načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: A co já s tím? - Jana Bradley

A co já s tím?
-14%
sleva

Kniha: A co já s tím?
Autor:

- Velmi aktuální kniha zabývající se tématem integrace, inkluze a desegregace. Autorkou je Jana Bradley, jež působila jako asistentka pedagoga v USA i v ČR. Díky svým dlouholetým ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  260 Kč 224
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
7,5
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 81.4%hodnoceni - 81.4%hodnoceni - 81.4%hodnoceni - 81.4%hodnoceni - 81.4% 97%   celkové hodnocení
3 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Computer Media
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2017
Počet stran: 169
Rozměr: 227,0x163,0x11,0 mm
Úprava: ilustrace (některé barevné)
Vydání: Vydání první
Skupina třídění: Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob
Hmotnost: 0,262kg
Jazyk: česky
Vazba: Brožovaná bez přebalu lesklá
Datum vydání: 201701
ISBN: 978-80-7402-280-7
EAN: 9788074022807
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Autorkou je Jana Bradley, jež působila jako asistentka pedagoga v USA i v ČR. V první části knížky odborně popisuje své postřehy z pozice asistenta pedagoga v české škole a prokládá je vlastními úvahami i příběhy ze svých speciálně pedagogických zkušeností z USA. Ve druhé části popisuje své profesní začátky v USA a srovnává rozdíly ve speciálně pedagogické péči v ČR a v USA, nabízí postřehy i zkušenosti s integrací dětí s postižením, zmiňuje vývoj odborné terminologie, historický vývoj speciálního školství v USA, zvláště postup od nepřípustné segregace přes málo funkční desegregaci až k velmi funkční integraci dětí s postižením. Zmiňuje také alternativní a augmentativní komunikaci dětí, které nedisponují schopností efektivně komunikovat řečí. Kniha zabývající se tématem integrace, inkluze a desegregace.

Popis nakladatele

Velmi aktuální kniha zabývající se tématem integrace, inkluze a desegregace. Autorkou je Jana Bradley, jež působila jako asistentka pedagoga v USA i v ČR. Díky svým dlouholetým zkušenostem má možnost porovnat problematiku inkluze u nás a v USA.

V první části knížky odborně popisuje své postřehy z pozice asistenta pedagoga v české škole a prokládá je vlastními úvahami i příběhy ze svých speciálně pedagogických zkušeností z USA.

Ve druhé části popisuje své profesní začátky v USA a srovnává rozdíly ve speciálně pedagogické péči v ČR a v USA, nabízí postřehy i zkušenosti s integrací dětí s postižením, zmiňuje vývoj odborné terminologie, historický vývoj speciálního školství v USA, zvláště postup od nepřípustné segregace přes málo funkční desegregaci až k velmi funkční integraci dětí s postižením. Zmiňuje také alternativní a augmentativní komunikaci dětí, které nedisponují schopností efektivně komunikovat řečí.

(integrace, nebo desegregace? : speciálně pedagogické úvahy a odborné postřehy asistenta pedagoga)
Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Ke knize "A co já s tím?" doporučujeme také:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

PŘEDMLUVA 9

ČÁST PR V N Í...........................................................................................................И

JAK JSEM SE NEČEKANÉ STALA ASISTENTKOU PEDAGOGA................13

PRVOTNÍ OBAVY...................................................................................................... 14

PŘED NÁSTUPEM DO PRÁCE (LÉKAŘSKÉ VYŠETŘENÍ)...........................15

ASISTENTI PEDAGOGA A RYCHLOKURZY....................................................16

PRACOVNÍ POHOVOR...........................................................................................18

KDO MÁ PRÁVO STANOVIT PROGNÓZU POTENCIÁLU DÍTĚTE........ 19

ADAM - PRVNÍ POSTŘEHY.................................................................................. 23

MATEMATIKA - ADAMŮV ZDÁNLIVÝ NEPŘÍTEL......................................26

PRVNÍ TŘÍDNÍ SCHŮZKA..................................................................................... 33

EMOCIONÁLNÍ VÝCHOVA..................................................................................42

ČTENÍ...........................................................................................................................45

TROCHU JINÝ, JINAK NAPROGRAMOVANÝ................................................ 46

CO BY ADAM CHTÉL, ABYSTE VĚDĚLI, ALE CO VÁM NEUMÍ ŘÍCT...............................................................................................................47

ZPRÁVA O ADAMOVI.............................................................................................53

ČESKÝ JAZYK - VYJMENOVANÁ SLOVA.........................................................55

OPTIMÁLNÍ POLOHA К UČENÍ SE ................................................................... 56

SENZORICKÁ STIMULACE...................................................................................57

ANGLIČTINA 60


KLASIFIKACE A HODNOCENÍ POKROKU...................................................62

ZDÁ SE, ŽE INTEGRACE ADAMA FUNGUJE SKVĚLE

(REKAPITULACE PO ČTYŘECH MĚSÍCÍCH)................................................63

NEČEKANÉ KOMPLIKACE A NOVÉ VÝZVY...............................................69

SMYSL PRO HUMOR (A CO JÁ S TÍM?)..........................................................77

ZÁVĚREČNÉ VYSVĚDČENÍ (SLOVNÍ HODNOCENÍ)................................77

TAKÉ JÁ JSEM DOSTALA VYSVĚDČENÍ (ZPĚTNOU VAZBU)..................85

TRPKÝ KONEC ŠKOLNÍHO ROKU.................................................................87

ZAČÁTEK NOVÉHO ŠKOLNÍHO ROKU

A NEČEKANÉ SETKÁNÍ....................................................................................88

INTEGRACE BEZ ODBORNÍKŮ VE ŠKOLÁCH MŮŽE BÝT VÍCE

NEPRODUKTÍVNI NEŽ SEGREGACE VE SPECIÁLNÍCH ŠKOLÁCH,

KDE JSOU ODBORNÍCI NA TĚŽKOSTI DĚTÍ................................................91

NA NÁVŠTĚVĚ U ADAMA DOMA..................................................................91

NOVÝ ŠKOLNÍ ROK A RELAPS........................................................................93

ČÁST DRUHÁ........................................................................................99

MOJE PROFESNÍ ZAČÁTKY V USA...............................................................100

POSTIŽENÍ VS. HENDIKEP.............................................................................106

TÝMOVÁ SPOLUPRÁCE ODBORNÍKŮ JE ZÁKLADEM ÚSPĚCHU......106

INDIVIDUÁLNÍ VZDĚLÁVACÍ PLÁN...........................................................107

ZAJÍMAVÝ ERGOTERAPEUTICKO-LOGOPEDICKÝ

HUDEBNÍ PROJEKT..........................................................................................109

STUDIUM SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKY NA AMERICKÉ UNIVERZITĚ.........................................................................111

INTEGRACE VS. DESEGREGACE..................................................................112

JAK BY MOHLO BÝT PROVÁDĚNO VZDĚLÁVÁNI ASISTENTŮ

PEDAGOGA, ABY BYLO FEKTIVNĚJŠÍ........................................................... 113

PROČ PŘECEŇUJEME FORMU NAD OBSAHEM A PROČ SE NECHCEME POUČIT Z JINÉHO SYSTÉMU (POSTŘEH Z REAKCE NA MOJI ODBORNOU PŘEDNÁŠKU)...................................... 114

AUGMENTATIVNl A ALTERNATIVNÍ KOMUNIKACE (AAK)

PROSTŘEDNICTVÍM TECHNOLOGICKÝCH POMŮCEK S HLASOVÝM VÝSTUPEM.................................................................................116

AUTISMUS A AUGMENTATIVNl KOMUNIKACE...................................... 126

A LESSON IN AUTISM AND AAC BY ROBIN ZELKO...............................126

NO CHILD LEFT BEHIND (ŽÁDNÉ DÍTĚ NESMÍ ZŮSTAT

POZADU) - DOBRÁ MYŠLENKA, NEBO OMYL?....................................... 131

OPTIMÁLNÍ INTEGRACI MOHOU ZAJISTIT JEN ODBORNÍCI............ 135

TERMINOLOGIE A KLASIFIKACE POSTIŽENÍ (JAK NAZÝVAT DĚTI S NĚJAKÝM POSTIŽENÍM)..................................................................... 136

VÝVOJ LEGISLATIVY UPRAVUJÍCÍ VZDĚLÁVÁNÍ

POSTIŽENÝCH V USA.........................................................................................138

ZÁKON SESTÁVAL ZE ČTYŘ ZÁKLADNÍCH ČLÁNKŮ:..........................141

ROLE SOUDŮ VE VÝVOJI PÉČE O DĚTI S POSTIŽENÍM...................................................................................................... 146

VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ S TĚŽKÝM ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM................147

ZÁVĚR.......................................................................................................149

PŘÍLOHY 151




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist