načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Aktuální otázky nástupnictví při rodinném podnikání -- Právo prakticky - Stanislav Servus; David Elischer; Tomáš Horáček

Aktuální otázky nástupnictví při rodinném podnikání -- Právo prakticky
-11%
sleva

Kniha: Aktuální otázky nástupnictví při rodinném podnikání
Autor: Stanislav Servus; David Elischer; Tomáš Horáček
Podtitul: Právo prakticky

Publikace Aktuální otázky nástupnictví při rodinném podnikání je svým zaměřením, ale i pojetím unikátní publikací, která na trhu významně chyběla. Zabývá se v současné době ... (celý popis)
Titul doručujeme za 2 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  340 Kč 303
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
10,1
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Wolters Kluwer
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2018
Počet stran: 265
Rozměr: 212,0x150,0x17,0 mm
Vydání: Vydání první
Skupina třídění: Obchodní právo. Finanční právo. Právo průmyslového vlastnictví. Patentové právo. Autorské právo
Hmotnost: 0,358kg
Jazyk: česky
Vazba: Brožovaná bez přebalu lesklá
Datum vydání: 201806
ISBN: 978-80-7552-643-4
EAN: 9788075526434
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Publikace Aktuální otázky nástupnictví při rodinném podnikání je svým zaměřením, ale i pojetím unikátní publikací, která na trhu významně chyběla. Zabývá se v současné době stále aktuálnějším tématem rodinných firem, a to v souvislosti s předáváním moci (nástupnictvím) v rodinné firmě z jedné generace na generaci následující.

Ambicí této publikace je zahájit v rodinné firmě otevřenou diskusi o tom, co by měla firma pro rodinu představovat, jaké bude její další směřování, a nastavit včas společně klíčové principy rozhodování v rodinné firmě, aby mohla úspěšně existovat po generace.

Publikace je určena všem současným i budoucím majitelům rodinných firem, ale i advokátům, studentům a dalším zájemcům o problematiku rodinného podnikání.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Stanislav Servus; David Elischer; Tomáš Horáček - další tituly autora:
 (e-book)
Darování a jeho podoby v novém soukromém právu Darování a jeho podoby v novém soukromém právu
Vědci, vynálezci a podnikatelé v Českých zemích -- Škoda, Křižík, Kolben, Klement, Baťa Vědci, vynálezci a podnikatelé v Českých zemích
 (e-book)
Aktuální otázky nástupnictví při rodinném podnikání Aktuální otázky nástupnictví při rodinném podnikání
Právní jednání a odpovědnost právnických osob po rekodifikaci českého soukromého Právní jednání a odpovědnost právnických osob po rekodifikaci českého soukromého
Zákon o mediaci -- Komentář Zákon o mediaci
 (e-book)
Zákon o mediaci (č. 202/2012 Sb.) - Komentář Zákon o mediaci (č. 202/2012 Sb.)
 
Ke knize "Aktuální otázky nástupnictví při rodinném podnikání -- Právo prakticky" doporučujeme také:
Rodinné firmy na rozcestí Rodinné firmy na rozcestí
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

OBSAH

Slovo o autorech......................................................................................................IX

Seznam použitých zkratek..................................................................................... XI

Předmluva..............................................................................................................XIII

ČÁST PRVNÍ RODINNÉ FIRMY-PŘEŽITEK, ČI BUDOUCNOST? ......................... 1

I. Úvod................................................................................................................... 1

II. Příběh pana Milana Nováka a společnosti Novákovi, s. r. o..........................2

III. Pojmosloví.........................................................................................................4

1. Obchodní firma (firm a)............................................................................5

2. Obchodní závod (závod)........................................................................... 7

3. Podnik.........................................................................................................8

4. Rodinný závod............................................................................................9

5. Rodinná firma.............................................................................................11

6. Podíl v obchodní korporaci..................................................................... 12

7. Family business governance................................................................... 14

8. Rodinná ústava..........................................................................................14

IV. Pojem a vymezení rodinné firmy...................................................................15

1. Složka objektivní a subjektivní............................................................... 17

2. Koncentrace moci......................................................................................18

V. Definice...........................................................................................................18

VI. Postavení a role rodinných firem...................................................................20

VII. Stručný historický pohled České republiky..................................................22

VIII. Konkurenční výhody rodinných firem ........................................................ 24

IX. Výzvy pro rodinné firmy a podnikatelské rodiny........................................28

ČÁST DRUHÁ NÁSTUPNICTVÍ............................................................................. 31

I. Ú vod...............................................................................................................31

1. Pojem nástupnictví................................................................................... 31

II. Nástupnictví je výzva......................................................................................40

III. Nástupnictví dle rolí........................................................................................43

IV. Základní možnosti majitele jako vlastníka (vlastnická role).......................44

V


Obsah

1. Nástupnictví jako generační transfer v rámci rodiny...........................45

2. Nepřímé předání v rámci rodiny - ani prodej, ani předání přímé

kontroly a vlastnictví............................................................................. 46

3. Prodej rodinné firm y ............................................................................. 47

4. Prodej pouze části podílu v rodinné firmě a vytvoření společného

podniku s investorem...............................................................................47

V. Pohled rodiny na „svou“ rodinnou firmu ..................................................47

VI. Základ nástupnického plánu — projektu rodinné firm y ............................. 50

1. Vymezení projektu (základní rozhodnutí) a shrnutí hlavních kroků . . 53

2. Cíl nástupnického procesu a hlavní m ilníky........................................53

VIL Nástupnictví a čas.........................................................................................63

ČÁST TŘETÍ KONFLIKT JAKO ZÁSADNÍ HROZBA RODINNÝCH FIREM

A MOŽNOST JEHO ŘEŠENÍ MEDIACÍ..........................................67

ČÁST ČTVRTÁ POJEM VLASTNICKÁ STRATEGIE, VIZE RODINNÉ FIRMY

A ZÁKLADNÍ PRVKY PŘÍPRAVY RODINNÉ FIRMY.......................79

I. Rozhodnutí o předání v rámci rodiny - základ vlastnické strategie

a základní krok při přípravě nástupnického plánu......................................79

II. Vize či „společný sen“ ....................................................................................83

III. Příprava vlastnické rodiny na nástupnický proces......................................88

IV. Příprava rodinné firmy - nezávislost na jedné osobě............................... 95

ČÁST PÁTÁ OSOBY............................................................................................99

I. Předávající majitel (zakladatel).....................................................................99

1. Dlouhodobé působení majitele.................................................................99

2. Příprava zakladatele, majitele (předávajícího)......................................100

3. Typologie majitelů ve vztahu к nástupnictví........................................104

4. Nové směřování předávajícího m ajitele.............................................. 107

5. Vztah s rodinnou firmou......................................................................... 108

6. Finanění zajištění majitele a jeho rodiny ..........................................109

II. Nástupce.............................................................................................................HO

1. Pohled nástupce je podstatný (aneb často funguje „o nás, bez nás“) .. 111

III. Stměná poznámka к osobě manžela, manželky, zetě ěi snachy.............113

ČÁST ŠESTÁ NÁSTUPCE V MANAŽERSKÉ A VLASTNICKÉ POZICI...............119

I. Předání vedení rodinné firm y ...................................................................119

VI


Obsah

1. Má být vedení v rukou člena rodiny?..................................................119

2. Více možných nástupců..........................................................................121

3. Nerodinný ředitel....................................................................................123

4. Jaké by měly být požadavky na ředitele rodinné firm y?..................... 124

II. Předání vlastnictví a více možných nástupců. Kolik vlastníků může

snést rodinná firma?......................................................................................126

1. Konzervativní cesta, jeden vlastník.......................................................132

2. Více vlastníků.......................................................................................... 134

IIL Výběr osoby nástupce. Kdo může rodině při výběru pomoci?................ 140

1. Volba za pomoci orgánu společnosti.................................................. 143

2. Podpora odborníka ................................................................................145

ČÁST SEDMÁ DAROVAT NÁSTUPCI, ČI PRODAT? FINANČNÍ ZAJIŠTĚNÍ

PŘEDÁVAJÍCÍHO..........................................................................149

ČÁST OSMÁ RIZIKA A NEBEZPEČÍ NÁSTUPNICKÉHO PROCESU,

PŘÍČINY NEÚSPĚCHU.................................................................155

I. Typické příčiny neúspěchu generačního přechodu................................... 155

1. Odkládání .............................................................................................. 157

2. Víra, přesvědčení, že jsem nenahraditelný a stále schopný podnik

řídit, odkládám přípravu a plánování předání......................................160

3. Strach ze ztráty moci a kontroly............................................................. 160

4. Nedůvěra ve schopnosti nástupce, stále syndrom rodič

a vychovatel............................................................................................ 161

5. Důvody ležící v osobě nástupce............................................................ 161

6. Soustředění se na právní a daňové otázky............................................ 164

7. Nedostatečná komunikace a transparence............................................ 165

ČÁST DEVÁTÁ ZÁLOŽNÍ KRIZOVÝ PLÁN PRO PŘÍPAD NENADÁLÉ

UDÁLOSTI....................................................................................167

I. Krizový plán a dědický plán........................................................................168

II. Role orgánů rodinné firmy............................................................................169

III. „Záložní“ plné moci, pravidla..................................................................... 170

ČÁST DESÁTÁ HLAVNÍ PRÁVNÍ MOŽNOSTI DISPOZICE S RODINNOU

FIRMOU........................................................................................171

I. Převod v rámci rodiny (na rodinné nástupce)............................................ 172

II. Společný podnik - finanční či strategický investor....................................185

VII


Obsah

IIL Prodej rodinné firmy mimo rodinu.............................................................193

IV. К možnosti využití svěřenského fondu......................................................203

V. К možnosti využití rodinné nadace............................................................ 214

VI. К možnosti využití struktury nadačního fondu..........................................219

VIL Stručná poznámka к pojmu „rodinného holdingu“ ................................... 221

ČÁST JEDENÁCTÁ DĚDICKÉ PRÁVO - V DOTAZECH A ODPOVĚDÍCH........ 225

ČÁST DVANÁCTÁ NĚKOLIK POZNÁMEK К DOBĚ PO PŘEDÁNÍ.........................251

I. Řízení rodinné firmy a manažerský tý m ....................................................251

II. Nastavení orgánů rodinné firm y .................................................................252

III. Zpětná vazba pro nástupce...........................................................................253

IV Vztahy mezi společníky, průběžné vzdělávání.........................................253

V. Rodina..........................................................................................................254

Závěr.......................................................................................................................257

Seznam použité literatury..................................................................................... 259

Věcný rejstřík........................................................................................................ 263

Vlil




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist