načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: 500 póz pro svatební fotografie - Michelle Perkins

500 póz pro svatební fotografie
-15%
sleva

Kniha: 500 póz pro svatební fotografie
Autor:

Jste profesionálním svatebním fotografem, nebo je to jen jeden z žánrů, kterým se věnujete? Chcete pro nevěstu vytvořit ty nejlepší portrétní fotografie, na nichž si bude připadat ... (celý popis)
297
Kniha teď bohužel není dostupná.


»hlídat dostupnost


hodnoceni - 57.5%hodnoceni - 57.5%hodnoceni - 57.5%hodnoceni - 57.5%hodnoceni - 57.5% 60%   celkové hodnocení
1 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: Computer press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2011-05-04
Počet stran: 144
Rozměr: 210 x 235 mm
Úprava: 143 stran : ilustrace (převážně barev.), portréty
Vydání: Vyd. 1.
Název originálu: 500 poses for photographing brides
Vazba: brožovaná, šitá nitmi
ISBN: 9788025131138
EAN: 9788025131138
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Příručka obsahuje kolekci svatebních snímků od světových fotografů. Nabízí nápady a inspiraci těm, kteří chtějí pořídit napaditý portrét nevěsty.

Popis nakladatele

Jste profesionálním svatebním fotografem, nebo je to jen jeden z žánrů, kterým se věnujete? Chcete pro nevěstu vytvořit ty nejlepší portrétní fotografie, na nichž si bude připadat opravdu jedinečná? Hledáte inspiraci pro lepší záběry a tradiční pózy vám již nepřijdou atraktivní? Zkuste nahlédnout do portfolia skutečných mistrů a naučte se pracovat jako oni. Řada snímků od nejuznávanějších svatebních fotografů vám poskytne pestrý zdroj inspirace pro vaši práci s nevěstou. Přehledně řazený soubor začíná hlavou a rameny, pokračuje snímky, které zachycují tělo od pasu nahoru, a končí celkovými záběry. Tyto pózy samozřejmě doplňují i varianty vsedě a vleže. Během fotografování pak můžete kdykoli jednoduše vybrat druh pózy, kterou byste rádi použili, prohlédnete si několik konkrétních příkladů její realizace a už bude jen na vás, zda se necháte inspirovat, nebo se pokusíte přijít s něčím novým. V knize najdete pestrý výběr: * Nápadů pro fotografování v ateliéru i v exteriérech * Příkladů pózování pro tradiční i neformální snímky * Záběrů hlavy a ramen, horní poloviny těla i celé postavy * Shrnutí všech základních pravidel pro správné pózování * Komentáře a krátké tipy přímo od tvůrců fotografií (inspirace profesionálních fotografů)

Další popis

Fotografování svatby bývá skutečně velkou výzvou. Na snímcích je kromě jedinečnosti okamžiku nutné zachytit především krásu nevěsty a zde může být užitečnou pomůckou katalog osvědčených póz, který vám usnadní výběr té nejvhodnější pózy a celkové kompozice. Řada fotografií od světově uznávaných profesionálních fotografů pak poskytuje dostatek nápadů a inspirace pro vaši práci.


Předmětná hesla
Související tituly dle názvu:
Ke knize "500 póz pro svatební fotografie" doporučujeme také:
Fotografujeme Boudoir -- Kompletní průvodce tvorbou intimních portrétů Fotografujeme Boudoir
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

135Inspirace profesionálních fotografů

PŘÍLOHA

Základy pózování

V této části najdete souhrn nejdůležitějších pravidel pro tradiční

pózování – postupy, které jste mohli vidět na  řadě předchozích

snímků. Přestože současní fotografové uvedená pravidla často

úmyslně porušují, zůstává stále většina ze zmiňovaných postupů

základními principy lichotivého zobrazení lidského těla.

Druhy póz

Existují tři hlavní typy fotografi ckých póz defi nované rozsahem

zobrazených částí těla portrétované osoby. Portréty, které zob

razují pouze hlavu a  ramena, mohou v  některých případech

zahrnovat i ruce, pokud jsou zdvižené a umístěné poblíž obliče

je. Dále pak portréty od pasu vzhůru, na nichž je samozřejmě

kromě hlavy a ramen také část trupu a paže. Takové snímky bý

vají nejčastěji oříznuty kousek pod ňadry nebo v pase model

ky. Tříčtvrtinové portréty zachycují téměř celé tělo od  hlavy

až do půli stehen nebo lýtek. Někdy může snímek obsahovat

i  jedno chodidlo. A  konečně celkové portréty, na  kterých je

vidět celé tělo od hlavy až k patě (nebo alespoň ke kotníkům).

Za  celkový portrét lze považovat i  záběry, na nichž je patrné

pouze jedno chodidlo.

Damon Tucci: Portrét hlavy a ramen


136 500 póz pro svatební fotografi e

Srinu a Amy Regeti: Portrét od pasu nahoru Doug Box: Tříčtvrtinový portrét

Pokud je na  snímku méně než polovina těla, je vhodné vy

hnout se takovému oříznutí záběru, které by procházelo lokty

nebo koleny portrétované osoby. Výsledné zobrazení pak ne

vypadá přirozeně.


137Inspirace profesionálních fotografů

Zobrazení obličeje Volba nejvhodnějšího záběru na obličej záleží vždy na samotné nevěstě, osvětlení a dojmu, který se chystáte vytvořit.

V celkovém zobrazení míří nos portrétované přímo do fo

toaparátu a jde o nejširší možný záběr, takže není příliš vhodný pro nevěsty s kulatým obličejem.

Při záběru tří čtvrtin (někdy též dvou třetin) má nevěsta hla

vu natočenou tak, že vzdálené ucho už není vidět. V této pozici

také vzdálenější oko vypadá menší, protože je již výrazně dál

od  fotoaparátu než druhé oko. Hlava by však neměla být od

vrácena příliš daleko, aby špička nosu nepřesáhla linii lícní kosti

nebo aby kořen nosu nezastínil vzdálenější oko.

Klasické zobrazení z profi lu ukazuje hlavu nevěsty natoče

nou o  90 ° od  roviny fotoaparátu, takže je vidět pouze jedno

oko. Dejte si tedy pozor, aby vzdálenější oko včetně řas a obočí

skutečně zůstalo zakryté.

Kevin Jairaj: Ramena nevěsty jsou natočená

Ramena

Ramena nevěsty by měla směřovat šikmo k fotoaparátu. Pokud

totiž zůstanou natočena kolmo k objektivu, často pak vypadají

širší než ve  skutečnosti. A  celkově tato póza vede k  nezajíma

vým, statickým kompozicím. U  hubené nevěsty však můžete

tímto postojem dosáhnout energického a  asertivního dojmu,

který může být žádoucí.

Hlava

Naklonění hlavy vytváří mírné diagonální linie, které celkové

póze pomohou, aby budila lepší dynamický dojem. U  ženských

portrétů bývá tradičně hlava nakloněna k  bližšímu nebo vyššímu

rameni. Toto pravidlo se však často porušuje a většina fotografů se

shodne na tom, že nejlepší je naklonit hlavu nevěsty takovým smě

rem, který je pro portrétovanou co nejlichotivější. Srinu a Amy Regeti: Portrét celé postavy


138 500 póz pro svatební fotografi e

Kevin Jairaj: Volný prostor mezi pažemi a trupem zeštíhluje postavu

Výška brady. Pro držení brady bývá nejvhodnější přirozená střední výška. Pokud je brada příliš vysoko, budí často dojem domýšlivosti a krk se pak také zdá delší. Je-li naopak brada příliš nízko, vypadá nevěsta nesměle nebo vystrašeně a  může se také zdát, že má dvojitou bradu nebo žádný krk.

Oči jsou pro naprostou většinu portrétů tou nejdůležitější částí obličeje. Zpravidla vypadají nejlépe, když linie víčka těsně lemují okraj duhovky. Natočení obličeje mírně od osy objektivu a zamíření pohledu fotografované osoby až za rovinu fotoaparátu odhalí větší část bělma, a oči tak vypadají větší. Paže Paže nevěsty by neměly těsně přiléhat k trupu. Je vhodné, aby mezi nimi a zbytkem těla zůstala alespoň malá mezera, protože pak horní polovina těla vypadá štíhlejší. Paže jsou také nezbytnou součástí trojúhelníkového základu kompozice, která vede oko diváka směrem vzhůru k  obličeji. Není vhodné, aby paže pouze visely podél těla, proto se je snažte použít jako součást dané pózy. Jednoduché ohnutí v lokti vytvoří ve vaší kompozici působivé diagonální linie a  jejich pečlivé umístění může opět pomoci zaměřit pohled diváka na obličej. Ruce Snažte se natočit ruce modelky šikmo k ose objektivu, abyste tak předešli možnému zkreslení jejich tvaru nebo velikosti. Ruce jsou na fotografi ích většinou hezčí, pokud je zabíráte z vnější strany, protože zápěstí nebo dlaně mohou na snímcích vypadat nepřirozeně velké, obzvláště když je nevěsta drží poblíž obličeje. Navíc je vhodné, aby ruce byly v různé výšce, protože tak získáte další diagonální linie, které póze přidají na dynamičnosti.

Zápěstí. Většině portrétů prospěje, pokud bude nevěsta držet ruku mírně ohnutou v zápěstí (nikoli však, jako by někomu mávala). Zápěstí totiž vytvoří další výraznou křivku, která celkové kompozici může prospět.

Prsty. Prsty vypadají nejlépe, když jsou trochu roztažené od sebe, protože pak mají jasně rozpoznatelný tvar a ohraničení.

Rekvizity. Nejsnadněji najdete pro ruce tu správnou pózu, pokud budou mít přirozeně co na  práci. Například mohou držet nějakou rekvizitu nebo je alespoň o něco opřete či na něco položte. Nevěstiny ruce můžete také nechat skryté za kyticí. Při fotografování prstenu je vhodné ruce položit nebo opřít (například o opěrku židležidle) či je nechat složené.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist