načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: ADHD Porucha pozornosti s hyperaktivitou - Michal Goetz

ADHD Porucha pozornosti s hyperaktivitou
-7%
sleva

Kniha: ADHD Porucha pozornosti s hyperaktivitou
Autor: Michal Goetz

ADHD je anglická zkratka názvu attention deficit hyperactivity disorder neboli porucha s deficitem pozornosti a hyperaktivitou. Označuje onemocnění způsobující obtížné soustředění, ... (celý popis)
177
Kniha teď bohužel není dostupná.


»hlídat dostupnost

hodnoceni - 72.9%hodnoceni - 72.9%hodnoceni - 72.9%hodnoceni - 72.9%hodnoceni - 72.9% 83%   celkové hodnocení
3 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: Galén
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2018
Počet stran: 160
Rozměr: 125x165
Úprava: barevné ilustrace
Vydání: 1. vyd.
Jazyk: česky
Datum vydání: 01.02.2018
Nakladatelské údaje: Praha, Galén, 2009
ISBN: 978-80-7262-630-4
EAN: 9788072626304
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

ADHD je anglická zkratka názvu attention deficit hyperactivity disorder neboli porucha s deficitem pozornosti a hyperaktivitou. Označuje onemocnění způsobující obtížné soustředění, nepřiměřeně zvýšenou aktivitu a impulzivitu dítěte. Tato příručka shrnuje všechny základní moderní poznatky o poruše pozornosti s hyperaktivitou, jinak též hyperkinetické poruše. Najdete zde popis různých oblastí této nemoci, od jejích příčin až po možnosti léčby, a také jsou zde na pravou míru uvedeny některé polopravdy a mýty. Autoři knihu připravili ve spolupráci s učiteli, psychology a zejména rodiči a pacienty s ADHD. Jejich společným přáním je, aby vám kniha pomohla získat co nejvíce nových, užitečných a pravdivých informací, které budete potřebovat v případě, že by se onemocnění ADHD prokázalo i u vašeho dítěte. Příručka pro rodiče i pedagogy přináší souhrnné informace o poruše pozornosti s hyperaktivitou, označované také jako hyperkinetická porucha. Učí, jak správně a efektivně pracovat s dětmi trpícími ADHD.

Popis nakladatele

ADHD je anglická zkratka názvu attention deficit hyperactivity disorder neboli porucha s deficitem pozornosti a hyperaktivitou. Označuje onemocnění způsobující obtížné soustředění, nepřiměřeně zvýšenou aktivitu a impulzivitu dítěte.

Tato příručka shrnuje všechny základní moderní poznatky o poruše pozornosti s hyperaktivitou, jinak též hyperkinetické poruše. Najdete zde popis různých oblastí této nemoci, od jejích příčin až po možnosti léčby, a také jsou zde na pravou míru uvedeny některé polopravdy a mýty. (příručka pro starostlivé rodiče a zodpovědné učitele)

Předmětná hesla
Související tituly dle názvu:
Tygr dělá uáá uáá … Tygr dělá uáá uáá …
Kopsová Kamila, Kops Petr
Cena: 144 Kč
Porucha pozornosti bez hyperaktivity Porucha pozornosti bez hyperaktivity
Pelletier, Emmanuelle
Cena: 178 Kč
ADHD očami ADHD ADHD očami ADHD
Antal Martin
Cena: 314 Kč
Fast minds Jak se vyrovnat s ADHD Fast minds Jak se vyrovnat s ADHD
Surman Craig, Bilkey Tim, Weintraubová Karen
Cena: 267 Kč
Ke knize "ADHD Porucha pozornosti s hyperaktivitou" doporučujeme také:
ADHD - 100 tipů pro rodiče a učitele ADHD - 100 tipů pro rodiče a učitele
I rodiče by měli dělat chyby I rodiče by měli dělat chyby
Jak žít a nezbláznit se Jak žít a nezbláznit se
Hyperaktivní předškoláci -- Výchova a vzdělávání dětí s ADHD Hyperaktivní předškoláci
Hry pro usměrňování agresivity Hry pro usměrňování agresivity
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Co znamená zkratka ADHD

Rodiče a ADHD

Kazuistika 1: ADHD z pohledu matky

Jak se ADHD projevuje

Vysvětlení různých projevů ADHD

Chyby z nepozornosti

Nesoustředěnost a obtíže s návratem k činnosti po vyrušení

Vyhýbán i se domácím úkolům

Nepozornost a riziko úrazů a různých nehod

Nepořádnost

Zapomínání a nouzová improvizace místo plánováni

Menší schopnost přeladit na jinou činnost..............................

Menší plynulost řeči pří odpovědích

Zaobírání se detaily a ztráta přehledu o celku..........

Nedokončování dlouhodobých činností - malá vytrvalost ..

Zhoršený odhad času

Ztrácení věcí

Neposlušnost nepostupování podle pokynů

Obtíže se započetím činnosti

Samomluva......

Neposednost, hyperaktivita

Problémy se zklidněním po hře

Divoké vykonávání aktivit

Problémy se spánkem

Nedočkavost

Vykřikování při výuce

Zbrklost

Obtíže se zařazením do kolektivu vrstevníků .........................


I v:jp< Hť :;;«*'://( ;A Uí-í ".iČuVíUlJ /.táhlí . .......... . .

kkkmíi;! U:OVa;0 ....... ....

] í«)*•;••• ^Líiv.':!' % pí.-řuvi ........... .... ..

v

cp'j'.u'ilcínt)M ca^U- ura/;- ....... .. ....

Menší <K!Í>!W>-»I vn.lt neuMHvhu a kritice, ui á/Jmssf .....

Snadné naddrmo M: pro ..... . ..

SubtypyADHD

Jak vidí dítě s ADHD jeho okolí

Co říká matka sedmiletého chlapce s ADHD

Komentář dětského psychiatra, který dítě léčí

Pohled učitele na žáka s ADHD

Názor spolužačky chlapce s ADHD ve čtvrté třídě

Jak je ADHD časté

Jak se příznaky mění s věkem - na co se připravit a čemu se snažit předejít

Novorozenci

Batolata

Předškolní děti

Školní děti

Adolescenti

Dospělí

Kazuistika 2: Hledání diagnózy a léčby

Podezření na ADHD - kdy je vhodné obrátit se na profesionály

Jaké odborníky vyhledat a co vám mohou k ADHD říci

Dětský pNVí hiair

Déíský lékař ............ .

Pedago^icko-psychologi-. ku P«.Maúna

:

' PPPi ... ................................................

Psycholog......

Neurolog .............. ...........z.

Učitel .. ..

Sociální pracovník.................................................................................................

Jak probíhá vyšetření u dětského psychiatra

Příprava na vyšetření

Průběh vyšetření

Pohovor s rodiči - informace o dítěti a rodině..................................................

Pohovor s dítěteni..................................................................................................


Jak stanovujeme diagnózu ADHD

Jak se vyrovnat s tím, že dítě má ADHD

Jak ADHD vzniká

Neuropsychologický základ ADHD

Jak se vyvíjí naše sebekontrola ,

Jak souvisí sebekontrola s funkcí mozku

Co nám říkají zobrazovací metody a EEG

Neurochemické poznatky

Základní příčiny ADHD

Vlivy genetické .................

Vlivy prostředí

Čím ADHD způsobeno není

ADHD se nedá spolknout ...................................................................

ADHD se nedá vychovat ...................................................................

Kazuistika 3: ADHD v dospívání

ADHD a další onemocnění

Komorbidity u dětí a dospívajících

Poruchy školních dovedností ..............................................................

Specifické zpoždéní ve vývoji motoriky a řeči..........................

Porucha opozičního vzdoru.

Poruchy chovaní....................................................................................

Úzkostné poruchy ..

Poruchy nálady

Tiková porucha ..........................

Poruchy spánku ...............................................................................^

Zneužívání návykových látek...............................................................

Kazuistika 4: Daniel

Léčba ADHD

Léky určené pro léčbu ADHD

Kdy léčit medikamenty.

Jak leky fungují co můžeme od léků na ADHD očekávat

Ovlivnění výkonu ve škole a při domácí přípravě............................

Ovlivnění vztahu v rodině a kolektivu

jak účinek léků propojit s přístupem rodičů a psychoterapií.........

jsou leky na celý život?


Stimulancia

Nestimulační preparáty

Méné časté íarniakologicke postupy podáváni antidepresiv......

Možné nežádoucí účinky léčby...

Kdy léky nelze použít

Škola a role učitele v léčbě

Psychoterapie v léčbě ADHD

KBT rozbor problému .........................................................................................

KBT - změna chování.........................

Základní rady pro výchovu dítěte s ADHD

Poskytujte dítěti bezprostředně zpětnou vazbu..

Hodnoťte dítě co nejčastěji

Používejte názorná a jasné srozumitelná ocenění...........................

Používejte pochvaly místo trestu.............................................................

Zviditelněte (externaiizujte) čas

Zviditelněte důležité informace...................

Zviditelněte problém.................

Snažte se o soustavnost......................................................................

Nerozčilujte se, jednejte....

Předvídejte problémové situace •

Nepovažujte problémy dítěte za svůj osobní problém..................

Smiřte se s tím., co už se stalo, a naplánujte změny..................................

Myslete na budoucnost..............................

Terapeutický program »8 kroků k lepšímu chování«

1. krok: Naučte se věnovat dítěti pozitivní pozornost

2. krok: Věnujte dítěti pozornost a využijte jí pro získání jeho spolupráce ....

3. krok: Dávejte účinnější pokyny a příkazy

4. krok: Učte dítě nepřerušovat vaši práci

5. krok: Založte si domácí žetonový nebo bodový systém

6. krok: Naučte se trestat nevhodné chování způsobem, který dítě motivuje ke

změně.....................................................................

7. krok: Použijte pauzu (time-out.)

8. krok: Naučte se dítě zvládat na veřejných místech

Jak dítě zklidnit

Jak přežít s adolescentem s ADHD, pomoci mu a přitom se nezbláznit

Vývoj adolescenta s ADHD


Odhodlání situaci zvládnout a přiměřená očekávání

Očekáván i versus požadavky

Katastrofické obavy

Obviňování z naschválů...............................................................................

Typická neodůvodněna očekávání .. ..

Změna očekávání.........

Katastrofický scénář <

Zavedení pravidel pro chování doma a venku

Dohled a prosazování pravidel

Nadále používejte systém, výhod a postihů........

Bii cite přípravě ní vy h led a t pomoc

Naučte se pozitivně a efektivně komunikovat

(Vy)řešte konflikty s vaším adolescentem

Pojmenujte problém................. ...............................................

Vytvořte možná řešení.........

Zhodnoťte jednotlivé možností

Plánujte používání vybraného řešení

Využívejte pomoc odborníků

Smysl pro humor a volno od dětí

Několik poznámek pro učitele

Učitel a znalosti o ADHD

Spolupráce s rodiči

Podpora dítěte

Úprava režimu výuky

Studijní prostředí..................................................................."...".."-..........

Styl a rytmus výuky

Udržení pozornosti

Zapomínání

Samostatná Školní práce

Hodnocení a časté napomínání

Odborná pomoc učitelům

Rodič a škola - jak může rodič ovlivnit vzdělávání svého dítěte

Výběr školy

Výběr učitele

Spolupráce se školou

Stručná pravidla pro společnou péči rodiče a učitele o dítě s ADHD


Domácí doučování

Něco pro rodiče - jak se starat o sebe

Jednoduché techniky pro okamžité snížení stresu

Odložte odpověď .

Jak zvládat dlouhodobě vlastní pocity a chování...

Obnovujte vlastní síly

Alternativní a doplňkové léčebné postupy

Prevence ADHD..

"1 < ui o.r d * . <

i(

. 0' " m o*. daíM

_b 1 pt oni t 'in,

/ě • - , * •

ji ^ ' ř , " {' < 'v« '«< • <

,-

4 ^ »* tl »» * ^

• (c,

1

-cd

1

. ;

v , < K u <f'O* A « ř->r if - ,f.

Doslov




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist