načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: 90 testů, her a cvičení pro rozvoj myšlení, paměť a koncentraci - Gareth Moore

90 testů, her a cvičení pro rozvoj myšlení, paměť a koncentraci

Elektronická kniha: 90 testů, her a cvičení pro rozvoj myšlení, paměť a koncentraci
Autor: Gareth Moore

Souhrn hlavolamů, skládaček, číselných řad nebo jazykových úloh pro zlepšení paměti a koncentrace. Cvičení jsou rozdělena do více úrovní. ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  144
+
-
4,8
bo za nákup

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
elektronická forma tištěná forma

hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2% 80%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Dostupné formáty
ke stažení:
EPUB, MOBI, PDF
Zabezpečení proti tisku a kopírování: ano
Médium: e-book
Rok vydání: 2016
Počet stran: 136
Rozměr: 21 cm
Úprava: ilustrace
Vydání: První vydání
Spolupracovali: překlad Lenka Vlčková
Skupina třídění: Vyšší duševní procesy
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
ISBN: 978-80-271-0046-0
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Souhrn hlavolamů, skládaček, číselných řad nebo jazykových úloh pro zlepšení paměti a koncentrace. Cvičení jsou rozdělena do více úrovní.

Popis nakladatele

Začíná váš mozek lenivět? Častěji zapomínáte a nedaří se vám zapamatovat si důležitá data či jména? Pak je načase, aby váš mozek dostal pořádně zabrat. Vyzvěte na souboj své duševní „špeky“ a zlepšete výkon svého mozku s tím nejlepším trenérem – s touto knihou!

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Gareth Moore - další tituly autora:
Extrémní bludiště -- výzva pro váš mozek Extrémní bludiště
Spojovačky dot to dot Souhvězdí -- od hvězdy ke hvězdě Spojovačky dot to dot Souhvězdí
 (Kniha - omalovánky)
Nejlepší spojovačky Minecraft Nejlepší spojovačky Minecraft
 
K elektronické knize "90 testů, her a cvičení pro rozvoj myšlení, paměť a koncentraci" doporučujeme také:
 (e-book)
Kognitivní trénink v praxi -- 2., rozšířené vydání Kognitivní trénink v praxi
 (e-book)
Osobní IQ trenér -- Cvičení pro rozvoj myšlení a trénink paměti + velký IQ test Osobní IQ trenér
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Grada Publishing, a.s., U Průhonu 22, 170 00 Praha 7 tel.: +420 234 264 401, fax: +420 234 264 400 e-mail: obchod

@grada.cz, www.grada.cz

90 TESTŮ,

HER A CVIČENÍ

PRO ROZVOJ MYŠLENÍ,

PAMĚŤ

A KONCENTRACI

Začíná váš mozek lenivět? Častěji zapomínáte a nedaří se vám zapamato

vat si důležitá data či jména? Pak je načase, aby váš mozek dostal pořád

ně zabrat. Vyzvěte na souboj své duševní „špeky“ a zlepšete výkon svého

mozku s tím nejlepším trenérem – s touto knihou!

Zábavné početní, logické a jazykové úkoly na procvičení paměti a pocho

pení textu jsou jako posilovací stroje pro vaši šedou kůru mozkovou. Kniha

je nabitá cvičeními, úkoly a testy různé náročnosti, které vám pomohou:

• Zdokonalit vaši paměť.

• Zvýšit koncentraci.

• Zlepšit rychlost zpracování myšlenek.

• Posílit vaše rozumové a matematické dovednosti.

Výzkumy potvrzují, že pravidelné řešení náročných hádanek zlepšuje prů

tok krve do mozku, zvyšuje přísun kyslíku, a tak odvrací stárnutí. Tato kniha

dostane váš mozek do takové kondice, o jaké se vám nesnilo!

Gareth MooreGarethMoore

90 TESTŮ, HER A CVIČENÍ PRO ROZVOJ MYŠLENÍ, PAMĚŤ A KONCENTRACI

Doporučujeme:



Grada Publishing

90 testů,

her a cvičení

pro rozvoj myšlení,

paměť

a koncentraci

Gareth Moore


Dr. Gareth Moore 90 testů, her a cvičení pro rozvoj myšlení, paměť a koncentraci Přeloženo z anglického originálu knihy Fast Brain Workouts – Exercises, Tests & Puzzles to Keep Your Brain Super-Fit, vydaného nakladatelstvím Michael O’Mara Books Limited, Londýn, Velká Británie, 2014. First published in Great Britain in 2014 by Michael O’Mara Books Limited, 9 Lion Yard, Tremadoc Road, London, Great Britain, 2014. Copyright © Michael O’Mara Books Limited 2014 Puzzles and solutions copyright © Gareth Moore 2014 All rights reserved Vydala Grada Publishing, a.s. U Průhonu 22, 170 00 Praha 7 tel.: +420 234 264 401, fax: +420 234 264 400 www.grada.cz jako svou 6155. publikaci Překlad Lenka Vlčková Odpovědná redaktorka Zuzana Böhmová Grafická úprava a sazba Štěpán Böhm Návrh a zpracování obálky Eva Hradiláková Obrázky v knize Gareth Moore Ilustrace na obálce Zuzana Böhmová Počet stran 136 První vydání, Praha 2016 Vytiskly Tiskárny Havlíčkův Brod, a.s. Czech Edition © Grada Publishing, a.s., 2016 ISBN 978-80-271-9098-0 (ePub) ISBN 978-80-271-9097-3 (pdf) ISBN 978-80-271-0046-0 (print)

Upozornění pro čtenáře a uživatele této knihy

Všechna práva vyhrazena. Žádná část této tištěné či elektronické knihy

nesmí být reprodukována a šířena v papírové, elektronické či jiné podobě

bez předchozího písemného souhlasu nakladatele. Neoprávněné užití

této knihy bude trestně stíháno.

OBSAH

O autorovi ................................................................6

Úvod ........................................................................7

Úroveň 1 ..................................................................8

Úroveň 2 ................................................................27

Úroveň 3 ................................................................45

Úroveň 4 ................................................................64

Úroveň 5 ................................................................82

Výsledky ..............................................................100

6

O AUTOROVI

Dr. Gareth Moore je tvůrcem internetových stránek BrainedUp.com, na

nichž je možné si každý den procvičovat mozek, a autorem mnoha knih

pro děti i dospělé, které obsahují nejrůznější metody procvičování myšlení

a hlavolamy (např. The Brain Workout a Train the Brain).

Dr. Gareth Moore získal doktorát na Univerzitě Cambridge, kde se zabýval

automatickým rozpoznáváním řeči.

7

ÚVOD

RYCHLÁ CVIČENÍ PRO ROZVOJ MYŠLENÍ

Pečovat o vlastní mozek je stejně důležité jako pečovat o zbývající části

svého těla. Hříčky a hlavolamy obsažené v této knize představují různé typy

prostředků k mentální stimulaci, které vám pomohou udržovat se v kondici.

Váš mozek se velice rád učí nové vzorce a spojení, které používá k tomu,

abyste byli chytřejší. Tyto nové myšlenkové procesy mohou dokonce elimi

novat některé z přirozených důsledků stárnutí. Hry sloužící k rozvíjení myš

lení, které najdete v této knize, budou pro váš mozek pobídnutím k tomu,

aby přemýšlel nově a jinak.

Každé z mentálních cvičení je uvozeno stručnými pokyny. Než se pustíte

do plnění úkolu, přečtěte si tyto instrukce. Součástí některých z nich je

i příklad řešení, který je uveden vpravo od pokynů a díky němuž vám bude

úkol jasnější.

Zkuste plnit úkoly v této knížce popořadě. Hlavolamy jsou uspořádány tak,

aby jejich obtížnost postupně rostla a aby se s jejich vyřešením prohlubovaly

vaše schopnosti. Nepřeskakujte žádný z úkolů, které se vám možná budou

zdát obtížné nebo dokonce matoucí – právě díky nim totiž můžete posílit

své mentální dovednosti nejvíce!

Pokud s některou hádankou nebudete moci vůbec hnout, klidně se podí

vejte na řešení, jež jsou uvedena na konci knihy a která vám napoví, jak

postupovat. Nebo si jen tak tipněte – i když se nakonec ukáže, že váš pokus

nebyl správný, naučíte se přesto něco, co vás posune dál. Váš mozek si

v takovém učení přímo libuje.

Když si budete přát své myšlení rozvinout ještě více, pokuste se hledat

možnosti, jak nabourat svůj každodenní stereotyp, a je-li to možné, navště

vujte nová místa nebo rovnou jezděte do cizích zemí. Novost má zásadní

význam, proto se snažte vyhýbat všemu, co můžete dělat bez vědomého

soustředění. Pokud se vám nedostává času, možná pro vás bude vhodné

využít internetových stránek, kde můžete svůj mozek posilovat každý den,

jako jsou mé stránky BrainedUp.com.

Dr. Gareth Moore

8

1. HLAVOLAM S KARTAMI

ÚROVEŇ 1

Umístěte čtyři karty uvedené níže do mřížky, do každého okénka po jedné

kartě tak, aby byly splněny následující podmínky:

• Karty v obou sloupcích dávají dohromady stejnou celkovou hodnotu.

• Součet řádků se liší o dvě.

• Součet spodního řádku je vyšší než součet horního řádku.

• Kárová osmička je v levém sloupci.

3 4 87

9

2. ČTYŘI V ŘADĚ

ÚROVEŇ 1

Doplňte do každého volného čtverečku x nebo o tak,

aby v žádném řádku, sloupci a diagonále nebyla vedle

sebe více než tři x nebo o.

10

3. PLOTY

ÚROVEŇ 1

Nakreslete vodorovné a svislé přímky, kterými spojí

te tečky v jedinou smyčku. Smyčka se nesmí v žád

ném bodě křížit ani se sama sebe dotýkat a použity

musí být všechny tečky.

11

4. POČETNÍ ŘETĚZCE

ÚROVEŇ 1

Pokuste se vyřešit následující početní řetězce pouze v duchu, bez toho, že

byste si dělali písemné poznámky.

Začněte u tučně napsané číslice a poté proveďte postupně všechny operace

směrem zleva doprava. Dosaženou hodnotu zapište do políčka VÝSLEDEK.

41

VÝSLEDEK

−30 ×4 +4 ×1/2 +13

36 ÷4 +6 ×1/3 +50 −43

VÝSLEDEK

5 ×8 ÷4 +24 ×1/2 +48

VÝSLEDEK

14 ×1/2 +34 −11

+50% ÷9

VÝSLEDEK

7 ×6

+50% ÷7 ×1/3 ×12

VÝSLEDEK

32 +5 −13 ÷6

+50%

VÝSLEDEK

5. OTÁČENÍ

ÚROVEŇ 1

Kdyby se každý z obrázků v horní části sloupce otočil ve směru, jaký naznačuje šipka pod ním – o čtvrt otočky po směru hodinových ručiček, o půl otočky proti směru a o čtvrt otočky proti směru hodinových ručiček – která ze tří možností by pak v jednotlivých případech znázorňovala správný výsledný stav?

A B C

1

2

3

13

6. SPOJOVÁNÍ OBRAZCŮ

ÚROVEŇ 1

Nakreslete oddělené čáry, kterými spojíte vždy dvo

jici shodných tvarů, jak je naznačeno v příkladu vpra

vo. Žádným políčkem nesmí procházet více než jedna

čára a čáry mezi políčky je možné kreslit pouze vodo

rovně nebo svisle.

14

7. ČÍSELNÉ ŠIPKY

ÚROVEŇ 1

Podaří se vám najít na terči tři čísla, jejichž součet bude mít hodnotu uve

denou tučně pod terčem? Z každé kružnice na terči vyberte vždy jen jedno

číslo. Jakmile se doberete prvního výsledku, zopakujte postup a najděte

součty rovnající se dalším dvěma tučně psaným hodnotám. Například hod

notu 51 získáte sečtením 10 + 16 + 25.

25

16 33

2217

23 39

10 14

16

30

29

66

76

88

15

8. PŘEKRESLOVÁNÍ

ÚROVEŇ 1

Po dobu 30 vteřin si pozorně prohlížejte obrázek v horním poli. Potom ob

rázek zakryjte a překreslete ho co nejpřesněji do mřížky ve spodní části

stránky. Jakmile budete mít obrázek nakreslený, porovnejte ho s originá

lem. Pokud není váš obrázek naprosto správný, znovu si do paměti uložte

originál a překreslete jej. Vše opakujte tak dlouho, až se vám podaří obrázek

zreprodukovat úplně přesně.

+

16

9. SUDOKU

ÚROVEŇ 1

Číslice od 1 do 9 umístěte tak, aby byla v každém

řádku, v každém sloupci a v každé tučně orámované

mřížce o velikosti 3 × 3 každá pouze jednou.

1 4 5 3 2 6 8 9 7

6 9 8 7 5 4 2 3 1

7 2 3 1 9 8 5 4 6

9 7 2 8 4 5 1 6 3

8 6 1 9 7 3 4 2 5

3 5 4 2 6 1 9 7 8

5 1 9 6 3 2 7 8 4

4 3 7 5 8 9 6 1 2

2 8 6 4 1 7 3 5 9

8 2 4 6

1 3 6 5

5 3

4 1 8 3 2

1 7

5 3 9 1 7

9 6

3 5 1 8

5 8 9 2

10. ČÍSELNÉ ANAGRAMY

ÚROVEŇ 1

Podaří se vám přeskládat tato čísla a matematické značky tak, aby výsledkem byla jedna z níže uvedených hodnot? Každé číslo a každá značka smějí být v každé rovnici použity pouze jednou a čísla lze kombinovat jedině s využitím značek. Můžete také libovolným způsobem použít závorky. Například 2, 5, 6, +, × lze přeskládat tak, aby výsledkem byla hodnota 22, následovně: (6 + 5) × 2 = 22.

4 5 6 10

+ × ÷

Pokuste se dojít k následujícím výsledkům:

20

32

18

11. SKLÁDAČKA

ÚROVEŇ 1

Pomocí tučných čar rozdělte tento tvar na čtyři shod

né díly skládačky tak, aby žádné políčko nezůstalo

nevyužito. Díly k sobě mohou být vzájemně natoče

ny, ale nesmí být vůči sobě v zrcadlové poloze.

19

12. ZAPAMATOVÁNÍ TEXTU

ÚROVEŇ 1

Následující text si přečtěte pouze jednou, ovšem tak pomalu, jak vám bude

vyhovovat. Pak odpovězte na následující otázky bez toho, že byste se vra

celi k textu. Kolik otázek se vám podařilo zodpovědět? Jakmile projdete

všechny otázky a zjistíte, že jste si u některých nebyli odpovědí jistí, pře

čtěte si úryvek ještě jednou a vyzkoušejte, jestli se vám podaří na otázky

odpovědět na druhý pokus, opět bez toho, že byste hledali přímo v textu.

„V úterý ráda nakupuji potraviny. Dělám to tak každý týden. Do super

marketu chodím v 9 hodin večer, když už tam není tolik lidí, a vždycky

procházím obchodem stejnou trasou. Moje cesta prodejnou se podo

bá tanci od ovoce a zeleniny u vchodu k pečivu ve vzdálenějším rohu

obchodu. Já sama ji vnímám jako propracovanou taneční choreogra

fii, která nemá daleko ke vzrušujícímu baletu.

Dám si foxtrot k ovoci, pak přejdu v mambo směrem k mléku a k to

aletním potřebám mě nesou kroky tanga. S kankánem se vydám ke

sterilovanému hrášku a bossa nova mě přenese k chlebu. S čačou se

dostanu ke swingujícím pokladnám a polkovým krokem přecházím

k parkovišti. Jak říkám, nic zvláštního, dělám to tak každý týden.“

Aniž byste se znovu dívali do textu, odpovězte nyní na tyto otázky:

• V kolik hodin chodívá slečna z článku do supermarketu?

• Jaké potraviny se prodávají nejblíže vchodu do prodejny?

• Který den chodí ráda nakupovat potraviny?

• K čemu přirovnává svou taneční choreografii?

• Jakým tanečním krokem se blíží k chlebu?

• A jaký tanec ji přenese k ovoci?



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist