načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

90 testů, her a cvičení pro rozvoj myšlení, paměť a koncentraci - Gareth Moore

  > > > > 90 testů, her a cvičení pro rozvoj myšlení, paměť a koncentraci  

Elektronická kniha: 90 testů, her a cvičení pro rozvoj myšlení, paměť a koncentraci
Autor:

Začíná váš mozek lenivět? Častěji zapomínáte a nedaří se vám zapamatovat si důležitá data či jména? Pak je načase, aby váš mozek dostal pořádně zabrat. Vyzvěte na souboj své ...


Titul je skladem - ke stažení ihned
Vaše cena s DPH:  122
Médium: e-kniha
+
-
ks
Doporučená cena:  144 Kč
15%
naše sleva
4,1
bo za nákup

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
elektronická forma tištěná forma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Dostupné formáty
ke stažení:
EPUB, MOBI, PDF
Počet stran: 136
Rozměr: 21 cm
Úprava: tran : ilustrace
Vydání: První vydání
Spolupracovali: překlad Lenka Vlčková
Jazyk: česky
Médium: e-book
ADOBE DRM: bez
ISBN: 978-80-271-0046-0
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Začíná váš mozek lenivět? Častěji zapomínáte a nedaří se vám zapamatovat si důležitá data či jména? Pak je načase, aby váš mozek dostal pořádně zabrat. Vyzvěte na souboj své duševní „špeky“ a zlepšete výkon svého mozku s tím nejlepším trenérem — s touto knihou!

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Gareth Moore - další tituly autora:
Spojovačky Dot to dot -- spojujte a vybarvujte Spojovačky Dot to dot
Moore, Gareth
Cena: 211 Kč
Extrémní bludiště -- výzva pro váš mozek Extrémní bludiště
Moore, Gareth
Cena: 211 Kč
Spojovačky dot to dot Zvířata -- spojujte a vybarvujte Spojovačky dot to dot Zvířata
Moore, Gareth
Cena: 211 Kč
Spojovačky dot to dot Souhvězdí -- od hvězdy ke hvězdě Spojovačky dot to dot Souhvězdí
Moore, Gareth; Learmonthová, Amanda
Cena: 211 Kč
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Grada Publishing, a.s., U Průhonu 22, 170 00 Praha 7
tel.: +420 234 264 401, fax: +420 234 264 400
e-mail: obchod
@ grada.cz, www.grada.cz
90 TESTŮ,
HER A CVIČENÍ
PRO ROZVOJ MYŠLENÍ,
PAMĚŤ
A KONCENTRACI
Začíná váš mozek lenivět? Častěji zapomínáte a nedaří se vám
zapamatovat si důležitá data či jména? Pak je načase, aby váš mozek dostal
pořádně zabrat. Vyzvěte na souboj své duševní „špeky“ a zlepšete výkon svého
mozku s tím nejlepším trenérem – s touto knihou!
Zábavné početní, logické a jazykové úkoly na procvičení paměti a
pochopení textu jsou jako posilovací stroje pro vaši šedou kůru mozkovou. Kniha
je nabitá cvičeními, úkoly a testy různé náročnosti, které vám pomohou:
• Zdokonalit vaši paměť.
• Zvýšit koncentraci.
• Zlepšit rychlost zpracování myšlenek.
• Posílit vaše rozumové a matematické dovednosti.
Výzkumy potvrzují, že pravidelné řešení náročných hádanek zlepšuje
průtok krve do mozku, zvyšuje přísun kyslíku, a tak odvrací stárnutí. Tato kniha
dostane váš mozek do takové kondice, o jaké se vám nesnilo!
Gareth MooreGarethMoore
90 TESTŮ, HER A CVIČENÍ PRO ROZVOJ MYŠLENÍ, PAMĚŤ A KONCENTRACI
Doporučujeme:










Grada Publishing
90 testů,

her a cvičení
pro rozvoj myšlení,
paměť
a koncentraci
Gareth Moore





Dr. Gareth Moore
90 testů, her a cvičení pro rozvoj myšlení,
paměť a koncentraci
Přeloženo z anglického originálu knihy Fast Brain Workouts – Exercises, Tests &
Puzzles to Keep Your Brain Super-Fit, vydaného nakladatelstvím Michael O’Mara
Books Limited, Londýn, Velká Británie, 2014.
First published in Great Britain in 2014 by Michael O’Mara Books Limited, 9 Lion
Yard, Tremadoc Road, London, Great Britain, 2014.
Copyright © Michael O’Mara Books Limited 2014
Puzzles and solutions copyright © Gareth Moore 2014
All rights reserved
Vydala Grada Publishing, a.s.
U Průhonu 22, 170 00 Praha 7
tel.: +420 234 264 401, fax: +420 234 264 400
www.grada.cz
jako svou 6155. publikaci
Překlad Lenka Vlčková
Odpovědná redaktorka Zuzana Böhmová
Grafická úprava a sazba Štěpán Böhm
Návrh a zpracování obálky Eva Hradiláková
Obrázky v knize Gareth Moore
Ilustrace na obálce Zuzana Böhmová
Počet stran 136
První vydání, Praha 2016
Vytiskly Tiskárny Havlíčkův Brod, a.s.
Czech Edition © Grada Publishing, a.s., 2016
ISBN 978-80-271-9098-0 (ePub)
ISBN 978-80-271-9097-3 (pdf)
ISBN 978-80-271-0046-0 (print)
Upozornění pro čtenáře a uživatele této knihy
Všechna práva vyhrazena. Žádná část této tištěné či elektronické knihy
nesmí být reprodukována a šířena v papírové, elektronické či jiné podobě
bez předchozího písemného souhlasu nakladatele. Neoprávněné užití
této knihy bude trestně stíháno.





OBSAH
O autorovi ................................................................6
Úvod ........................................................................7
Úroveň 1 ..................................................................8
Úroveň 2 ................................................................27
Úroveň 3 ................................................................45
Úroveň 4 ................................................................64
Úroveň 5 ................................................................82
Výsledky ..............................................................100





6
O AUTOROVI
Dr. Gareth Moore je tvůrcem internetových stránek BrainedUp.com, na
nichž je možné si každý den procvičovat mozek, a autorem mnoha knih
pro děti i dospělé, které obsahují nejrůznější metody procvičování myšlení
a hlavolamy (např. The Brain Workout a Train the Brain).
Dr. Gareth Moore získal doktorát na Univerzitě Cambridge, kde se zabýval
automatickým rozpoznáváním řeči.





7
ÚVOD
RYCHLÁ CVIČENÍ PRO ROZVOJ MYŠLENÍ
Pečovat o vlastní mozek je stejně důležité jako pečovat o zbývající části
svého těla. Hříčky a hlavolamy obsažené v této knize představují různé typy
prostředků k mentální stimulaci, které vám pomohou udržovat se v kondici.
Váš mozek se velice rád učí nové vzorce a spojení, které používá k tomu,
abyste byli chytřejší. Tyto nové myšlenkové procesy mohou dokonce
eliminovat některé z přirozených důsledků stárnutí. Hry sloužící k rozvíjení
myšlení, které najdete v této knize, budou pro váš mozek pobídnutím k tomu,
aby přemýšlel nově a jinak.
Každé z mentálních cvičení je uvozeno stručnými pokyny. Než se pustíte
do plnění úkolu, přečtěte si tyto instrukce. Součástí některých z nich je
i příklad řešení, který je uveden vpravo od pokynů a díky němuž vám bude
úkol jasnější.
Zkuste plnit úkoly v této knížce popořadě. Hlavolamy jsou uspořádány tak,
aby jejich obtížnost postupně rostla a aby se s jejich vyřešením prohlubovaly
vaše schopnosti. Nepřeskakujte žádný z úkolů, které se vám možná budou
zdát obtížné nebo dokonce matoucí – právě díky nim totiž můžete posílit
své mentální dovednosti nejvíce!
Pokud s některou hádankou nebudete moci vůbec hnout, klidně se
podívejte na řešení, jež jsou uvedena na konci knihy a která vám napoví, jak
postupovat. Nebo si jen tak tipněte – i když se nakonec ukáže, že váš pokus
nebyl správný, naučíte se přesto něco, co vás posune dál. Váš mozek si
v takovém učení přímo libuje.
Když si budete přát své myšlení rozvinout ještě více, pokuste se hledat
možnosti, jak nabourat svůj každodenní stereotyp, a je-li to možné,
navštěvujte nová místa nebo rovnou jezděte do cizích zemí. Novost má zásadní
význam, proto se snažte vyhýbat všemu, co můžete dělat bez vědomého
soustředění. Pokud se vám nedostává času, možná pro vás bude vhodné
využít internetových stránek, kde můžete svůj mozek posilovat každý den,
jako jsou mé stránky BrainedUp.com.
Dr. Gareth Moore





8
1. HLAVOLAM S KARTAMI
ÚROVEŇ 1
Umístěte čtyři karty uvedené níže do mřížky, do každého okénka po jedné
kartě tak, aby byly splněny následující podmínky:
• Karty v obou sloupcích dávají dohromady stejnou celkovou hodnotu.
• Součet řádků se liší o dvě.
• Součet spodního řádku je vyšší než součet horního řádku.
• Kárová osmička je v levém sloupci.
34 87





9
2. ČTYŘI V ŘADĚ
ÚROVEŇ 1
Doplňte do každého volného čtverečku x nebo o tak,
aby v žádném řádku, sloupci a diagonále nebyla vedle
sebe více než tři x nebo o.





10
3. PLOTY
ÚROVEŇ 1
Nakreslete vodorovné a svislé přímky, kterými
spojíte tečky v jedinou smyčku. Smyčka se nesmí v
žádném bodě křížit ani se sama sebe dotýkat a použity
musí být všechny tečky.





11
4. POČETNÍ ŘETĚZCE
ÚROVEŇ 1
Pokuste se vyřešit následující početní řetězce pouze v duchu, bez toho, že
byste si dělali písemné poznámky.
Začněte u tučně napsané číslice a poté proveďte postupně všechny operace
směrem zleva doprava. Dosaženou hodnotu zapište do políčka VÝSLEDEK.
41
VÝSLEDEK
−30×4 +4 ×1/2 +13
36÷4 +6 ×1/3 +50 −43
VÝSLEDEK
5×8 ÷4 +24 ×1/2 +48
VÝSLEDEK
14×1/2 +34 −11
+50% ÷9
VÝSLEDEK
7×6
+50% ÷7 ×1/3 ×12
VÝSLEDEK
32+5 −13 ÷6
+50%
VÝSLEDEK





12
5. OTÁČENÍ
ÚROVEŇ 1
Kdyby se každý z obrázků v horní části sloupce otočil ve směru, jaký
naznačuje šipka pod ním – o čtvrt otočky po směru hodinových ručiček, o půl
otočky proti směru a o čtvrt otočky proti směru hodinových ručiček – která
ze tří možností by pak v jednotlivých případech znázorňovala správný
výsledný stav?
AB C
1
2
3





13
6. SPOJOVÁNÍ OBRAZCŮ
ÚROVEŇ 1
Nakreslete oddělené čáry, kterými spojíte vždy
dvojici shodných tvarů, jak je naznačeno v příkladu
vpravo. Žádným políčkem nesmí procházet více než jedna
čára a čáry mezi políčky je možné kreslit pouze
vodorovně nebo svisle.





14
7. ČÍSELNÉ ŠIPKY
ÚROVEŇ 1
Podaří se vám najít na terči tři čísla, jejichž součet bude mít hodnotu uve -
denou tučně pod terčem? Z každé kružnice na terči vyberte vždy jen jedno
číslo. Jakmile se doberete prvního výsledku, zopakujte postup a najděte
součty rovnající se dalším dvěma tučně psaným hodnotám. Například
hodnotu 51 získáte sečtením 10 + 16 + 25.
25
16 33
2217
23 39
1014
16
30
29
66
76
88





15
8. PŘEKRESLOVÁNÍ
ÚROVEŇ 1
Po dobu 30 vteřin si pozorně prohlížejte obrázek v horním poli. Potom
obrázek zakryjte a překreslete ho co nejpřesněji do mřížky ve spodní části
stránky. Jakmile budete mít obrázek nakreslený, porovnejte ho s
originálem. Pokud není váš obrázek naprosto správný, znovu si do paměti uložte
originál a překreslete jej. Vše opakujte tak dlouho, až se vám podaří obrázek
zreprodukovat úplně přesně.





16
9. SUDOKU
ÚROVEŇ 1
Číslice od 1 do 9 umístěte tak, aby byla v každém
řádku, v každém sloupci a v každé tučně orámované
mřížce o velikosti 3 × 3 každá pouze jednou.
1 4 5 3 2 6 8 9 7
69 8 7 5 4 2 3 1
72 3 1 9 8 5 4 6
97 2 8 4 5 1 6 3
86 1 9 7 3 4 2 5
35 4 2 6 1 9 7 8
51 9 6 3 2 7 8 4
43 7 5 8 9 6 1 2
28 6 4 1 7 3 5 9
82 4 6
13 6 5
53
41 8 3 2
17
53 9 1 7
96
35 1 8
58 9 2





17
10. ČÍSELNÉ ANAGRAMY
ÚROVEŇ 1
Podaří se vám přeskládat tato čísla a matematické značky tak, aby
výsledkem byla jedna z níže uvedených hodnot? Každé číslo a každá značka smějí
být v každé rovnici použity pouze jednou a čísla lze kombinovat jedině s
využitím značek. Můžete také libovolným způsobem použít závorky. Například
2, 5, 6, +, × lze přeskládat tak, aby výsledkem byla hodnota 22, následovně:
(6 + 5) × 2 = 22.
4 5 6 10
+ × ÷
Pokuste se dojít k následujícím výsledkům:
20
32





18
11. SKLÁDAČKA
ÚROVEŇ 1
Pomocí tučných čar rozdělte tento tvar na čtyři
shodné díly skládačky tak, aby žádné políčko nezůstalo
nevyužito. Díly k sobě mohou být vzájemně
natočeny, ale nesmí být vůči sobě v zrcadlové poloze.
*





19
12. ZAPAMATOVÁNÍ TEXTU
ÚROVEŇ 1
Následující text si přečtěte pouze jednou, ovšem tak pomalu, jak vám bude
vyhovovat. Pak odpovězte na následující otázky bez toho, že byste se
vraceli k textu. Kolik otázek se vám podařilo zodpovědět? Jakmile projdete
všechny otázky a zjistíte, že jste si u některých nebyli odpovědí jistí,
přečtěte si úryvek ještě jednou a vyzkoušejte, jestli se vám podaří na otázky
odpovědět na druhý pokus, opět bez toho, že byste hledali přímo v textu.
„V úterý ráda nakupuji potraviny. Dělám to tak každý týden. Do
supermarketu chodím v 9 hodin večer, když už tam není tolik lidí, a vždycky
procházím obchodem stejnou trasou. Moje cesta prodejnou se
podobá tanci od ovoce a zeleniny u vchodu k pečivu ve vzdálenějším rohu
obchodu. Já sama ji vnímám jako propracovanou taneční
choreografii, která nemá daleko ke vzrušujícímu baletu.
Dám si foxtrot k ovoci, pak přejdu v mambo směrem k mléku a k
toaletním potřebám mě nesou kroky tanga. S kankánem se vydám ke
sterilovanému hrášku a bossa nova mě přenese k chlebu. S čačou se
dostanu ke swingujícím pokladnám a polkovým krokem přecházím
k parkovišti. Jak říkám, nic zvláštního, dělám to tak každý týden.“
Aniž byste se znovu dívali do textu, odpovězte nyní na tyto otázky:
• V kolik hodin chodívá slečna z článku do supermarketu?
• Jaké potraviny se prodávají nejblíže vchodu do prodejny?
• Který den chodí ráda nakupovat potraviny?
• K čemu přirovnává svou taneční choreografii?
• Jakým tanečním krokem se blíží k chlebu?
• A jaký tanec ji přenese k ovoci?





20
13. VYVAŽOVÁNÍ
ÚROVEŇ 1
Když se podíváte na jednotlivé houpačky, dovede určit, který tvar váží nej -
méně a který naopak nejvíce? Předpokládejme, že vzdálenost od středu
houpačky není důležitá.





21
14. ČÍSELNÁ STEZKA
ÚROVEŇ 1
Vyplňte prázdná políčka tak, aby mřížka obsahovala
každé číslo od 1 do 64 pouze jednou. Umístěte čísla
tak, že budou tvořit stezku od 1 do 64, která
prochází každým políčkem v mřížce jen jednou a v níž jsou
čísla poskládána ve vzestupném pořadí. Pohybovat
se mezi sousedícími políčky můžete jedině doleva,
doprava, nahoru nebo dolů.
4
3
2
1
34
35
5
6
7
8
33
36
12
11
10
9
32
31
13
18
19
20
21
30
14
17
24
23
22
29
15
16
25
26
27
28
29
34
23
22
41
40
8
7
2
1
54
51





22
15. UZAVÍRÁNÍ SMYČKY
ÚROVEŇ 1
Spojte některé z teček, a nakreslete tak jednu velkou
smyčku. Platí při tom, že číslice udává počet čar,
které se nacházejí v bezprostřední blízkosti číslice. Tečky
je možné spojovat jedině vodorovnými nebo svislými
čarami. Smyčka se nikde a nijak nesmí dotýkat sama
sebe, křížit se nebo překrývat.
2
3
2
1
2
2
2
3
2
1
1
3
1
3
2
2
1
2
3
1
2
3
1
2
1
3
2
1
2
2
3
2
2
3
2
3
2
2
3
2
2
2
3
3
2
3
3
2
3
2
2
2
3
1
1
3
3
0
3
2
2
1
0
0
0
3
3
2
2
0
3
3





23
16. SUDOKU-X
ÚROVEŇ 1
Číslice od 1 do 9 umístěte tak, aby byla v každém
řádku, v každém sloupci, v každé tučně orámované
mřížce o velikosti 3 × 3 a také v každé naznačené
diagonále této mřížky každá pouze jednou.
6 5 7 2 3 1 8 9 4
14 8 7 6 9 3 5 2
23 9 4 8 5 7 1 6
47 5 3 2 8 1 6 9
86 2 9 1 4 5 7 3
39 1 6 5 7 4 2 8
51 3 8 9 6 2 4 7
72 6 5 4 3 9 8 1
98 4 1 7 2 6 3 5
64
24
95 1
42 8 6
95
67 1 4
13 5
87
8 7





24
17. ZAPAMATOVÁNÍ TVARŮ
ÚROVEŇ 1
Po dobu 30 vteřin si prohlížejte tvary v horní mřížce. Poté mřížku zakryjte
a překreslete tvary do spodní mřížky, jak nejpřesněji dovedete. Pokud
zjistíte, že je to pro vás příliš obtížné, pokuste si nejprve vybavit první polovinu
mřížky a při druhém pokusu pak druhou polovinu.





25
18. POČÁTEČNÍ PÍSMENA
ÚROVEŇ 1
Zapamatujte si a následně poznejte, o jaké prózy jde, jenom z počátečních
písmen jejich názvu a s nápovědou v podobě iniciál autora uvedených v
závorkách. Z deseti zadaných jich zkuste správně dosadit níže uvedených pět.
Například HF (MT) by byl román Huckleberry Finn od Marka Twaina. Na
přečtení a zapamatování máte jeden a půl minuty, poté zadání zakryjte a
doplňte zpaměti díla a jména autorů dle dále uvedených iniciál.
Povídky malostranské (Jan Neruda)
Hrabě Monte Christo (Alexandre Dumas)
Obraz Doriana Graye (Oscar Wilde)
Dva roky prázdnin (Julius Verne)
Báječná léta pod psa (Michal Viewegh)
Stařec a moře (Ernest Hemingway)
Anna Karenina (Lev Nikolajevič Tolstoj)
Babička (Božena Němcová)
Gulliverovy cesty (Jonathan Swift)
Kdo chytá v žitě (Jerome David Salinger)
PM (JN)
HMCH (AD)
BLPP (MV)
AK (LNT)
B (BN)





26
19. POČÍTÁNÍ KOSTEK
ÚROVEŇ 1
Kolik jednotlivých kostek bylo použito k
vytvoření struktury, jež je zobrazena níže?
Předpokládejme, že nejsou vynechány žádné „skryté“
kostky, které nevidíte, a že před tím, než byly
některé z kostek odstraněny, měla
struktura pravidelný tvar kvádru o velikosti 5 × 4 × 4
(vpravo). Ve struktuře nejsou žádné kostky,
které by nestály pevně na jiných kostkách.





27
20. HLAVOLAM S KARTAMI
ÚROVEŇ 2
Uhodnete, jaké běžné hrací karty mají být umístěny do každého ze čtyř
políček?
• Z obou barev, černé (piky, kříže) a červené (srdce, káry), je v políčkách
po dvou kartách.
• Tyto čtyři karty tvoří dohromady „prostou sekvenci“, což znamená, že je
lze seřadit do nepřerušené posloupnosti, jako je např. 5, 6, 7 a 8.
• Srdce je v políčku nad křížem.
• Každá z karet v horní řadě má hodnotu o jednu nižší, než je hodnota
karty v políčku pod ní.
• Nejvyšší karta je v pravém sloupci.
• Trojka srdcová je pod pikami.





Toto je pouze náhled elektronické knihy. Zakoupení její plné
verze je možné v elektronickém obchodě společnosti eReading.






       

internetové knihkupectví - online prodej knih


Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2017 - ABZ ABZ knihy, a.s.