načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: 89 nejdůležitějších manažerských teorií pro praxi - James McGrath; Bob Bates

89 nejdůležitějších  manažerských teorií pro praxi
-15%
sleva

Kniha: 89 nejdůležitějších manažerských teorií pro praxi
Autor: ;

To nejpodstatnější z teorie managementu na pouhých 250 stránkách - rychle, přehledně, fundovaně. Během poslední stovky let se tisíce manažerů i akademických pracovníků snažily ... (celý popis)
Titul doručujeme za 5 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  369 Kč 314
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
10,5
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
tištěná forma elektronická forma

hodnoceni - 58.4%hodnoceni - 58.4%hodnoceni - 58.4%hodnoceni - 58.4%hodnoceni - 58.4% 60%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Management Press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2015-11-25
Počet stran: 264
Rozměr: 165 x 235 mm
Úprava: 261 stran : ilustrace
Vydání: 1. vydání
Spolupracovali: z anglického originálu The little book of big management theories... and how to use them ... přeložila Hana Škapová
Vazba: brožovaná lepená s chlopněmi
Doporučená novinka pro týden: 2015-49
ISBN: 9788072613823
EAN: 9788072613823
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Práce představuje nejpřínosnější teorie z různých oblastí managementu. Najdeme zde rovněž rady, jak tyto teorie realizovat v praxi.

Popis nakladatele

To nejpodstatnější z teorie managementu na pouhých 250 stránkách - rychle, přehledně, fundovaně. Během poslední stovky let se tisíce manažerů i akademických pracovníků snažily přijít na to, co z člověka dělá skvělého manažera, a odhalit tajemství efektivního řízení. Výsledkem jsou stovky manažerských teorií, které si v řadě případů vzájemně odporují. Teorií je takové množství, že to vytíženým manažerům v podstatě znemožňuje probírat se jimi a zjišťovat, které z nich jsou opravdu přínosné a které jsou spíše jen pomíjivým módním výstřelkem. Bohužel i v případě, kdy manažer narazí na skvělou teorii, jen málokdy je k ní připojeno doporučení, jak jejích myšlenek využít v každodenní manažerské práci. Kniha 89 nejdůležitějších manažerských teorií pro praxi si klade za cíl tento problém vyřešit. Je psána zhuštěným, digestivním stylem a text byl nemilosrdně ořezán, aby v něm nezůstaly žádné irelevantní informace. Výsledkem je stručný popis 89 hlavních teorií, které by měl každý manažer znát. Každé teorii jsou věnovány dvě stránky, kde jsou stručně představeny hlavní myšlenky a doporučení, jak je využívat v praxi. Do knihy byly zařazeny výhradně teorie, jejichž hodnota byla mnohokrát prověřena praxí. Když si předkládaný výběr pročtete, pochopíte hlavní myšlenky, zamyslíte se nad možnou aplikací a zkusíte vybrané teorie uvést do praxe, budete schopni obstát v podstatě v jakékoli diskusi na téma „management a teorie“.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
James McGrath; Bob Bates - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

28

MAYO A HAWTHORNSKÉ EXPERIMENTY

Uplatnění: V kombinaci s Teorií 26, k identifikaci faktorů, které zaměstnance

skutečně motivují.

Koncem 20. let 20. století prováděl Elton Mayo se svým týmem z MIT

(Massachusetts Institute of Technology) sérii pokusů, při nichž studoval

chování dělníků v hawthornských závodech firmy General Electric. Jejich

výsledky odporovaly tehdejším představám o výkonnosti zaměstnanců adodnes zůstávají předmětem zájmu.

TÝM VÝZKUMNÍKŮ V HAWTHORNSKÝCH ZÁVODECH ZJISTIL NÁSLEDUJÍCÍ:

Mezi výkonností zaměstnanců a pracovními podmínkami nebyla prokázána žádná vzájemná

souvislost. Při zlepšení nebo naopak zhoršení podmínek výkonnost nevykazovala žádný výrazný

nárůst nebo pokles.

Nejdůležitějším motivačním faktorem byla jednoznačně příslušnost ke skupině. Zaměstnanci

odvozovali svůj status a pocit sounáležitosti od své pracovní skupiny. Děsila je představa, že by je

skupina vyloučila nebo že by měli spolupracovníky nechat ve štychu kvůli vlastní fušerské práci,

a ze všech sil se snažili, aby byli dobrými „parťáky“. Tyto skupiny byly často neformální povahy,

přesto měly ohromný vliv na chování svých členů.

Nárůst produktivity byl důsledkem zájmu, který výzkumníci a manažeři projevovali, když se

zaměstnanci mluvili, ptali se na jejich názory a přistupovali k nim jako k osobnostem, nikoli

pouze k páru najatých rukou. Přístup založený na respektu a vnímání dělníků jako inteligentních

jednotlivců se jednoznačně vyplácel.

JAK TEORII POUŽÍVAT

n Vezměte na vědomí, že pracovní podmínky samy o sobě mají jen malý

vliv na motivaci zaměstnanců a jejich produktivitu. Demotivačnímfaktorem se stávají jedině v případě, že se zhorší na nepřijatelnou úroveň (viz

Teorii 26).

n Klíčovým poznatkem je fakt, že zaměstnanci jsou motivovanější, pokud

jsou součástí nějaké skupiny. Samozřejmě, že chcete, aby vaši lidé byli„sehraným týmem“, ale zároveň byste měli podporovat vytváření menších

skupinek, protože právě příslušnost k těmto mini-skupinám jejich členy

nejvíce ovlivňuje. Není náhodou, že základním kamenem elitních britských jednotek SAS jsou čtyřčlenné hlídky.

ČÁST 1

l

JAK ŘÍDIT LIDI

TEORIE 4


n Při každé příležitosti podporujte přátelskou soutěživost mezi jednotlivými mini-skupinami. Tomu, aby se soutěžení nevymklo kontrole, zabráníte

udělováním nepříliš hodnotné ceny „nejlepšímu týmu“ za každý měsíc. n Když teď víte, že produktivita roste tam, kde manažeři se zaměstnancimluví, vylezte z kanceláře a věnujte se trochu uplatňování techniky MBWAneboli obchůzkám po pracovišti (viz Teorii 10). Pokud můžete, přimějte ičleny nejvyššího vedení, aby si popovídali s vašimi zaměstnanci. Dosáhnete

toho docela snadno. Požádejte svého šéfa nebo ředitele firmy, aby místo

schůzky mezi čtyřma očima představil novou podnikovou strategii celému vašemu týmu (samozřejmě za předpokladu, že nejde o žádné důvěrné

informace). Po jeho odchodu můžete pokračovat v zodpovídání otázek,

které váš tým bude mít. n Každý je rád, když je oceňován. Většinu svého bdělého času strávíme

v práci. Potřebujeme věřit, že to má smysl. Napomáhejte tomu: přistupujte

k zaměstnancům s respektem, jako k inteligentním osobnostem, a produktivita práce poroste.

NAD ČÍM SE ZAMYSLET

n Co vlastně vím o lidech, kteří pro mě pracují?

n Dávám svým zaměstnancům najevo, že se mnou mohou mluvit o svých

ambicích i problémech?

29MAYO A HAWTHORNSKÉ EXPERIMENTY




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist