načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Angličtina pro samouky: začátečníci a středně pokročilí - Iva Dostálová; James Branam; Šárka Zelenková

Angličtina pro samouky: začátečníci a středně pokročilí

Elektronická kniha: Angličtina pro samouky: začátečníci a středně pokročilí
Autor: ; ;

Moderní učebnice, díky níž si nejprve osvojíte praktickou slovní zásobu a základy angličtiny. Moderní učebnice, díky níž si nejprve osvojíte praktickou slovní zásobu a základy ...
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  199
+
-
6,6
bo za nákup

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
elektronická forma tištěná forma

hodnoceni - 50%hodnoceni - 50%hodnoceni - 50%hodnoceni - 50%hodnoceni - 50% 50%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » FRAGMENT
Dostupné formáty
ke stažení:
PDF
Upozornění: většina e-knih je zabezpečena proti tisku a kopírování
Médium: e-book
Rok vydání: 2018
Počet stran: 373
Rozměr: 24 cm + 1 CD (MP3)
Úprava: ilustrace
Vydání: 1. vyd.
Skupina třídění: Angličtina
Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
Nakladatelské údaje: Praha, Fragment, 2012
ISBN: 978-80-253-1310-7
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Učebnice pro samouky je vhodná pro začátečníky a středně pokročilé. Obsahuje celkem 30 lekcí, které nám umožňují rozšířit si slovní zásobu a překonat úskalí anglické gramatiky. Součástí knihy je rovněž CD ve formátu MP3.

Popis nakladatele

Moderní učebnice, díky níž si nejprve osvojíte praktickou slovní zásobu a základy angličtiny.

Moderní učebnice, díky níž si nejprve osvojíte praktickou slovní zásobu a základy angličtiny a pak snadno proniknete i do složitější anglické gramatiky. Učebnice s jednoduchou strukturou a CD ve formátu MP3, určená především samoukům, vás spolehlivě dovede od začátečníků až na úroveň pokročilých uživatelů angličtiny.

(začátečníci a středně pokročilí)
Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Iva Dostálová; James Branam; Šárka Zelenková - další tituly autora:
Angličtina v kostce pro SŠ - Gramatika Angličtina v kostce pro SŠ
Angličtina – 5 minut denně Angličtina – 5 minut denně
Angličtina pro samouky: začátečníci a středně pokročilí Angličtina pro samouky: začátečníci a středně pokročilí
Jazykové přehledy – Angličtina Jazykové přehledy – Angličtina
 (audio-kniha)
Angličtina nejen do auta Angličtina nejen do auta
ANGLIČTINA - Příprava na státní maturitu -- Ústní zkouška - SELFTESTS ANGLIČTINA
 (e-book)
ANGLIČTINA - Příprava na státní maturitu -- Ústní zkouška - SELFTESTS ANGLIČTINA
Pohybový systém -- Anatomie, diagnostika, cvičení, masáže + DVD Pohybový systém
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Angličtina pro samouky:

začátečníci

a středně pokročilí

Vyšlo také v tištěné verzi

Objednat můžete na

www.fragment.cz

www.albatrosmedia.cz

Iva Dostálová, James Branam, Šárka Zelenková

Angličtina pro samouky: začátečníci a středně pokročilí

Copyright © Albatros Media a. s., 2018

Všechna práva vyhrazena.

Žádná část této publikace nesmí být rozšiřována

bez písemného souhlasu majitelů práv.


Iva Dostálová

začátečníci a středně pokročilí

Šárka Zelenková

James Branam

ANGLIČTINA

PRO SAMOUKY


Obsah Předmluva ........................................................................................................................ 9

Výslovnost ........................................................................................................................ 11

ČÁST I. – BEGINNERS

Lesson 1 Reading 1: Paddy Brown ...................................................................... 21

Grammar: A. Osobní a přivlastňovací zájmena ........................... 22

B. Časování slovesa be ..................................................... 23

C. Časování slovesa have ................................................ 24

D. Časování slovesa have got ........................................ 24

Reading 2: Anne ...................................................................................... 24

Dialogue ................................................................................................ 26

Lesson 2 Reading 1: Paddy’s Daily Routine ...................................................... 29

Grammar: A. Přítomný čas prostý .................................................... 32

B. Osobní zájmena v předmětu.................................... 34

Reading 2: Jobs ....................................................................................... 35

Dialogue ................................................................................................ 36

Lesson 3 Reading 1: A Letter from Paddy ......................................................... 39

Grammar: A. Přítomný čas průběhový ........................................... 40

Reading 2: Coventry .............................................................................. 43

Dialogue ................................................................................................ 45

Lesson 4 Reading 1: Paddy’s Dream ................................................................... 47

Grammar: A. Množné číslo ................................................................. 49

B. Ukazovací zájmena ...................................................... 50

C. Členy (1) .......................................................................... 50

D. Vazba there is / there are (1) ...................................... 51

Reading 2: This is Paddy’s Flat ............................................................ 52

Dialogue ................................................................................................ 53

Lesson 5 Reading 1: A Saturday Night ............................................................... 57

Reading 2: A Weekend Trip to London ............................................ 58

Dialogue ................................................................................................ 60

Reading 3: Trouble in London ............................................................ 60

Lesson 6 Reading 1: Paddy Tries Harder ........................................................... 65

Grammar: A. Some, any, no................................................................. 67

B. Vazba there is / there are (2) ...................................... 67

C. Zástupné one................................................................. 68

D. Příslovce četnosti ........................................................ 68

Reading 2: Lunch at the Brave Lion Pub ......................................... 69

Dialogue ................................................................................................ 71


Lesson 7 Reading 1: The Ring ............................................................................ 75

Grammar: A. Minulý čas prostý ...................................................... 77

B. Minulý čas prostý slovesa be ................................. 80

C. Minulý čas slovesa can ............................................ 81

Reading 2: Making Things Better .................................................... 81

Dialogue ............................................................................................. 83

Lesson 8 Reading 1: Tea for Two ...................................................................... 85

Grammar: A. Počitatelná a nepočitatelná

podstatná jména ....................................................... 87

B. Výrazy množství ........................................................ 88

C. Minulý čas průběhový ............................................. 89

Reading 2: Planning for the Big Day .............................................. 90

Dialogue .............................................................................................. 92

Lesson 9 Reading 1: A Lot to Do ........................................................................ 95

Grammar: A. Stupňování přídavných jmen ................................ 97

B. Modální slovesa – úvod ........................................... 99

C. Podmiňovací způsob přítomný ............................. 100

D. So, such ......................................................................... 102

Reading 2: A Prague Honeymoon ................................................... 102

Dialogue .............................................................................................. 103

Lesson 10 Reading 1: At the Taj Mahal ............................................................... 107

Reading 2: What’s Wrong with Paddy? .......................................... 108

Dialogue .............................................................................................. 110

Reading 3: A Healthy Man ................................................................. 110

Lesson 11 Reading 1: Inviting Friends ................................................................ 115

Grammar: A. Budoucnost ................................................................. 116

B. Podmínkové věty typu 1 ......................................... 118

C. Rozkazovací způsob .................................................. 119

D. Let’s ................................................................................ 119

Reading 2: The Party ............................................................................ 120

Dialogue .............................................................................................. 121

Lesson 12 Reading 1: To the Sea We Go ............................................................ 125

Grammar: A. Předpřítomný čas prostý ......................................... 126

B. Podmínkové věty typu 2 ......................................... 129

C. Enough ........................................................................... 130

Reading 2: A Walk in the Sand ......................................................... 130

Dialogue .............................................................................................. 132

Lesson 13 Reading 1: A Job Interview ................................................................ 135

Grammar: A. Předpřítomný čas průběhový ................................ 137


B. Trpný rod ...................................................................... 138

C. Another, other, the other ........................................... 139

D. Řadové číslovky .......................................................... 140

E. Měsíce ............................................................................ 141

Reading 2: Telling Mr Perkins ........................................................... 141

Dialogue .............................................................................................. 143

Lesson 14 Reading 1: Everything Has Been Done .......................................... 147

Grammar: A. Časové věty.................................................................. 148

B. Přací věty ...................................................................... 149

C. Frázová slovesa ........................................................... 150

D. Předložky ...................................................................... 151

Reading 2: A Letter from America ................................................... 154

Dialogue .............................................................................................. 156

Lesson 15 Reading 1: The Big Day ....................................................................... 159

Dialogue .............................................................................................. 161

Reading 2: The Reception .................................................................. 161

Dialogue ...............................................................................................163

Reading 3: The Flight to Prague ...................................................... 163

ČÁST II. – INTERMEDIATE

Lesson 1 Reading 1: Postcard from Prague ................................................... 171

Grammar: A. Přítomný čas ............................................................... 172

B. Minulý čas .................................................................... 173

C. Předpřítomný čas ...................................................... 174

D. Budoucnost ................................................................ 175

Reading 2: Coventry Cats .................................................................. 175

Dialogue: Phoning from Prague ................................................... 176

Lesson 2 Reading 1: Looking for Love ............................................................ 181

Grammar: A. Otázky tvořící se pomocí pomocných sloves .. 182

B. Otázky tvořící se inverzí (obrácením)

slovosledu ................................................................... 183

C. Otázky s předložkou ................................................ 183

D. Záporné otázky ......................................................... 183

E. Podmětné otázky ..................................................... 184

F. Nepřímé otázky ......................................................... 184

Reading 2: Letters of Love ................................................................ 184

Dialogue: Tea and Romance ........................................................... 186

Lesson 3 Reading 1: Upgrading ........................................................................ 191

Grammar: A. Předminulý čas .......................................................... 192

B. Podmínkové věty typu 3 ......................................... 193

C. Smíšené podmínkové věty .................................... 194

D. Předložkové vazby přídavných jmen ................. 194

Reading 2: Making the Purchase .................................................... 196

Dialogue: In an Electronics Shop .................................................. 197

Lesson 4 Reading 1: (Almost) Home at Last .................................................. 203

Grammar: A. Vazba prvního pádu s infinitivem po

slovesech v trpném rodě ........................................ 204

B. Vazba to have something done .............................. 205

C. Trpný rod u sloves se dvěma předměty ............ 206

D. Tvoření přídavných jmen příponami .................. 206

Reading 2: Lonely in Coventry ........................................................ 207

Dialogue: At the Fire Brigade ......................................................... 209

Lesson 5 Reading 1: A New Beginning ........................................................... 213

Reading 2: Good Friends Return ..................................................... 214

Dialogue: Driving Back to Coventry ............................................. 215

Reading 3: Catching up with Paddy and Linda .......................... 217

Lesson 6 Reading 1: Seeing the Future .......................................................... 223

Grammar: A. Předbudoucí čas prostý ........................................... 224

B. Předbudoucí čas průběhový ................................. 225

C. Budoucí čas průběhový .......................................... 225

D. May ................................................................................ 226

Reading 2: Logging on ....................................................................... 226

Dialogue: Jaya’s Dream .................................................................... 228

Lesson 7 Reading 1: Reality Returns ................................................................ 233

Grammar: A. Nepravidelná slovesa .............................................. 235

B. Frázová slovesa .......................................................... 236

C. Časová souslednost ................................................. 238

Reading 2: The Perfect Parent ......................................................... 239

Dialogue: In the Examination Room ............................................ 241

Lesson 8 Reading 1: Questions and Answers ............................................... 247

Grammar: A. Nepřímá otázka ......................................................... 248

B. Tvoření opozit pomocí předpon .......................... 249

Reading 2: Learning about Poland ................................................. 250

Dialogue: Testing Knowledge .........................................................252

Lesson 9 Reading 1: Making Conversation .....................................................259

Grammar: A. Let, make, had better, would rather .......................261

B. Tázací dovětek .............................................................261

C. Vztažné věty ................................................................262

Reading 2: Doing Homework ...........................................................263

Dialogue: Talking to a Policeman ..................................................265 Lesson 10 Reading 1: Love Hurts (and Teeth too) ......................................... 269

Reading 2: Car Problems ................................................................... 271

Dialogue: Talking to Mechanics .................................................... 273

Reading 3: Money Matters ................................................................ 274

Lesson 11 Reading 1: The Other Side of the Story ........................................ 279

Grammar: A. Spojovací výrazy ....................................................... 281

B. Přací věty ..................................................................... 282

Reading 2: The Price of Doing Business in Britain ..................... 283

Dialogue: At the Dentist’s ............................................................... 285

Lesson 12 Reading 1: An Unexpected Visitor (Part I) .................................... 291

Grammar: A. Příslovce ....................................................................... 293

B. Účelové věty ............................................................... 295

C. -selves x each other ................................................... 296

Reading 2: An Unexpected Visitor (Part II) ................................... 296

Dialogue: A Broken Relationship .................................................. 298

Lesson 13 Reading 1: The Big Date (Part I) ...................................................... 303

Grammar: A. Gerundium .................................................................. 305

B. Infinitiv ......................................................................... 307

C. Slovesa s gerundiální i infinitivní vazbou ......... 307

D. A friend of mine .......................................................... 309

Reading 2: The Big Date (Part II) ..................................................... 309

Dialogue: The Planned Picnic ........................................................ 311

Lesson 14 Reading 1: Going to Scotland .......................................................... 315

Grammar: A. Do x make .................................................................... 317

B. Pořadí přídavných jmen .......................................... 318

C. Homonyma ................................................................. 318

Reading 2: Loch Ness ......................................................................... 319

Dialogue: The Big Question ............................................................ 321

Lesson 15 Reading 1: Pride and Prejudice ....................................................... 325

Reading 2: The Elopement ............................................................... 326

Reading 3: Coming Home ................................................................ 328

Dialogue: Family and Ice Cream ................................................... 329

Nepravidelná slovesa ................................................................................................... 337

Anglicko-český slovník ................................................................................................ 343 Předmluva Učebnice Angličtina pro samouky: začátečníci a středně pokročilí je určena pro všechny ty, kteří se chtějí naučit základy angličtiny a zároveň se chtějí dostat až na úroveň středně pokročilých. Učebnice vznikala se zřetelem na studenta-samouka, ale lze ji používat i v hodinách s učitelem.

Učebnice je rozdělena na 2 části – 1. část je určena pro začátečníky (BEGINNERS) a 2. část pro středně pokročilé (INTERMEDIATE). V první části se seznámíte s naprostými základy a díky Paddymu Brownovi si osvojíte praktickou angličtinu a budete tak připraveni reagovat ve všech možných situacích každodenního života. Ve druhé části se v angličtině zdokonalíte a porozumíte složitějším textům. Touto částí učebnice vás provede Paddyho kamarádka, sympatická doktorka Jayashri (Jaya) Nisvanthan a její přátelé. Ani s ní se nudit rozhodně nebudete.

Každá část učebnice má 15 lekcí (lekce 5, 10, 15 jsou opakovací), ve kterých si osvojíte potřebnou gramatiku, slovní zásobu a zvyknete si angličtinu používat. Na konci každé lekce jsou zařazena cvičení, za kterými následuje hned klíč se správným řešením. V závěru knihy najdete přehled nepravidelných sloves a anglicko-český slovník s výslovností. Součástí učebnice je 1 CD s audionahrávkou ve formátu MP3. Obsahuje všechny texty, slovíčka a fráze, které jsou označeny symbolem s číslem nahrávky. Každá lekce je rozdělena do následujících 8 částí:

1) Článek 1

2) Slovní záso ba a fráze k článku 1

3) Gramatika

4) Článek 2

5) Slovní záso ba a fráze k článku 2

6) Rozhovor

7) Cvičení

8) Klíč Učebnici Angličtina pro samouky: začátečníci a středně pokročilí je třeba používat určitým způsobem. Abyste dosáhli co nejlepších výsledků, měli byste dodržet následující kroky:

a) Nejprve si poslechněte nahrávku prvního textu. Pak si text přečtěte a označte v něm

neznámá slovíčka. Význam těchto slovíček si najděte ve slovníčku za lekcí.

b) Prostudujte si gra ma ti ku a vyhle dej te příklady nových gramatických jevů v prv ním

textu.

c) Přečtěte si znovu první text. Zjistíte, že rozu mí te mno hem lépe.

d) U druhého textu postupujte stejným způsobem jako u prvního. Jste již sezná meni

s gra ma ti kou, a máte tudíž mož nost soustředit se na novou slov ní záso bu.

e) Přečtěte si roz ho vor. Někdy se v něm obje ví nové infor ma ce, proto je zde i český

překlad. Můžete tedy porov nat anglic kou verzi s českou, zjis tit podo b nos ti i roz dí ly.


10

f) Vypracujte cvičení. Každé cvičení je zalo že no na gra ma ti ce pre zen to vané v dané lekci.

Potom můžete porov nat své odpovědi s klíčem v zadní čás ti učebnice.

g) Po každých čtyřech lek cích vás čeká lekce opa ko va cí. Zde si zopa ku je te slov ní záso bu

a gra ma ti ku lekcí předcházejících. Teprve potom po kračujte dále.

Naučit se anglic ky není jed no duché. Učebnice Angličtina pro samouky: začátečníci a středně pokročilí se snaží zpří stupnit tento jazyk každé mu zájemci. Učebnici jsme vytvořili pro vás, stu den ta, s ohle dem na vaše potřeby. Chcete-li, aby vaše píle byla odměněna úspěchem, je třeba se učení věnovat sys te ma tic ky každý den, pro to že jen častým opa ko vá ním slovíček, textů, frází a mluv ni ce si látku zapa ma tu je te a upev ní te.

Smějte se, plačte a žijte spolu s postavami, zapomeňte, že se učíte. Na konci knihy budete překvapeni výsledkem. Doufá me, že vaše puto vá ní anglickým jazy kem bude zábavné a úspěšné. Te d y, z a č n ě m e !

Autoři


11

Výslovnost Většina slov se v angličtině jinak píše a jinak vyslo vu je. Po zís ká ní určité praxe lze vypo zoro vat některé záko ni tos ti, ale přesto je třeba si u každé ho nové ho slovíčka vyhle dat správnou výslovnost ve slov ní ku. Pro přepis výslovnosti se pou ží va jí tak zvané fone tické znaky, které jsou v naší učebnici přizpůsobeny českému stu den to vi a vyjádřeny, pokud to lze, pomo cí pís men české abe ce dy. Fonetické znaky se píší vždy v hranatých závor kách. Délka samo hlá sek se ne vyznačuje čárkou, ale dvojtečkou za pís me nem. Samohlásky a) krátké samo hlá sky audio 1 [a] v podstatě totožné s českým a cut [kat] shut [šat] come [kam] son [san] sun [san] run [ran] [e] mírně zavřenější než tak zvané pražské e very [veri] yes [jes] let [let]

swe a ter [swetә] set [set] pet [pet] [æ] velmi otevřené e, otevřeme ústa na a, ale vyslo ví me e cat [kæt] flat [flæt] fat [fæt] back [bæk]

fami ly [fæmili]

pat [pæt] [ә] vysky tu je se pouze v  nepřízvučných sla bi kách, je to v  podstatě zvuk, který

v češtině vyslo ví me při vyslo ve ní sou hlá sky, např. b [bә], g [gә], d [dә]...

tea cher [ti:čә]

afra id [ә'freid] after [a:ftә] never [nevә]

neigh bour [neibә]

ham bur ger [hæmbә:gә]

Dejte pozor na roz díl ve výslovnosti [æ] a [e]:

sat [sæt] set [set] pat [pæt] pet [pet] bad [bæd] bed [bed] mat [mæt] met [met] man [mæn] men [men] bat [bæt] bet [bet] [i] vyslo vu je se v podstatě jako české i, je tro chu otevřenější sit [sit] knit [nit]

sis ter [sistә] it [it] fit [fit] kiss [kis] [o] otevřenější než v češtině, otevřeme ústa na a a vyslo ví me o hot [hot] pot [pot] not [not] body [bodi] foggy [fogi]

pro per [propә] [u] odpo ví dá českému u put [put] foot [fut] look [luk] soot [sut] stood [stud] Lucy [lusi] b) dlouhé samo hlá sky audio 2 Délka se u anglické výslovnosti označuje dvojtečkou. [a:] odpo ví dá českému á, jeho výslovnost je však o něco temnější car [ka:] fast [fa:st] class [kla:s] nasty [na:sti]

mas ter [ma:stә]

las ted [la:stid] [ә:] jedná se o dlou hou podo bu samo hlá sky [ә], rty musí být připraveny

vyslo vit e, nesmí se zaokrouh lit learn [lә:n] first [fә:st] bird [bә:d] girl [gә:l] sir [sә:]

mur der [mә:dә] [i:] v podstatě odpo ví dá českému í, má o něco napjatější výslovnost meet [mi:t] need [ni:d] feet [fi:t] Peter [pi:tә] meter [mi:tә]

fea tu re [fi:čә] [o:] odpo ví dá českému ó, ale je poněkud otevřenější four [fo:] more [mo:] born [bo:n] call [ko:l]

alre a dy [o:l'redi]

mor ning [mo:niη] [u:] v podstatě odpo ví dá českému ů, má opět o něco napjatější výslovnost room [ru:m] spoon [spu:n] moon [mu:n] lose [lu:z] blue [blu:]

nood le [nu:dl] Dvojhlásky audio 3 V angličtině do sebe oba členy dvoj hlá sky ply nu le přecházejí, první člen je delší. [ai] my [mai] hi [hai] fly [flai] side [said] mind [maind] kite [kait]

14

[ei]

take [teik]

make [meik]

fate [feit]

late [leit]

lazy [leizi]

same [seim]

[oi]

boy [boi]

toy [toi]

joy [džoi]

coin [koin]

voice [vois]

noise [noiz]

[au]

now [nau]

how [hau]

cow [kau]

mouse [maus]

louse [laus]

house [haus]

[әu]

smoke [smәuk]

phone [fәun]

close [clәuz]

home [hәum]

old [әuld]

photo [fәutәu]

[eә] e se v této dvoj hlás ce vyslo vu je otevřeně

their [ðeә]

chair [čeә]

fair [feә]

hair [heә]

pair [peә]

rare [reә]

[iә]

here [hiә]

near [niә]

fear [fiә]

clear [kliә]

beer [biә]

tear [tiә] [uә] poor [puә] tour [tuә] cure [kjuә] pure [pjuә] moor [muә] sure [šuә] Trojhlásky audio 4 Vyslo vu jí se jednoslabičně, vyne chá vá se prostřední slož ka troj hlá sky. [aiә] fire [faiә] diary [daiәri] diet [daiәt] quiet [kwaiәt] riot [raiәt] dryer [draiә] [eiә]

pla y er [pleiә] layer [leiә] payer [peiә] gayer [geiә]

pra y er [preiә] [auә] our [auә] power [pauә] tower [tauә]

flo wer [flauә]

sho wer [šauә] sour [sauә] [әuә] lower [lәuә]

slo wer [slәuә]

fol lo wer [folәuә] rower [rәuә]

gro wer [grәuә]

mower [mәuә] Souhlásky audio 5 Většina sou hlá sek se v angličtině vyslo vu je téměř stejně jako v češtině. Některé sou hlá sky však v češtině neexis tu jí, máme pro ně proto spe ci ál ní znaky. [θ] neznělá sou hlá ska, která se vyslo ví tak, že dáme jazyk za horní zuby,

nesmí me se však jazy kem zubů dotýkat a vyslo ví me s thin [θin] Smith [smiθ] thanks [θænks] three [θri:] think [θink]

the at re [θiәtә] [ð] znělá podo ba předchozí sou hlá sky, při vyslo vo vá ní postu pu je me stejně

jako jako u [θ], ale vyslo ví me z this [ðis] that [ðæt]

fat her [fa:ðә] they [ðei] those [ðәuz]

leat her [leðә] [w] vyslo vu je me hor ním a dol ním rtem, na roz díl od jed no duch ého v se

nesmí zuby dot knout rtů well [wel] water [wo:tә] quite [kwait] white [wait] one [wan] west [west]

Dejte pozor na roz díl ve výslovnosti [w] a [v]:

wet [wet] vet [vet] wine [wain] vine [vain] worse [wә:s] verse [vә:s] [η] noso vá sou hlá ska, v češtině exis tu je například ve slovech Honza,

banka, Hanka thing [θiη] bring [briη] sing [siη]

wed ding [wediη]

hang [hæη] strong [stroη]

Dejte pozor na výslovnost [n], [η] a [ηk]:

thin [θin] thing [θiη] think [θiηk] sin [sin] sing [siη] sink [siηk]

Souhlásky exis tu jí cí v češtině mají někdy odli šnou výslovnost. [p], [t], [k] patří v angličtině k takzvaným přídechovým sou hlás kám; před

přízvučnou samo hlá skou se vyslo vu jí se slabým přídechem, tzn. slabým

neznělým h

pet [pet] cat [kæt] key [ki:] tall [to:l] cut [kat] put [put] [b], [d], [g], [v], [z] se na konci slova na roz díl od češtiny vyslo vu je zněle big [big] pig [pig] led [led] bed [bed] love [lav] live [liv] job [džob] rob [rob] his [hiz] size [saiz]

Dejte pozor na znělost a neznělost:

pig [pig] pick [pik] log [log] lock [lok]

lea gue [li:g] leak [li:k] side [said] site [sait] rise [raiz] rice [rais] his [hiz] hiss [his] Slovní přízvuk audio 6 Přízvuk nemá v angličtině ve slově své pevné místo, proto je nutné jej označit. Pokud je na první sla bi ce, neoznačuje se, pokud je na jiné, značí se svis lou kolmičkou před přízvučnou sla bi kou.

sis ter [sistә]

fami ly [fæmili]

tomor row [tә'morәu] about [ә'baut] behind [bi'haind] cigar [si'ga:] Víceslabičná slova míva jí dva přízvuky, hlav ní-silnější a vedlej ší-slab ší. Vedlejší přízvuk se značí svis lou kolmičkou dole před sla bi kou.

exa mi na tion [ig

'

zæmi'neišәn]

Větný přízvuk audio 7 Větný přízvuk je v angličtině mno hem silnější než v češtině. Přízvuk mají prak tic ky všech na plnovýznamová slova.

I broke my leg last year.

He is going to leave.

The girls are not in the class ro om.

Vázání slov ve větě V anglické větě se jed no tli vá slova na sebe váží.

I have an old car. [ai hæv æn әuld ka:]

She is stan ding in front of the house. [ši: iz stændiη in front әv ðә haus]

We are lear ning English. [wi: a: lә:niη iηgliš]

Výslovnost anglické abecedy

a [ei] n [en]

b [bi:] o [әou]

c [si:] p [pi:]

d [di:] q [kju:]

e [i:] r [a:]

f [ef] s [es]

g [dži:] t [ti:]

h [eič] u [ju:]

i [ai] v [vi:]

j [džei] w [dabl ju:]

k [kei] x [eks]

l [el] y [wai]

m [em] z [zed]

Část I.

BEGINNERS

BEGINNERS

LESSON

1

Paddy Brown

Hello. My name is Paddington, or Paddy.

My sur na me is Brown. I live in Coventry. Coventry is in England.

I have a job. I am a tea cher. I teach in

a school in Coventry. It is a big scho ol. I teach many students: girls and boys. They are all very intel li gent. I work with many other teachers: men and women.

I live in a big flat in a small neigh bour

hood. It is near the city cen tre. It is near the scho ol, too.

I have a girlf riend. Her name is Linda.

She is very pret ty, and cle ver, too. She works in a bank and she lives with me. We have a dog. His name is Spike. Spike has brown spots and long white ears.

I play the piano some ti mes. England is a very musi cal coun try. Many famous musicians

live here. Coventry has many con certs. Music is a won der ful thing. I like music. And you? all [o:l] všich ni big [big] velký, -á, -é brown [braun] hnědý, -á, -é boy, -s [boi] chla pec, chlap ci cen tre [sentә] cen trum, střed city [siti] město cle ver [klevә] chytrý, -á, -é coun try [kan tri] země ear, -s [iә] ucho, uši England [iηglәnd] Anglie famous [feimәs] slavný far from [fa: frәm] dale ko od flat, -s [flæt] byt, -y girl, -s [gә:l] dívka, -y girlf riend, -s  přítelkyně

[gә:lfrend]

have [hæv] mít hello [he'lәu] dobrý den

her [hә:] její

here [hiә] zde, tady

I [ai] já

in [in] v, ve

it [it] to

like [laik] mít rád, líbit se

live [liv] byd let, žít

long [loη] dlouhý, -á, -é

man [mæn] muž

many [mæni] spous ta, hodně

men [men] muži

music [mju:zik] hudba

musi cal [mju:zikәl] hudeb ní, muzi kál ní

musi cian, -s [mju:'zišn] hudeb ník, hudeb ní ci

name, -s  [neim] jméno, -a

near [niә] blíz ko

neigh bour ho od, -s  sou sed ství

[neibәhud]

audio 8READING 1

audio 9VOCABULARY


22

other [aðә] jiní, další

Paddington [pædiηtn] mužské jméno

Paddy [pædi] mužské jméno

play the piano hrát na kla vír

[plei ðә 'pjænәu]

pret ty [priti] hezký, -á, -é

she [ši:] ona

small [smo:l] malý, -á, -é

so [sәu] tak, takže

some ti mes [sam ta imz] někdy, občas

spot, -s [spot] skvr na, -y, flek, -y

stu dent, -s  [stjudәnt] stu dent, -i

sur na me, -s  [sә:neim] příjmení

teach [ti:č] učit

tea cher, -s [ti:čә] učitel, -é

they [ðei] oni, ony, ona

thing, -s [θiη] věc, -i

too [tu:] také

very [veri] velmi

white [wait] bílý, -á, -é

with me [wið 'mi:] se mnou

with [wiθ] s, se

woman [wumәn] žena

women [wimin] ženy

won der ful [wandәfәl] báječný, -á, -é

work [wә:k] pra co vat, práce

My name is Brown.  

Jmenuju se Brown.

I live in Coventry.  

Bydlím v Coventry.

I am a tea cher.  

Jsem učitel.

I live in a big flat.  

Bydlím ve velkém bytě.

It is near the city cen tre.

Je to blíz ko cen tra města.

I have a girlf riend.  

Mám přítelkyni.

Her name is Linda.  

Jmenuje se Linda.

I like music.  

Mám rád hudbu.

I play the piano.  

Hraju na piano.

A. Osobní a přivlastňovací záj me na

anglic ky česky anglic ky česky

I [ai] já my [mai] můj

you [ju:] ty your [joә] tvůj

he [hi:] on his [hiz] jeho

she [ši:] ona her [hә] její

it [it] ono its [its] jeho

we [wi:] my our [auә] náš

you [ju:] vy your [joә] váš

they [ðei] oni their [ðeiә] jejich

V angličtině jsou ženské ho či mužské ho rodu pouze osoby, popř. domá cí mazlíčci.

a flat .......... it

a scho ol ..... it

a tea cher .... he nebo she

audio 10 PHRASES

GRAMMAR


23

1

BEGINNERS

V anglické větě musí být vždy podmět.

She is cle ver.   (Ona) Je chyt rá.

Tvar přivlastňovacího záj me na je shodný pro ženský, mužský i střední rod v množ ném

i jed notném čísle.

my dog můj pes my girlf riend má přítelkyně my stu dents moji stu den ti

B. Časování slo ve sa be

plný tvar stažený česky I am [ai æm] [ai әm] I’m [aim] já jsem you are [ju: a:] you’re [juә] ty jsi he is [hi: iz] she is [ši: iz] it is [it iz]

h e’s [hi:z]

s h e’s [ši:z]

i t’s [its]

on je

ona je

ono je

we are [wi: a:] we’re [wiә] my jsme you are [ju: a:] you’re [juә] vy jste they are [ðei a:] they’re [ðeә] oni jsou záporný plný tvar záporný stažený česky I am not [ai æm not] [ai әm not] I’m not [aim not] já nej sem you are not [ju: a: not] you aren’t [ju: a:nt] ty nejsi he is not [hi: iz not] she is not [ši: iz not] it is not [it iz not]

he isn’t [hi: iznt]

she isn’t [ši: iznt]

it isn’t [it iznt]

on není

ona není

ono není

we are not [wi: a: not] we aren’t [wi: a:nt] my nej sme you are not [ju: a: not] you aren’t [ju: a:nt] vy nej ste they are not [ðei a: not] they aren’t [ðei a:nt] oni nej sou

Stažené tvary jsou v angličtině velmi časté, neměly by se však vysky to vat v písemném

pro je vu. Lze je pova žo vat za hovo rové.

I am your tea cher. Jsem váš učitel. She is not pret ty. Není hezká. otázka česky am I? jsem? are you? jsi? is he? is she? is it?

je (on)?

je (ona)?

je (ono, to)? are we? jsme? are you? jste? are they? jsou?

V kladné otáz ce se nemo hou pou ží vat sta žené tvary.


24

C. Časování slo ve sa have

anglicky česky

I have [ai hæv] [ai hәv] já mám

you have [ju: hæv] [ju: hәv] ty máš

he has [hi: hæz] [hi: hәz]

she has [ši: hæz] [ši: hәz]

it has [it hæz] [it hәz]

on má

ona má

ono má

we have [wi: hæv] [wi: hәv] my máme

you have [ju: hæv] [ju: hәv] vy máte

they have [ðei hæv] [ðei hәv] oni mají

I have a dog.   Mám psa. D. Časování slo ve sa have got

plný tvar stažený česky

I have got [ai hæv got] [ai hәv got] I’ve got [aiv got] já mám

you have got [ju: hæv got] [ju: hәv got] you’ve got [ju:v got] ty máš

he has got [hi: hæz got] [hi: hәz got]

she has got [ši: hæz got] [ši: hәz got]

it has got [it hæz got] [it hәz got]

he’s got [hi:z got]

she’s got [ši:z got]

it’s got [its got]

on má

ona má

ono má

we have got [wi: hæv got] [wi: hәv got] we’ve got [wi:v got] my máme

you have got [ju: hæv got] [ju: hәv got] you’ve got [ju:v got] vy máte

they have got [ðei hæv got] [ðei hәv got] they’ve got [ðeiv got] oni mají

I have got a girlf riend.   Mám přítelkyni.

Tv a r have got je častější pro brit skou angličtinu, tvar have pro ame ric kou. Obecně je have got

pova žo vá no za hovo rové. Anne This is Anne. She lives in Coventry. She is a tea cher. Anne has a hus band. His name is Tom. Tom

is a tea cher, too. Tom says, “My wife and I are tea chers. We alwa ys talk about tea ching! We have

good jobs and we like to teach.”

This is Sean. He is the son of Anne and Tom. Their son does not go to scho ol. Sean works. Sean says, “I have a job. I work with com pu ters.” Sean has a sis ter. Her name is Sarah. She is 15 and she goes to school. She is the daugh ter of Anne and Tom. Sarah says, “This is my brot her, Sean. He tea ches me about com pu ters. I have a com pu ter at scho ol.”

In this fami ly, the mot her and fat her are tea chers. They like to talk about tea ching. The son and daugh ter work with com pu ters. They like to talk about com pu ters. What does your fami ly like to talk about?

Anne’s mot her has a brot her. His name is John and he is her uncle. His wife, Laura, is her aunt. They have two chil dren, Michael and Betty. They visit their grand fat her and grand mot her toget her every Sunday for lunch.

The grand pa rents have four other grand chil dren, but Michael and Betty are their favou ri tes.

audio 11READING 2


25

1

BEGINNERS

about [ә'baut] o alwa ys [o:lwe iz] vždy, stále and [ænd] a Anne [æn] ženské jméno aunt, -s [a:nt] teta, -y Betty [beti] ženské jméno brot her, -s [braðә] bratr, bratři but [bat] ale child [čaild] dítě chil dren [čildrәn] děti com pu ter, -s  počítač, -e

[kәm'pju:tә] 

daugh ter, -s [do:tә] dcera, -y does not go necho dí

[daz not 'gәu]

every [evri] každý fami ly [fæmәli] rodi na fat her, -s [fa:ðә] otec, otcové favou ri te [feivәrit] oblíbený favou ri te, -s  [feivәrit] oblí be nec, -ci for [fo:] na, pro four [fo:] čtyři go [gәu] jít, jet, cho dit good [gud] dobrý, -á, -é grand child vnuk, vnučka

[grændčaild]

grand chil dren vnoučata

[grændčildrәn]

grand fat her dědeček

[grændfa:ðә]

grand mot her babička

[grændmaðә]

grand pa rent, -s  prarodič, -e

[grændpeәrәnt]

hus band [hazbәnd] man žel

is [iz] je

job [džob] práce, zaměstnání

John [džon] mužské jméno

Laura [lo:rә] ženské jméno

love [lav] milo vat, mít velmi

rád

loves [lavz] milu je, má velmi

rád

lunch [lanč] oběd

Michael [maikәl] mužské jméno

mot her, -s [maðә] matka, -y

nep hew, -s [nefju:] syno vec, synovci

niece, -s [ni:s] neteř, -e

other [aðә] jiné, ostat ní

Sarah [seәrә] ženské jméno

say [sei] říct

says [sez] říká

scho ol, -s [sku:l] škola, -y

Sean [šo:n] mužské jméno

sim ply [sim pli] prostě

sis ter, -s [sistә] ses tra, -y

son, -s [san] syn, -ové

Sunday [sandi] neděle

talk [to:k] hovořit, mlu vit,

poví dat si

tea ches [ti:čiz] učí

this [ðis] tento, tato, toto

to [tu] do, k, na

toget her [tә'geðә] spolu

To m [tom] mužské jméno

uncle, -s [aηkl] strýc, -ové

wife [waif ] man žel ka She lives in Coventry.

Ona bydlí v Coventry.

We alwa ys talk about tea ching.

Stále mlu ví me o učení.

Their son does not go to scho ol.

Jejich syn necho dí do školy.

She goes to scho ol.

Ona chodí do školy.

He tea ches me about com pu ters.

Učí mě o počítačích.

What does your fami ly like to talk about?

O čem rádi mlu ví te ve své rodině?

audio 12VOCABULARY

audio 13 PHRASES


26

Paddy just met his former professor, Mr George, in the street.

Paddy potká svého bývalého pro fe so ra, pana George, na ulici.

Paddy: Hello George! How are you?

Dobrý den, pane Georgi! Jak se máte?

Mr George: Hi, Paddy. Fine, thanks. How are you?

Ahoj Paddy. Dobře, děkuju. Jak se máš ty?

Paddy: Well. Where is your wife?

Dobře. Kde je vaše man žel ka?

Mr George: She’s at home. She’s ill.

Je doma. Je nemoc ná.

Paddy: I’m sorry. Linda is ill, too.

To je mi líto. Linda je také nemoc ná.

Mr George: That’s bad. Say hello from me.

To je špatné. Pozdravuj ji ode mne.

Paddy: Thanks. Have a nice day.

Díky. Mějte se hezky.

Mr George: Thank you. You too! Good-bye.

Děkuju. Ty také. Na shle da nou.

Paddy: Bye.

Na shle da nou.

1. Doplňte tvary slo ve sa be.

1. I  from Prague. 2. She ten years old. 3. They tea chers from

our scho ol. 4. He a stu dent. 5. We friends. 6. Yo u very

f r iend ly. 7. The tic ket 120 crowns. 8. It my favou ri te film. 9. Prague

a beau ti ful city. 10. My fat her a doctor.

tic ket [tikit] jíz den ka, crowns [kraunz] koru ny, film [film] film, beau ti ful [bju:tifәl] krásný,

doctor [doktә] dok tor

2. Doplňte stažený tvar slo ve sa be.

1. She is a tea cher. a tea cher.

2. They are from the Czech Republic. from the Czech Republic.

3. We are in the zoo now. in the zoo now.

4. He is my best friend. my best friend.

5. It is a good idea. a good idea.

6. You are very beau ti ful. very beau ti ful.

7. They are good peop le. good peop le.

8. She is from Brno. from Brno.

9. I am at home. at home.

10. It is cold today. cold tod ay.

Czech Republic [ček ri'pab lik] Česká repub li ka, zoo [zu:] zoo lo gic ká zahra da, now [nau] teď,

best [best] nej lep ší, idea [ai'diә] nápad, peop le [pi:pl] lidé, cold [kәuld] chlad no, today [tә' dei] dnes

audio 14DIALOGUE

EXERCISES


27

1

BEGINNERS

3. Doplňte záporný (stažený) tvar slo ve sa be.

1. I  very happy today. 2. They from this town. 3. She

a doctor. 4. Peter from our scho ol. 5. We sis ters. 6. Our tea cher

old. 7. It my book. 8. Peter and Paul brot hers. 9. This

film inter es ting. 10. Yo u ug ly.

happy [hæpi] šťastný, town [taun] město, inter es ting [intri stiη] zajímavý, ugly [agli] ošk liv ý

4. Opravte chyby ve větách. Každá věta obsa hu je jednu chybu.

1. You is my friend. 2. They arent brot hers. 3. I not am from Prague. 4. He aren’t Peter. 5. We not tea chers. 6. Jane are from our town. 7. Peter and Paul is friends. 8. My mot her is’nt a doctor. 9. I is from England. 10. Jane is old, she is young.

5. Doplňte slo ve so have, have got.

1. I  a sis ter. 2. They a dog. 3. My mot her brown hair.

4. Peter a beau ti ful girlf riend. 5. She black hair. 6. Peter and Paul

red cars. 7. We a big gar den. 8. Yo u cold hands. 9. My

friend a black cat. 10. The cat green eyes.

hair [heә] vlasy; black [blæk] černý; red [red] červený, zrzavý; cars [ca:z] auta; gar den [ga:d n]

zahra da; hands [hændz] ruce; cat [kæt] kočka; green [gri:n] zelený; eyes [aiz] oči

6. Utvořte větu s have got místo have. Používejte sta žené tvary, kde jsou možné.

1. We have a dog. 2. I have a sis ter. 3. She has a black dog. 4. Peter and Paul have blue eyes. 5. My mot her has an inter es ting job. 6. I have black hair. 7. He has two brot hers. 8. We have a big gar den. 9. They have a big pro blem. 10. She has a brown pen.

pro blem [problәm] pro blém, pen [pen] pero

7. Vyberte vhodné slo ve so ve správném tvaru – have, have got, be.

1. I  a beau ti ful car. 2. They good friends. 3. She a small

sis ter. 4. Jane very happy. 5. They (not) from Plzeň. 6. Yo u

a big house. 7. I  a brot her. 8. He at scho ol. 9. My fat her

a motor cyc le. 10. Peter from Ohio.

small [smo:l] malý, motor cyc le ['mәutә'saik l] motor ka, Ohio [әu'haiәu] 8. Doplňte správné osob ní nebo přivlastňovací záj me no.

Příklad: I and my sis ter

1. she and dog 2. we and house 3. you and friend

4.  and his fami ly 5. and your home 6. and her scho ol

7. they and car 8. Peter and Paul and mother 9. a dog and

ears 10. Elizabeth and dogs

home [hәu m] domov 9. Přeložte.

1. Moje ses tra je učitelka. 2. Žije v Coventry a jme nu je se Jane. 3. Její byt je velmi velký a je

blíz ko cen tra. 4. Má bílé ho psa s dlouhýma ušima. 5. Jane je báječná žena, má ráda všech ny

lidi. 6. Hraje na kla vír a má v Coventry hodně koncertů. 7. Ráda mluví o svém syno vci.

8. Jmenuje se Peter a je velmi chytrý. 9. Chodí do školy v Coventry, je mu 15 let. 10. Má rád

všech ny učitele ve škole. 1. 1. I am from Prague. 2. She is ten years old. 3. They are tea chers from our scho ol. 4. He is a stu dent. 5. We are

friends. 6. You are very frien dly. 7. The tic ket is 120 crowns. 8. It is my favou ri te film. 9. Prague is a beau ti ful

city. 10. My fat her is a doctor. 2. 1. She’s a tea cher. 2. They’re from the Czech Republic. 3. We’re in the zoo now. 4. He’s my best friend. 5. It’s

a good idea. 6. You’re very beau ti ful. 7. They’re good peop le. 8. She’s from Brno. 9. I’m at home. 10. It’s cold

today. 3. 1. I’m not very happy today. 2. They aren’t from this town. 3. She isn’t a doctor. 4. Peter isn’t from our scho ol.

5. We aren’t sis ters. 6. Our tea cher isn’t old. 7. It isn’t my book. 8. Peter and Paul aren’t brot hers. 9. This film

isn’t interes ting. 10. You aren’t ugly. 4. 1. You are my friend. 2. They aren’t brot hers. 3. I am not from Prague. 4. He isn’t Peter. 5. We are not tea chers.

6. Jane is from our town. 7. Peter and Paul are friends. 8. My mot her isn’t a doctor. 9. I am from England.

10. Jane is old, she isn’t young. (Jane isn’t old, she is young.) 5. 1. I have (got) a sis ter. 2. They have (got) a dog. 3. My mot her has (got) brown hair. 4. Peter has (got) a beau ti -

ful girlf riend. 5. She has (got) black hair. 6. Peter and Paul have (got) red cars. 7. We have (got) a big gar den.

8. You have (got) cold hands. 9. My friend has (got) a black cat. 10. The cat has (got) green eyes. 6. 1. We’ve got a dog. 2. I’ve got a sis ter. 3. She’s got a black dog. 4. Peter and Paul have got blue eyes. 5. My

mot her’s got an inter es ting job. 6. I’ve got black hair. 7. He’s got two brot hers. 8. We’ve got a big gar den.

9. They’ve got a big pro blem. 10. She’s got a brown pen. 7. 1. I have (got) a beau ti ful car. 2. They are good friends. 3. She has (got) a small sis ter. 4. Jane is very happy.

5. They are not from Plzeň. 6. You have (got) a big house. 7. I have (got) a brot her. 8. He is at scho ol. 9. My

fat her has (got) a motor cyc le. 10. Peter is from Ohio.

8. 1. she and her dog 2. we and our house 3. you and your friend 4. he and his fami ly 5. you and your home

6. she and her scho ol 7. they and their car 8. Peter and Paul and their mot her 9. a dog and its ears

10. Elizabeth and her dogs

9. 1. My sis ter is a tea cher. 2. She lives in Coventry and her name is Jane. 3. Her flat is very big and it is near the

cen tre. 4. She has (got) a white dog with long ears. 5. Jane is a won der ful woman, she likes all peop le. 6. She

plays the piano and she has a lot of con certs in Coventry. 7. She likes to talk about her nep hew. 8. His name

is Peter and he is very cle ver. 9. He goes to school in Coventry, he is 15 years old. 10. He likes all tea chers

at scho ol. KLÍČ

BEGINNERS

LESSON

2

Paddy’s Daily Routine

Paddy is a tea cher and he works in a scho ol.

His day starts at 6 o’clock. After the alarm clock rings, he gets up and goes to the bath ro - om. There he cleans his teeth, has a sho wer and combs his hair. Sometimes his hair looks really wild in the mor ning and he needs a big brush.

Paddy belie ves that bre ak fast is a very

impor tant meal. He usu al ly has toast with jam and a cup of tea with milk. At wee kends, when he has more time, he has eggs, bacon, beans and sau sa ges. But today is Friday and Paddy is in a hurry.

He lea ves his flat at 6.45 and cat ches the 6.50 bus to Blackstone Station. From there he

walks two blocks to Blackstone Grammar School. He gre ets his col le a gu es on his way to the staff room where he has his desk.

Paddy tea ches six hours every day from Monday to Friday. He starts at 7.30. He has

thir ty minu tes for lunch at 12.15. He doesn’t eat in the scho ol can te en becau se he pre fers to bring his own lunch. He packs it every mor ning in a brown paper bag. Today he has a ham and che e se sand wich, a bana na and blue ber ry yog hurt.

After he finis hes work at 3 p.m., Paddy goes for a walk in the park. There he sits on

a bench and feeds pige ons and ducks. Then he goes home, has supper and wa tches TV.

It’s ten o’clock p.m. and time to go to bed. Tomorrow is anot her day – Saturday – and

Paddy sle eps in on Sa turdays. after [a:ftә] po alarm clock budík

[ә'la:m klok]

a.m. ['ei 'em] ráno, dopo led ne

(= lat. ante meri diem)

anot her [ә'naðә] další, jiný at [æt] v, u, o at wee kends o víken dech

[æt

'

wi:kendz]

bacon [beikәn] sla ni na bag, -s [bæg] pytel, taška, -y,

kabel ka

bana na [bә'na:nә] banán

bath ro om [ba:θrum] kou pel na

be in a hurry spěchat

['bi: in ә 'hari]

bean, -s [bi:n] fazo le

becau se [bi'koz] pro to že

belie ve [bi'li:v] věřit

bench [benč] lavi ce

Blackstone Station sta ni ce Blackstone

['blækstәun ste išn]

blu e ber ries [blu:bәriz] borůvky

block, -s [blok] blok, -y

audio 15READING 1

audio 16VOCABULARY


30

bre ak fast [brekfәst] snídaně

bring [briη] přinést

brush [braš] kartáček

bus [bas] auto bus

can te en [kæn'ti:n] kantýna, jídel na

catch [kæč] chy tit

catch the bus chy tit auto bus

[kæč ðә bas]

che e se [či:z] sýr clean [kli:n] čistit, čistý clean one’s teeth čistit si zuby

['kli:n wanz 'ti:θ]

col le a gue, -s [koli:g] kole ga, -ové comb, -s [kәum] hřeben, -y comb [kәum] česat cup [kap] šálek cup of tea [kap әv 'ti:] šálek čaje day [dei] den desk [desk] psací stůl duck, -s [dak] kach na, -y eat [i:t] jíst egg, -s [eg] vejce feed [fi:d] krmit finish [finiš] ukončit, dodělat Friday [fra i di] pátek from [from] od, z from there odtud

[from ðeә]

get up [get 'ap] vstá vat go [gәu] jít, cho dit, jet, jez dit go for a walk jít na pro cház ku

[gәu fo: ә 'wo:k]

go home jít domů

[gәu 'hәum]

go to bed jít spát

[gәu tu 'bed]

gram mar scho ol gym ná zi um

[græmә sku:l]

greet [gri:t] (po)zdra vit hair [heә] vlasy ham [hæm] šunka have a sho wer spr cho vat se

[hæv ә 'šauә]

have bre ak fast sní dat

[hæv 'brekfәst]

have lunch obědvat

[hæv 'lanč]

have sup per večeřet

[hæv 'sapә]

home [hәum] domov

hour, -s



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist