načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

89 nejdůležitějších manažerských teorií pro praxi - James McGrath; Bob Bates

89 nejdůležitějších  manažerských teorií pro praxi
-14%
sleva

Kniha: 89 nejdůležitějších manažerských teorií pro praxi
Autor: ;

To nejpodstatnější z teorie managementu na pouhých 250 stránkách - rychle, přehledně, fundovaně. Během poslední stovky let se tisíce manažerů i akademických pracovníků snažily ...
Titul doručujeme za 2 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  369 Kč 317
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
10,6
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
tištěná forma elektronická forma

hodnoceni - 58.4%hodnoceni - 58.4%hodnoceni - 58.4%hodnoceni - 58.4%hodnoceni - 58.4% 60%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Management Press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2015-11-25
Počet stran: 264
Rozměr: 165 x 235 mm
Úprava: 261 stran : ilustrace
Vydání: 1. vydání
Spolupracovali: z anglického originálu The little book of big management theories... and how to use them ... přeložila Hana Škapová
Vazba: brožovaná lepená s chlopněmi
Doporučená novinka pro týden: 2015-49
ISBN: 9788072613823
EAN: 9788072613823
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

To nejpodstatnější z teorie managementu na pouhých 250 stránkách - rychle, přehledně, fundovaně. Během poslední stovky let se tisíce manažerů i akademických pracovníků snažily přijít na to, co z člověka dělá skvělého manažera, a odhalit tajemství efektivního řízení. Výsledkem jsou stovky manažerských teorií, které si v řadě případů vzájemně odporují. Teorií je takové množství, že to vytíženým manažerům v podstatě znemožňuje probírat se jimi a zjišťovat, které z nich jsou opravdu přínosné a které jsou spíše jen pomíjivým módním výstřelkem. Bohužel i v případě, kdy manažer narazí na skvělou teorii, jen málokdy je k ní připojeno doporučení, jak jejích myšlenek využít v každodenní manažerské práci. Kniha 89 nejdůležitějších manažerských teorií pro praxi si klade za cíl tento problém vyřešit. Je psána zhuštěným, digestivním stylem a text byl nemilosrdně ořezán, aby v něm nezůstaly žádné irelevantní informace. Výsledkem je stručný popis 89 hlavních teorií, které by měl každý manažer znát. Každé teorii jsou věnovány dvě stránky, kde jsou stručně představeny hlavní myšlenky a doporučení, jak je využívat v praxi. Do knihy byly zařazeny výhradně teorie, jejichž hodnota byla mnohokrát prověřena praxí. Když si předkládaný výběr pročtete, pochopíte hlavní myšlenky, zamyslíte se nad možnou aplikací a zkusíte vybrané teorie uvést do praxe, budete schopni obstát v podstatě v jakékoli diskusi na téma „management a teorie“.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
James McGrath; Bob Bates - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky
28 MAYO A HAWTHORNSKÉ EXPERIMENTY Uplatnění: V kombinaci s Teorií 26, k identifikaci faktorů, které zaměstnance skutečně motivují. Koncem 20. let 20. století prováděl Elton Mayo se svým týmem z MIT (Massachusetts Institute of Technology) sérii pokusů, při nichž studoval chování dělníků v hawthornských závodech firmy General Electric. Jejich výsledky odporovaly tehdejším představám o výkonnosti zaměstnanců a dodnes zůstávají předmětem zájmu. TÝM VÝZKUMNÍKŮ V HAWTHORNSKÝCH ZÁVODECH ZJISTIL NÁSLEDUJÍCÍ: Mezi výkonností zaměstnanců a pracovními podmínkami nebyla prokázána žádná vzájemná souvislost. Při zlepšení nebo naopak zhoršení podmínek výkonnost nevykazovala žádný výrazný nárůst nebo pokles. Nejdůležitějším motivačním faktorem byla jednoznačně příslušnost ke skupině. Zaměstnanci odvozovali svůj status a pocit sounáležitosti od své pracovní skupiny. Děsila je představa, že by je skupina vyloučila nebo že by měli spolupracovníky nechat ve štychu kvůli vlastní fušerské práci, a ze všech sil se snažili, aby byli dobrými „parťáky“. Tyto skupiny byly často neformální povahy, přesto měly ohromný vliv na chování svých členů. Nárůst produktivity byl důsledkem zájmu, který výzkumníci a manažeři projevovali, když se zaměstnanci mluvili, ptali se na jejich názory a přistupovali k nim jako k osobnostem, nikoli pouze k páru najatých rukou. Přístup založený na respektu a vnímání dělníků jako inteligentních jednotlivců se jednoznačně vyplácel. JAK TEORII POUŽÍVAT n Vezměte na vědomí, že pracovní podmínky samy o sobě mají jen malý vliv na motivaci zaměstnanců a jejich produktivitu. Demotivačním faktorem se stávají jedině v případě, že se zhorší na nepřijatelnou úroveň (viz Teorii 26). n Klíčovým poznatkem je fakt, že zaměstnanci jsou motivovanější, pokud jsou součástí nějaké skupiny. Samozřejmě, že chcete, aby vaši lidé byli „sehraným týmem“, ale zároveň byste měli podporovat vytváření menších skupinek, protože právě příslušnost k těmto mini-skupinám jejich členy nejvíce ovlivňuje. Není náhodou, že základním kamenem elitních britských jednotek SAS jsou čtyřčlenné hlídky. ČÁST 1 l JAK ŘÍDIT LIDI TEORIE 4 n Při každé příležitosti podporujte přátelskou soutěživost mezi jednotlivými mini-skupinami. Tomu, aby se soutěžení nevymklo kontrole, zabráníte udělováním nepříliš hodnotné ceny „nejlepšímu týmu“ za každý měsíc. n Když teď víte, že produktivita roste tam, kde manažeři se zaměstnanci mluví, vylezte z kanceláře a věnujte se trochu uplatňování techniky MBWA neboli obchůzkám po pracovišti (viz Teorii 10). Pokud můžete, přimějte i členy nejvyššího vedení, aby si popovídali s vašimi zaměstnanci. Dosáhnete toho docela snadno. Požádejte svého šéfa nebo ředitele firmy, aby místo schůzky mezi čtyřma očima představil novou podnikovou strategii celému vašemu týmu (samozřejmě za předpokladu, že nejde o žádné důvěrné informace). Po jeho odchodu můžete pokračovat v zodpovídání otázek, které váš tým bude mít. n Každý je rád, když je oceňován. Většinu svého bdělého času strávíme v práci. Potřebujeme věřit, že to má smysl. Napomáhejte tomu: přistupujte k zaměstnancům s respektem, jako k inteligentním osobnostem, a produktivita práce poroste. NAD ČÍM SE ZAMYSLET n Co vlastně vím o lidech, kteří pro mě pracují? n Dávám svým zaměstnancům najevo, že se mnou mohou mluvit o svých ambicích i problémech? 29MAYO A HAWTHORNSKÉ EXPERIMENTY


       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist