načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Agenda přístích let – Jaroslav A. Jirásek

Agenda přístích let
-7%
sleva

Kniha: Agenda přístích let
Autor: Jaroslav A. Jirásek

Příručka naznačuje hlavní trendy současného managementu a nastiňuje budoucí vývoj. ... (celý popis)
Titul doručujeme za 5 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  268 Kč 249
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
8,3
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Professional Publishing
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2006
Počet stran: 188
Rozměr: 174x245
Vydání: 1. vyd.
Skupina třídění: Řízení a správa podniku
Jazyk: česky
Datum vydání: 04.04.2006
Nakladatelské údaje: [Praha], Professional Publishing, 2006
ISBN: 978-80-8694-604-7
EAN: 9788086946047
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Příručka naznačuje hlavní trendy současného managementu a nastiňuje budoucí vývoj.

Popis nakladatele

Souhrn poznatků významné osobnosti z oblasti strategického řízení firem (Podnik jako systém., Znalosti a informace., Lidé v podniku., Velká transformace). Jednotlivé kapitoly jsou doplněny myšlenkami úspěšných manažerů. Inspirativní kniha pro české manažery! ((quo vadis, management?) : (řízení: kam spěje, kudy a jak rychle?))

Další popis

Efektivní podnikatelské řízení (business management) stále tvoří základní prvek rozvoje ekonomiky, potažmo jednotlivých podnikatelských jednotek (států, korporací, firem). V současné situaci, kdy všechno se mění rychleji než dřív a spěje buď ke svému zániku či k dalšímu období nových a nových změn ve snaze udržet se v pádícím rychlíku ekonomiky (který sice jede k cíli, ale drtivá většina jeho pasažérů ani netuší, kde a jaký cíl to je), je strategické řízení sice obtížnou, ale téměř jedinou cestou k úspěchu. Mnozí se snaží zastavit čas, ale dosáhnou pouze toho, že vlak jim ujíždí; budoucnost je už přítomností s okovy minulosti. V České republice je cesta k cíli obtížnější. V polovině devadesátých let se u nás vytratila třetina průmyslu, pět šestin lidí z výzkumu a vývoje, devět desetin tradičních trhů; téměř dvě třetiny ekonomiky jsou v cizím vlastnictví nebo pod cizí kontrolou. Doháníme mnohé, ale nejméně jedna generace bude omezena ve svém rozvoji. Inspirací pro přemýšlivé manažery, kteří chtějí být v této nelehké době úspěšnými, je kniha jedné z nejvýznamnějších osobností v oblasti strategického řízení, profesora Jaroslava A. Jiráska „Agenda budoucnosti (Quo vadis, management – Řízení: kam spěje, kudy a jak rychle?)“, kterou vydalo nakladatelství Professional Publishing. Jednotlivé kapitoly nás v úvodu provázejí jednotlivými obdobími, úspěchy a problémy podnikového řízení v Československu a České republice, následující kapitola je věnována problematice velkého podniku (inovace, fúze a akvizice, podnik jako systém, podnik jako proměnlivá síť). Třetí kapitola analyzuje strategické řízení (plán, podnikový a národní ekonomický model, konkurenční rivalita, superkonkurence, riziko znalostního deficitu), čtvrtá akcentuje význam znalostí v procesu růstu podniku (učící se podnik, význam informací, břemeno analýzy). Pátá kapitola pojednává o lidech v podniku (hledání správného člověka, od personalistiky k lidským zdrojům a lidskému kapitálu), šestá, závěrečná celé dílo završuje úvahami o velké transformaci (globalizace, význam znalostí, podniková kultura, rozpory mezi lidmi a přírodou, byznys v příštích letech, konec lineárního myšlení). Je to mimořádná a inspirující kniha pro všechny, kteří mají zájem a mohou pomoci podnikům v nelehké cestě k úspěchu.


Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Jaroslav A. Jirásek - další tituly autora:
Management budoucnosti Management budoucnosti
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

O bsah

1 Předm luva.........................................................................................11

Pochopit minulost, ale hledět do budoucnosti

Úvod...................................................................................................15

Kdo a jak rozvíjí řízení

První Československá republika.......................................... 16

Doba války................................................................................. 19

Doba socialismu........................................................................21

Nové století.................................................................................29

2 Velký podnik....................................................................................33

Podniky stále rostou.................................................... 33

Prostá velikost jako

konkurenční argument (a globalita).......................... 35

Ekonomie měřítka a rozsahu...................................... 36

Velké inovace............................................................................ 38

Fůze a akvizice..........................................................................41

Vznik mnohotvárných forem

podnikatelské spolupráce............................................41

Soudobé sdružování podniků (aliance)......................42

Historické obraty povzbuzující růst kapitálu

(nebo i jeho rozumné zmenšování?).................................... 43

Bankovní úvěr.............................................................. 44

PPP (spojení veřejného

a soukromého kapitálu).............................................. 44

Korporace.................................................................... 45

Noví silní vlastníci....................................................... 47

Průmyslová štíhlost..................................................... 49

Uvolňování nejen práce, ale i kapitálu.......................50

Lidé a instituce..........................................................................52

Byrokracie.................................................................... 52

Ekonomický institucionalismus.................................. 55

Podnik jako systém..................................................................55

„Záborová konkurence“

(podnik z hlediska dominace na trhu).................................57

Nechá se obnovit něco velkých podniků

s globálním dosahem ?............................................................59


„Podnik“ jako proměnlivá síť.............................................. 61

Malý a střední podnik.............................................................65

3 Strategické řízení............................................................................71

Co znamená strategie?............................................................71

Plán ........................................................................................ 72

Sovětské plánování...................................................... 73

Francouzské a japonské plánování............................ 75

Nástup strategického řízení...................................................76

Východiska strategického řízení...........................................77

SW OT.........................................................................................77

Podnikový a národní ekonomický model...........................79

Tři propasti...............................................................................80

Konkurenční rivalita...............................................................81

Konkurenční zpravodajství.......................L.......................... 84

Benchmarking..............................................................85

Konkurenční průzkum

(Competitive intelligence)...........................................88

Zostřená konkurence (superkonkurence)..........................90

Riziko znalostního deficitu.....................................................94

4 Znalost.............................................................................................. 99

Znalost v procesu růstu.........................................................101

„K apitál“ naší doby - znalost (knowledge).......................101

Podnik „učící se“ a „znalostní“........................................... 104

Rozmach informace................................................................106

Z historie pouhého půl století................................... 107

Plusy a minusy informatiky....................................... 108

Výkonnost informatiky............................................... 110

Jak dále v informatice?............................................. 112

Sbližování a sjednocování informací

a komunikace.............................................................113

Od informací ke znalostem........................................114

N áp ad........................................................................................117

Břemeno analýzy....................................................................119

Hlava a stroj.............................................................................121


5 Lidé v podniku.............................................................................. 125

Hledání správného člověka...................................................127

Za člověkem 20. století...........................................................129

Od personalistiky к „lidským zdrojům “...........................135

Produktivní odvětví.................................................... 135

Velikost pracovního zdroje........................................ 138

Osobní testování.........................................................141

Od osob к osobnostem............................................... 143

Od manažerství к „vůdcovství“ (leadership)...........145

Americký byznys a jeho práce.............................................146

„Lidský kapitál“?....................................................................148

Hodnota lidská a produkční.................................................150

6 VELKÁ TRANSFORM ACE......................................................155

Amerika a Evropa...................................................................157

Globalizace............................................................................... 159

Globální podniky........................................................160

Globální (podniková) znalost....................................161

Trhy............................................................................. 163

Společenská znalost................................................................164

Vklad do vzdělání....................................................... 165

Sféra produktivní........................................................165

Sféra znalostní (zlepšovatelská a vědecká).............. 165

Školní a mimoškolní vzdělávání................................ 166

Znalost kolem nás................................................................... 168

Proti kulturní pokleslosti...................................................... 170

Zvrácení hodnot.......................................................................171

Podniková kultura..................................................................172

Rozpory uvnitř společnosti...................................................173

Rozpory mezi lidmi a přírodou......................................... 176

Byznys v příštích letech...................................................... 178

Model bez našeho přičinění, ale s našimi důsledky 183

Konec lineárního myšlení................................................ 185

Kam spěje řízení?............................................................. 187




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2020 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist