

sleva
Kniha:
Assessment centrum
Autor:
Veronika Šíšová; Jana Pechová
Podtitul: Moderní nástroje výběru zaměstnanců

Nakladatelství: | » Management Press |
Médium / forma: | Tištěná kniha |
Rok vydání: | 2016 |
Počet stran: | 180 |
Rozměr: | 165 x 235 mm |
Úprava: | barevné ilustrace |
Vydání: | Vydání 1. |
Skupina třídění: | Management. Řízení |
Vazba: | brožovaná lepená s chlopněmi |
Datum vydání: | 23. 11. 2016 |
ISBN: | 9788072614523 |
EAN: | 9788072614523 |
Jejím cílem je představit AC jako výběrový nástroj, charakterizovat metody při jeho vytváření, analyzovat výhody a nevýhody jak klasického, tak virtuálního AC, a diagnostikovat situace, v nichž je efektivnější aplikovat klasické či virtuální AC. Součástí knihy jsou i etické aspekty využívání AC. Je obohacena případovými studiemi i ukázkami z praxe. Pomocí assessment centra si vyberete přesně takové zaměstnance, jaké organizace potřebuje. Kniha umožňuje nahlédnout do zákulisí personálního výběru, získáváním zaměstnanců počínaje a výběrem vhodného kandidáta konče.
Pomocí assessment centra si vyberete přesně takové zaměstnance, jaké organizace potřebuje.
Monografie Assessment centrum. Moderní nástroje výběru zaměstnanců věnuje pozornost aktuálnímu trendu v oblasti diagnostických metod používaných v personalistice, a to především využití virtuálního assessment centra, s nímž se na trhu práce v poslední době stále častěji setkáváme. Assessment centrum je systematický výběrový nástroj, který hodnotí aktuální schopnosti jedince a stanoví jeho budoucí profesionální rozvoj. Jinými slovy, je to metoda založená na pozorování účastníků výběrového řízení v navozených modelových situacích a následném porovnání jejich znalostí, schopností a dovedností s požadavky na výkon konkrétní pracovní pozice, převážně pozice ve vrcholovém managementu. Tato - velmi propracovaná - metoda umožňuje hodnotitelům již během výběrového řízení detailně prověřit konkrétní schopnosti a dovednosti kandidáta, identifikovat jeho silné a slabé stránky, reakce na krizové situace a způsoby jeho chování, a vnést tak objektivitu do rozhodování o obsazení příslušných pozic a následném řízení zaměstnanců. Umožňuje zkrátka vybrat přesně takové zaměstnance, jaké organizace potřebuje. V případě virtuálního assessment centra – které má podobnou strukturu jako klasické assessment centrum - řeší jedinec v rámci diagnostiky příslušné úkoly v elektronickém prostředí a od klasického se liší tím, že umožňuje preciznější měřitelnost sledovaných parametrů.
Autorky – odborné pracovnice společnosti ŠKODA AUTO Vysoká škola – dovolují nahlédnout do zákulisí personálního výběru, získáváním zaměstnanců počínaje a výběrem vhodného kandidáta na dané pracovní místo konče. Cílem publikace je představit assessment centrum jako pokročilý výběrový nástroj, charakterizovat základní metody při jeho vytváření, analyzovat výhody a nevýhody jak klasického, tak virtuálního assessment centra, porovnat je a diagnostikovat situace, v nichž je efektivnější aplikovat klasické či virtuální assessment centrum. Nedílnou součástí publikace jsou etické aspekty využívání assessment center. Kniha je obohacena četnými případovými studiemi, ukázkami z praxe, rolovými hrami i přehledně uspořádaným grafickým znázorněním práce s klasickým i virtuálním assessment centrem.
Monografie je určena především - ale nejen – personalistům. Díky četným praktickým příkladům se může stát neocenitelnou pomůckou studentům a všem zájemcům o dané téma, včetně manažerů všech úrovní řízení, psychologů apod.
(moderní nástroje výběru zaměstnanců)