticky ztvárněnými stupnicemi. Při jízdě v noci jsou přístroje a ovladače prosvětleny tradiční zelenou barvou. Ke komfortní atmosféře interiéru přispívají i detaily, jakými jsou například chromované kliky dveří s měkkou silikonovou výstelkou z vnitřní strany, která je příjemná na dotek. Jednou z mnoha novinek v interiéru vozu Škoda Octavia je také nahrazení zajišťovacích kolíčků zámků dveří signalizační červeně blikající diodou ve dveřích řidiče. K uživatelskému komfortu přispívá v novém voze Škoda Octavia množství promyšlených odkládacích prostorů.

Součástí „faceliftu“ provedeného v listopadu 2008 byly též úpravy v interiéru, které mají ještě více zvýraznit pocit komfortu, pohodlí i bezpečnosti. Octavia nyní nabízí zcela novou generaci tří a čtyřramenných volantů, ale například i autorádií a navigací, a to od základních spolehlivých provedení až po high-end přístroje.

Nové je i uspořádání přístrojů a prvků klimatizace. Ovládání klimatizací Climatic a Climatronic s modulárním uspořádáním je na nejvyšší technické úrovni. Sdružené přístroje mají nyní bílé LED podsvícení a kontrastní displeje s bílým písmem na černém podkladu. Spolu s klasickým zeleným podsvícením ostatních elektronických komponentů vytváří svěží kombinaci, která neruší během jízdy. Materiály a barvy pro sedačky a výplně dveří odpovídají nejnovějším trendům, stejně jako nové dekory výplní dveří a přístrojové desky pro každý ze tří stupňů výbavy.

Konstrukce karoserie

U samonosné karoserie nového vozu Škoda Octavia vyrobené z vysokopevnostních materiálů se podařilo dosáhnout zvýšení její tuhosti, což se příznivě projevuje například v lepších jízdních vlastnostech nebo v oblasti pasivní bezpečnosti. Důkladná antikorozní ochrana karoserie spočívající v použití pozinkovaných plechů a pečlivé aplikaci antikorozních vrstev v procesu lakování umožňuje uplatnit záruku na neprorezivění karoserie v délce 12 let.

Větrání a klimatizace

Novinkou, která přispívá ke kvalitnímu větrání vnitřního prostoru vozů Octavia, je větrací lišta umístěná v prohlubni přístrojové desky pod čelním sklem. Tato lišta je podélně rozdělena na dva nezávislé kanály, přičemž jeden slouží k ofukování čelního skla, zatímco druhý přivádí vzduch do interiéru vozidla. To umožňuje přívod dostatečného množství vzduchu do interiéru, aniž by posádka byla vystavena příliš silnému proudu vzduchu. Do prostoru zadních sedadel je vzduch přiváděn výdechy pod sedadly řidiče a spolujezdce. Podle výbavy jsou navíc na zadní straně Jumbo boxu další dva nastavitelné a uzavíratelné lamelové výdechy vzduchu. Základní verzí klimatizace je poloautomatické provedení nazvané Climatic, které umožňuje nastavení teploty vháněného vzduchu a její samočinné udržování. Alternativou ke klimatizaci Climatic je elektronicky řízená dvouzónová automatická klimatizace Climatronic. U Climatronicu stačí nastavit požadovanou teplotu v interiéru a systém již sám s využitím údajů ze soustavy čidel určí potřebné parametry teploty, směru i množství vháněného vzduchu. Navíc je možné nastavit různé hodnot pro levou a pravou polovinu interiéru. Ovládací prvky klimatizací Climatic a Climatronic byly kompletně inovovány současně s náběhem modelového roku 2009.

Zavazadlový prostor

Základní objem zavazadlového prostoru (560 l) lze sklopením opěradla zadních sedadel zvětšit až na 1350 l. Díky velkému vstupnímu otvoru je přístup do zavazadlového prostoru snadný a nakládat lze i rozměrné předměty. Užitnou hodnotu zavazadlového prostoru dále zvyšuje množství praktických detailů, jako například:  příprava pro uchycení bezpečnostního trojúhelníku (pod hranou zavazadlového prostoru) a lé

kárničky (vpravo ve výklenku za podběhem);

 průchozí otvor v opěradle zadních sedadel za sklopnou loketní opěrkou umožňující například

přepravu lyží; na přání lze doplnit o vyjímatelný vak na lyže – Skisack;

 sklopné háky na tašky s nákupem; síť pro upevnění zavazadel příp. síťový program – sada dvou

sítí pro praktické rozčlenění zavazadlového prostoru.

Barvy a potahy

Pro vůz Škoda Octavia je připravena pestrá nabídka vnějších barev – tři Uni-barvy a devět metalických barev. Nové potahové materiály s elegantním designem odrážejí úroveň výbavy modelu. Celkovou nabídku tvoří tři barevné koncepty interiéru s celkem šesti verzemi čalounění sedadel a výplní dveří. Základní nabídku představuje látkové čalounění, varianty s kombinovaným nebo koženým čalouněním jsou za příplatek.

Základní výbavy

Automobilka ŠKODA AUTO a. s. nabízí pro modelový rok 2009 do prodeje pro Českou republiku vozy s verzemi vyznačujícími se následujícími základními výbavami (informace převzaty z prodejního programu pro Českou republiku – modelový ročník 2009):

Octavia Classic motory 

1,4 l MPI – 59 kW s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou

 1,6 l MPI – 75 kW s pětistupňovou ručně řazenou, případně šestistupňovou automatickou pře

vodovkou

 1,4 l TSI – 90 kW s šestistupňovou ručně řazenou převodovkou

ZÁKLADNÍ INFORMACE


AUTOMOBILY ŠKODA OCTAVIA II

12

 1,9 l TDI PD – 77 kW s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou

 1,9 l TDI PD DPF – 77 kW s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou

vnější a vnitřní výbava

 Boční ukazatele směru integrované do vnějších zpětných zrcátek

 Hlavice řadicí páky PUR

 Interiér TWINKLE, dekorační lišty Classic

 Kola ocelová 6J×15′′ s velkoplošnými kryty kol Avantgarda

 Nárazníky lakované v barvě vozu

 Označení motorizace na zadním víku (kromě 1,4/59 kW)

 Plastový ozdobný kryt motoru

 Přístrojová deska Onyx/Onyx

 Vnější zpětná zrcátka a vnější kliky (černé)

 3 hlavové opěrky vzadu, výškově stavitelné

 3 tříbodové bezpečnostní pásy vzadu

 Airbagy řidiče, spolujezdce, boční vpředu a hlavové

 Bezpečnostní odrazky na výplních předních dveří

 DAY LIGHT

 Deaktivace airbagu spolujezdce

 ESP včetně ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR+ESBS

 Halogenové světlomety s DE-modulem a směrovým ukazatelem

 Imobilizér, štítek s VIN kódem a čárovým kódem

 ISOFIX na vnějších zadních sedadlech

 Přední opěrky hlavy WOKS

 Přerušení přívodu paliva při nárazu

 Signalizace nezapnutého bezp. pásu řidiče

 Tříbodové výškově nastavitelné přední bezp. pásy s přitahovači

 Zapnutí výstražných světel při panickém brzdění

 Držák na parkovací lístky, 4 sklopná stropní madla, zadní s věšáčky

 El. přídavné topení pro dieselové motory

 Jednotónová houkačka

 Make-up zrcátka ve slunečních clonách

 Nekuřácký paket

 Obložení nákladové hrany

 Odkládací kapsy na zadní straně opěradel předních sedadel

 Odkládací schránka u řidiče (vlevo pod volantem)

 Odkládací schránka v horní části přístrojové desky uprostřed – otevřená

 Odkládací schránka v přístrojové desce u spolujezdce (bez osvětlení a klimatizace)

 Odkládací schránky s držáky 1 l lahví ve výplních předních dveří

 Osvětlení (1 lampička) a upínací oka v zavazadlovém prostoru

 Otáčkoměr s digitálními hodinami

 Přední stěrače AERO (s cyklovačem a volbou frekvence)

 Rezervní kolo ocelové (plnohodnotné s jízdním obutím)

 Servořízení (elektromechanický posilovač řízení)

 Síťový program

 Stropní lampička vpředu

 Středová konzola se zásuvkou 12 V, držáky nápojů a odkládací přihrádkou



Volant čtyřramenný, nastavitelný ve dvou osách

 Vyhřívané zadní sklo

 Zadní odkládací plato

 Zadní sedadlo nedělené, sklopné


13

 Zvuková signalizace nevypnutých světel  Centrální zamykání (SAFE systém)  El. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka  El. ovládání oken vpředu  Radiopříprava se 4 reproduktory  Topení s mechanickou regulací  Vnitřní cirkulace vzduchu (pylový filtr)  Výškově nastavitelné sedadlo řidiče

Octavia Ambiente

motory  1,6 l MPI – 75 kW s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou  1,4 l TSI – 90 kW s šestistupňovou ručně řazenou převodovkou, případně sedmistupňovou au

tomatickou převodovkou  1,8 l TSI – 118 kW s šestistupňovou ručně řazenou, případně sedmistupňovou automatickou

převodovkou  1,9 l TDI PD – 77 kW s pětistupňovou ručně řazenou, případně šestistupňovou automatickou

převodovkou  1,9 l TDI PD DPF – 77 kW s pětistupňovou ručně řazenou, případně šestistupňovou automatic

kou převodovkou  2,0 l TDI PD – 103 kW s šestistupňovou ručně řazenou, případně šestistupňovou automatickou

převodovkou  2,0 l TDI PD DPF – 103 kW s šestistupňovou ručně řazenou, případně šestistupňovou automa

tickou převodovkou vnější a vnitřní výbava  Boční ukazatele směru integrované do vnějších zpětných zrcátek  Hlavice řadicí páky PUR  Interiér VARIETY, dekorační lišty Ambiente  Kola ocelová 6J×15′′ s velkoplošnými kryty kol Gaspra  Nárazníky lakované v barvě vozu  Ochranné boční lišty dveří, lakované v barvě vozu  Označení motorizace na zadním víku  Plastový ozdobný kryt motoru  Přístrojová deska Onyx/Onyx nebo Onyx/šedá  Vnější zpětná zrcátka a vnější kliky lakované v barvě vozu  3 hlavové opěrky vzadu, výškově stavitelné  3 tříbodové bezpečnostní pásy vzadu  Airbagy řidiče, spolujezdce, boční vpředu a hlavové  Bezpečnostní světla na výplních předních dveří  DAY LIGHT  Deaktivace airbagu spolujezdce  ESP včetně ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR+ESBS  Halogenové světlomety s DE-modulem a směrovým ukazatelem  Imobilizér, štítek s VIN kódem a čárovým kódem  ISOFIX na vnějších zadních sedadlech  Přední mlhové světlomety 

Přední opěrky hlavy WOKS

 Přerušení přívodu paliva při nárazu  Signalizace nezapnutého bezp. pásu řidiče  Tříbodové výškově nastavitelné přední bezp. pásy s přitahovači

ZÁKLADNÍ INFORMACE


AUTOMOBILY ŠKODA OCTAVIA II

14

 Zapnutí výstražných světel při panickém brzdění  1 sklopný háček na uchycení zavazadel v zavazadlovém prostoru  2 čtecí lampičky vpředu (pro řidiče a spolujezdce) a čtecí světla vzadu  Držák na parkovací lístky, 4 sklopná stropní madla, zadní s věšáčky  Dvoutónová houkačka  El. přídavné topení pro dieselové motory  Make-up zrcátka ve slunečních clonách  MFA (přístrojový panel s multifunkčním ukazatelem)  Nekuřácký paket  Obložení nákladové hrany  Odkládací kapsy na zadní straně opěradel předních sedadel  Odkládací schránka u řidiče (vlevo pod volantem)  Odkládací schránka v horní části přístrojové desky uprostřed – uzavřená  Odkládací schránka v přístrojové desce u spolujezdce (osvětlená, klimatizovaná)  Odkládací schránky s držáky 1 l lahví ve výplních předních dveří  Osvětlení (2 lampičky) a upínací oka v zavazadlovém prostoru  Přední stěrače AERO (s cyklovačem a volbou frekvence)  Rezervní kolo ocelové (plnohodnotné s jízdním obutím)  Servořízení (elektromechanický posilovač řízení)  Síťový program  Středová konzola se zásuvkou 12 V, držáky nápojů a odkládací přihrádkou  Volant čtyřramenný, nastavitelný ve dvou osách  Vyhřívané zadní sklo  Výklopná odkládací schránka pod sedadlem spolujezdce  Zadní odkládací plato  Zadní sedadlo dělené, sklopné (v poměru 60/40)  Zvuková signalizace nevypnutých světel  Centrální zamykání s dálkovým ovládáním (2 sklopné klíčky)  CLIMATIC – klimatizace s aut. regulací a kombifiltrem  El. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka  El. ovládání oken vpředu  Rádio BLUES – 1DIN s CD, MP3  Radiopříprava se 4 reproduktory  Tónovaná skla  Vnitřní cirkulace vzduchu (pylový filtr)  Výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederními opěrami

Octavia Elegance

motory  1,6 l MPI – 75 kW s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou  1,4 l TSI – 90 kW s šestistupňovou ručně řazenou převodovkou, případně sedmistupňovou au

tomatickou převodovkou  1,8 l TSI – 118 kW s šestistupňovou ručně řazenou, případně sedmistupňovou automatickou

převodovkou  1,9 l TDI PD – 77 kW s pětistupňovou ručně řazenou, případně šestistupňovou automatickou

převodovkou 

1,9 l TDI PD DPF – 77 kW s pětistupňovou ručně řazenou, případně šestistupňovou automatic

kou převodovkou  2,0 l TDI PD – 103 kW s šestistupňovou ručně řazenou, případně automatickou převodovkou  2,0 l TDI PD DPF – 103 kW s šestistupňovou ručně řazenou, případně automatickou převodovkou

15

ZÁKLADNÍ INFORMACE

vnější a vnitřní výbava

 Boční ukazatele směru integrované do vnějších zpětných zrcátek

 Interiér SHADOW, dekorační lišty Elegance

 Kola z lehké slitiny DEIMOS 6J×15′′

 Nárazníky lakované v barvě vozu

 Ochranné boční lišty dveří, lakované v barvě vozu

 Označení motorizace na zadním víku

 Plastový ozdobný kryt motoru

 Přístrojová deska Onyx/Onyx nebo Onyx/Ivory

 Vnější zpětná zrcátka a vnější kliky lakované v barvě vozu

 3 hlavové opěrky vzadu, výškově stavitelné

 3 tříbodové bezpečnostní pásy vzadu

 Airbagy řidiče, spolujezdce, boční vpředu a hlavové

 Bezpečnostní světla na výplních předních dveří

 DAY LIGHT

 Deaktivace airbagu spolujezdce

 ESP včetně ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR+ESBS

 Halogenové světlomety s DE-modulem a směrovým ukazatelem

 Imobilizér, štítek s VIN kódem a čárovým kódem

 ISOFIX na vnějších zadních sedadlech

 Přední mlhové světlomety

 Přední opěrky hlavy WOKS

 Přerušení přívodu paliva při nárazu

 Signalizace nezapnutého bezp. pásu řidiče

 Tříbodové výškově nastavitelné přední bezp. pásy s přitahovači

 Zapnutí výstražných světel při panickém brzdění

 2 čtecí lampičky vpředu (pro řidiče a spolujezdce) a čtecí světla vzadu

 2 sklopné háčky na uchycení zavazadel v zavazadlovém prostoru

 Držák na parkovací lístky, 4 sklopná stropní madla, zadní s věšáčky

 Dvoutónová houkačka

 El. přídavné topení pro dieselové motory

 JUMBO BOX – loketní opěra vpředu, popelník vpředu, audiozdířka

 Make-up zrcátka ve slunečních clonách

 MAXI DOT

 Obložení nákladové hrany

 Odkládací kapsy na zadní straně opěradel předních sedadel

 Odkládací schránka u řidiče (vlevo pod volantem)

 Odkládací schránka v horní části přístrojové desky uprostřed – uzavřená

 Odkládací schránka v přístrojové desce u spolujezdce (osvětlená, klimatizovaná)

 Odkládací schránky s držáky 1 l lahví ve výplních předních dveří

 Osvětlení (2 lampičky) a upínací oka v zavazadlovém prostoru

 Přední stěrače AERO (s cyklovačem a volbou frekvence)

 Rezervní kolo ocelové (plnohodnotné s jízdním obutím)

 Servořízení (elektromechanický posilovač řízení)

 Schránka na brýle

 Síťový program



Středová konzola s odkládací síťkou

 Středová konzola se zásuvkou 12 V, držáky nápojů a odkládací přihrádkou

 Vkládané tkané koberce

 Volant čtyřramenný, nastavitelný ve dvou osách

+

AUTOMOBILY ŠKODA OCTAVIA II

16

 Vyhřívané zadní sklo  Výklopná odkládací schránka pod sedadlem spolujezdce  Zadní odkládací plato  Zadní sedadlo dělené, sklopné s loketní opěrou s odkládací schránkou a s možností vytvoření

otvoru k zavazadlovému prostoru  Zvuková signalizace nevypnutých světel  Automaticky sklopná zrcátka ke karoserii  Centrální zamykání s dálkovým ovládáním (2 sklopné klíčky)  CLIMATRONIC – dvouzónová klimatizace s el. regulací a kombifiltrem  El. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka  El. ovládání oken vpředu a vzadu  Malý kožený paket (volant, hlavice a manžeta řadící páky, madlo ruční brzdy)  Osvětlení nástupního prostoru BOARDING SPOTS (integrované ve vnějších zpětných zrcátkách)  Rádio SWING – 2DIN s CD, MP3  Radiopříprava s 8 reproduktory  Signalizace vzdálenosti při parkování vzadu  Tempomat  Tónovaná skla, čelní sklo s šedým pruhem  Vnitřní cirkulace vzduchu (pylový filtr)  Vyhřívání předních sedadel  Výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederními opěrami

Octavia L&K

motory  1,8 l TSI – 118 kW s šestistupňovou ručně řazenou, případně sedmistupňovou automatickou

převodovkou  2,0 l TDI PD – 103 kW s šestistupňovou ručně řazenou, případně šestistupňovou automatickou

převodovkou  2,0 l TDI PD DPF – 103 kW s šestistupňovou ručně řazenou, případně šestistupňovou automa

tickou převodovkou vnější a vnitřní výbava  Bez označení motorizace na zadním víku  Boční ukazatele směru integrované do vnějších zpětných zrcátek  Dekorační lišty L&K, chromované vnitřní kličky dveří s osvětlením  Interiér ROYALTY, sedadla v kombinaci kůže, umělá kůže  Kola z lehké slitiny CEPEUS 7×17′′  Nápis L&K na bocích vozu a potazích sedadel  Nárazníky lakované v barvě vozu  Ochranné boční lišty dveří, lakované v barvě vozu  Ozdobné prahové lišty vpředu s označením modelu L&K  Plastový ozdobný kryt motoru  Přístrojová deska Onyx/Onyx  Vnější zpětná zrcátka a vnější kliky lakované v barvě vozu  Síťový program  Zadní díl výfuku se zdvojenou koncovkou  3 hlavové opěrky vzadu, výškově stavitelné 

3 tříbodové bezpečnostní pásy vzadu

 Airbagy řidiče, spolujezdce, boční vpředu a hlavové  Asistent rozjezdu do kopce (HHC)  Bezpečnostní světla na výplních předních dveří



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist