načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Action Learning -- Účinná metoda řešení problémů a nácviku interpersonálních dovedností pro vedení a rozvoj týmů - Michael J. Marquardt

Action Learning -- Účinná metoda řešení problémů a nácviku interpersonálních dovedností pro vedení a rozvoj týmů
-15%
sleva

Kniha: Action Learning -- Účinná metoda řešení problémů a nácviku interpersonálních dovedností pro vedení a rozvoj týmů
Autor:

Metoda Action Learning  (AL) se v institucionálním prostředí, respektive v životě podnikových i jiných organizací postupně prosazuje jako jeden z nejúčinnějších a z hlediska ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  379 Kč 322
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
10,7
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Management Press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2015-05-01
Počet stran: 228
Rozměr: 165 x 235 mm
Úprava: 227 stran : ilustrace
Vydání: Vyd. 1.
Název originálu: Optimizing the power of Action Learning
Vazba: brožovaná lepená
ISBN: 9788072612291
EAN: 9788072612291
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Příručka je věnována jednotlivým složkám metody Action Learning (AL), která je účinným nástrojem pro řešení problémů a nácvik dovedností pro rozvoj týmů.

Popis nakladatele

Metoda Action Learning  (AL) se v institucionálním prostředí, respektive v životě podnikových i jiných organizací postupně prosazuje jako jeden z nejúčinnějších a z hlediska nákladů nejúspornějších nástrojů řešení problémů, rozvoje vůdčích osobností, budování týmů a transformování organizací.      S jistým zjednodušením pak můžeme za klíčový přínos uplatňování metody AL považovat intenzivní rozvíjení procesu učení v organizaci – a v ideálním případě i její proměnu v tzv. učící se organizaci, schopnou pružně a vynalézavým způsobem čelit změnám a změny ve svém „ekosystému“ podněcovat a tvořivě a úspěšně je implementovat.      Michael J. Marquardt, americký specialista v oboru vzdělávání dospělých a rozvoje lidských zdrojů, přední praktik a propagátor metody AL, ve své nové knize posunuje tuto koncepci týmového řešení problémů na novou, vyšší úroveň – představuje dovednosti nezbytné k optimálnímu uplatňování kriticky významných složek a zásad AL a dokumentuje je s využitím zhruba dvacítky příkladů nejlepší ověřené praxe (včetně zkušeností firem Dow Chemical, Whirlpool, General Electric, Boeing, Deutsche Bank a dalších).      Marquardtova nejnovější kniha představuje uceleného průvodce, jenž se opírá nejen o osvědčené zkušenosti manažerů velkého množství nejrůznějších organizací, ale současně těží i z posledních inovací v této oblasti, takže představuje zdroj, jenž i vaší organizaci může pomoci získat obtížně napodobitelnou konkurenční přednost a zajistit si udržitelnou prosperitu v dnešním rychle se měnícím místním i globálním tržním prostředí.      Součástí knihy je i závěrečná kapitola, která se soustřeďuje na zkušenosti a aplikacemi metody Action Learning v České republice, jejímiž autory jsou Jaroslava Kubátová a Michal Henych, manažeři a lektoři manažerské školy TC Business School, kteří rovněž – jako zástupci společnosti Management TC – spolupracovali na českém vydání knihy. Další informace o metodě AL poskytuje tato specializovaná webová stránka. Michael J. Marquardt, mezinárodně proslulý poradce a odborník v oboru vzdělávání, profesor rozvoje lidských zdrojů na The George Washington University ve Washingtonu, D.C., ředitel The Global Institute for Action Learning a autor několika úspěšných knih o metodě AL. Vzdělávacími a tréninkovými programy, které osobně vedl, dodnes prošlo více než 75 tisíc manažerů v téměř stovce zemí světa. (účinná metoda řešení problémů a nácviku interpersonálních dovedností pro vedení a rozvoj týmů)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

MICHAEL J. MARQUARDT

ÚCINNÁ METODA

RESENÍ PROBLÉMU A NÁCVIKU

INTERPERSONÁLNÍCH DOVEDNOSTÍ

PRO VEDENÍ A ROZVOJ TYMU

LEARNING

ACTION

MANAGEMENT PRESS, PRAHA 2011

www.mgmtpress.cz


Tato publikace je vydána ve spolupráci s Management TC, s. r. o.

This edition of „Optimizing the Power of Action Learning: Solving

Problems and Building Leaders in Real Time“ fi rst published by

Davies-Black, an imprint of Nicholas Brealey Publishing, in 2004.

This translation is published by arrangement with Nicholas Brealey

Publishing, London and Boston.

© Davies-Black, 2004

Translation © Management TC, s. r. o., 2011

Cover design © Petr Foltera, 2011

All rights reserved/Všechna práva vyhrazena

ISBN 978-80-7261-229-1

www.mgmtpress.cz


5

Obsah

Předmluva 7

Poděkování 11

O autorovi 13 Kapitola 1 Zavedení nástroje pro efektivní komunikaci

a učení – Action Learning 15 Část I  Uplatnění šesti složek Action Learning 39 Kapitola 2 Problém 41 Kapitola 3 Skupina 58 Kapitola 4 Otázky a jejich refl ektování 82 Kapitola 5 Akční strategie 100 Kapitola 6 Učení se jednotlivce, týmu a organizace 119 Kapitola 7 Kouč 143 Část II Dvanáct kroků Action Learning 167 Kapitola 8 Zavedení, realizace a udržování programů

Action Learning 169

Jaroslava Kubátová, Michal Henych:

Action Learning v České republice –

zkušenosti s aplikací metody 204

Literatura 220

www.mgmtpress.cz


7

Předmluva

Nedávno jsem vedl workshop pro téměř padesát ředitelů odborů rozvoje

lidských zdrojů z několika amerických ministerstev. Po stručnéprezentaci a demonstraci nástroje Action Learning (AL) se ředitelé rozdělili

do osmi náhodně vytvořených skupin a strávili několik dalších hodin

prací na problémech, které předložili členové těchto skupin. Do funkce

kouče AL se v každé skupině přihlásil dobrovolník. Na závěrworkshou AL jsem se zeptal jednotlivých předkladatelů problémů, zda se jim

dostalo pomoci. Úplně všichni odpověděli nadšeným „ano“. Pak jsem

požádal dobrovolné kouče AL, aby shrnuli činnost své skupiny, a oni se

začali vzájemně předhánět v nadšených svědectvích o tom, jak dobře

skupina na problému pracovala a jak cenné poznatky si její účastníci

předávali. Nakonec se mě zeptal jeden ředitel sedící v čele místnosti: „Účinkuje AL vždy tak skvěle?“ Má odpověď adresovaná jemu i všem čtenářům této knihy zní: „Ano, může tomu tak být.“

Na základě zkušeností se stovkami projektů AL realizovaných za

posledních deset let jsem stále více přesvědčen, že AL má takovou moc,

že může úspěch zajistit vždy. Pokud jsou ustaveny základní složky AL

a mohou se uplatňovat, AL má neuvěřitelně vyrovnanou schopnost a)

účinně a efektivně řešit problémy a výzvy pomocí skutečně inovativních a udržitelných strategií, b) rozvíjet týmy, které průběžně zvyšují svou schopnost podávat výkon a adaptovat se a c) zachytit, přenést

a aplikovat cenné poznatky na úrovni jednotlivce, skupiny, organizace

a místního společenství.

Přestože AL existuje již od čtyřicátých let 20. století, kdy jej vuhelných dolech Walesu a Anglie zavedl Reg Revans, po celém světě se začal bleskově šířit až během posledních let. Stal se z něj stěžejníprogram řešení problémů a rozvoje vůdcovských dovedností ve velkých korporacích patřících mezi největší světové fi rmy, jako jsou Boeing, Samsung a GE, ve veřejných institucích, jako jsou systém veřejného školství okresu Fairfax ve Virginii nebo ozbrojené síly Spojených států, ale i v malých a středně velkých fi rmách z celého světa. V této knizeuviwww.mgmtpress.cz


ACTION LEARNING

8

díte, že uvedené i jiné organizace dosáhly díky AL rozkvětu, že v kaž -

dém z těchto případů bylo uplatnění AL úspěšné.

Požadavky na úspěšnost AL

AL je, stručně řečeno, velmi jednoduchý program, do nějž se zapojuje

skupina lidí, kteří pracují na skutečných problémech a přitom se učí.

Pro optimalizaci pravděpodobnosti úspěchu AL je však nutno uplatňovat některé zásadní složky a normy (základní pravidla), které tvoří

i obsahový základ této knihy. K těmto složkám patří: významný analéhavý problém, různorodá čtyř až osmičlenná skupina, proces reflektivního dotazování, realizovaná akce, závazek k učení se a přítomnost kouče AL. Normy zahrnují zásady „otázky před větami oznamovacími“ a „učení se před akcí, během ní a po ní“.

AL účinkuje tak dobře proto, že se v něm plně a nenásilněprolínají zásady a osvědčené poznatky mnoha teorií z oblasti managementu,

psychologie, pedagogiky, politických věd, ekonomie, sociologie asystémového inženýrství. AL je účinný, neboť zajišťuje synergii, když

staví na nejlepších nápadech členů skupiny a dále obohacuje jejich

schopnosti.

Cíl této knihy

Během posledních deseti let jsem měl možnost spolupracovat s tisíci

skupin AL po celém světě a také příležitost k výměně názorů a případů

nejlepší praxe s mnoha uživateli AL na špičkové světové úrovni. Cílem

této knihy je podělit se o to, co jsem zažil a naučil se, o nadšení iproblémy. Přestože je AL poměrně jednoduchý proces, jehož principy by se

vešly na kartotéční lístek, existuje několik hlavních zásad a praktik,které – jak jsem zjistil – povyšují dobrý AL na skvělý a proměňují solidní organizační nástroj v úžasný prostředek, jenž umožňuje transformovat celou organizaci.

Tato kniha popisuje jednotlivé složky AL a uvádí, proč jsou pro

úspěšnost AL nezbytné. Kniha na desítkách případů dokládá, kolikorganizací AL úspěšně zavedlo, a posílilo tím svůj rozvoj. Ukazuje také,

že každá organizace může současně a účinně dosáhnout pěti základních

přínosů AL: řešení problémů, rozvoje vůdcovských dovedností,rozvoje týmu, změny organizace a odborného vzdělávání.

www.mgmtpress.cz


Předmluva

9

V této knize jsou prezentovány hlavní složky a zásady AL, a také

vyspělejší, modernější inovace v oblasti AL, jako jsou role a otázky kouče AL, udržování rovnováhy mezi řádem a chaosem, jež umožňuje maximálně tvořivý přístup, a postup pro zavedení a udržování AL ve vaší organizaci.

Stručný obsah knihy

Kapitola 1 obsahuje přehledný popis AL, jeho šesti hlavních složek

a dvou základních pravidel. Shrnuje pět největších výzev, jimž čelíorganizace v dnešním prostředí, a uvádí, jak AL organizacím umožňuje na tyto výzvy účinně reagovat. Kapitola 1 také upozorňuje na hlavní přínosy AL pro organizace, skupiny a jednotlivce.

Kapitoly 2 až 7 se podrobně zabývají šesti zásadními složkami

úspěšných programů AL. Kapitola 2 stanovuje kritéria pro výběrproblému, uvádí, jak problém nejlépe prezentovat a zkoumat, a popisuje

rozdíly mezi skupinami pro řešení jednoho a více problémů. V kapitole

3 se věnujeme otázkám souvisejícím se skupinou, jako jsou různorodost

jejích členů, optimální velikost, kontinuita, role a vlastnosti. Kapitola

4 se týká procesu refl ektivního dotazování, významu otázek a zavádí

pro práci ve skupině pravidlo, že „oznamovací věty je možno vyslovit

jen jako reakci na otázky“. Řešení problému, formulování cíle a akce

pro rozvoj strategie jsou předmětem kapitoly 5. Kapitola 6 se zabývá

učením se jednotlivce, týmu a organizace v rámci procesu AL. Kapitola

7 popisuje role a odpovědnost, pravomoc a otázky kouče AL. V kapitole

8 je prezentováno dvanáct kroků pro zavedení, realizaci a udržování

AL v organizaci s nabídkou konkrétních strategií pro provedeníjednotlivých kroků.

V knize jsou průběžně uváděny desítky příkladů práce skupin AL

v organizacích z celého světa, jsou rozebírány problémy, které tytoskuiny řešily, a úspěchy, jichž dosahovaly. Na konci jednotlivých kapitol

jsou uvedeny obsáhlé seznamy kontrolních otázek usnadňující čtenáři

AL pochopit a zavést.

Action Learning: účinný nástroj 21. století

AL je skutečně podnětný a úžasný nástroj pro jednotlivce, týmy aorganizace usilující o úspěch v 21. století. Mnozí z nás již z osobnízkušewww.mgmtpress.cz


ACTION LEARNING

10

nosti i ze svých organizací vědí, jak je AL účinný a přínosný. Doufám,

že se do báječného a úžasného dobrodružství AL budou moci zapojit

i mnozí další. Pokud dodržíte zásady a postupy uvedené v této knize,

přesvědčíte se o tom, že AL může být vskutku účinný a úspěšný po

každé. Mnoho štěstí!

www.mgmtpress.cz


13

O autorovi

Michael Marquardt, Ed.D., je profesorem v oboru rozvoje lidských

zdrojů a programovým ředitelem zahraničních programů na George

Washington University. Vykonává také funkci prezidenta vzdělávací společnosti Global Learning Associates a ředitele institutu Global Institute of Action Learning.

Michael Marquardt zastával řadu funkcí v oblasti vrcholového vedení, vzdělávání a marketingu v organizacích, jako jsou Grolier,American Society for Training and Development, Association Management

Inc., Overseas Education Fund, TradeTec a U.S. Offi ce of Personnel Management. Od začátku své mezinárodní praxe, kterou zahájil

v r. 1969 ve Španělsku, vyškolil více než 75 tisíc manažerů ve stovce

zemí. Poradenské služby poskytoval společnostem Marriott, DuPont,

Motorola, Nortel, Alcoa, Boeing, Caterpillar, United NationsDevelopment Program, Xerox, San Miguel, Brookings Institute, Nokia,Constellation, National Semiconductor, Warner-Lambert, Citicorp,Organization of American States a Singapore Airlines a také vládním organizacím

Indonésie, Laosu, Etiopie, Zambie, Egypta, Kuvajtu, Saudské Arábie,

Turecka, Ruska, Jamaiky, Hondurasu a Svazijska.

Michael Marquardt je autorem patnácti knih a uveřejnil více než

padesát odborných článků v oblasti vedení lidí, učení se, globalizace

a změny v organizaci, například Building the Learning Organization

(Academy of HRD ji vybrala za knihu roku), The Global Advantage,

Action Learning in Action, Global Leaders for the 21st Century,Global Human Resource Development, Technology-Based Learning aGlobal Teams. Byl hlavním přednášejícím na mezinárodních konferencích

v Austrálii, Japonsku, Anglii, Filipínách, Malajsii, Jihoafrické republice, Švédsku, Singapuru, Indii a na nejrůznějších místech Severní

Ameriky.

Marquardtovy výsledky, zejména v oblasti vedení lidí, byly oceněny

řadou vyznamenání, včetně ceny „Mezinárodní praktik roku“, kterou

uděluje American Society for Training and Development. V současwww.mgmtpress.cz


ACTION LEARNING

14

nosti pracuje jako hlavní poradce vzdělávacího institutu OSN (United

Nations Staff College) v oblasti politiky, technik a systémů vzdělávání.

Je členem National Academy for Human Resource Development aspo

luzakladatelem Asian Learning Organization Network.

www.mgmtpress.cz


Účinná metoda řešení problémů a nácviku interpersonálních dovedností

pro vedení a roz voj týmů

Z anglického originálu Optimizing the Power of Action Learning.

Solving Problems and Building Leaders in Real Time, vydaného v roce 2004

nakladatelstvím Davies-Black, an imprint of Nicholas Brealey Publishing,

přeložila společnost Management TC, s. r. o.

V roce 2011 vydalo nakladatelství Management Press, s. r. o.,

nám. W. Churchilla 2, Praha 3, jako svou 420. publikaci

Obálku navrhl Petr Foltera

Vydání 1.

Sazbu zhotovilo DTP studio Eden, Praha

Vytiskly Tiskárny Havlíčkův Brod, a. s.

ISBN 978-80-7261-229-1

MICHAEL J. MARQUARDT

LEARNING

ACTION

www.mgmtpress.cz




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist