načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: 200 tajných triků pro báječný první rok s kojencem -- Raději šťastná než dokonalá - nezbytná příručka pro tu nejspokojenější mámu na světě - Ute Glaser

200 tajných triků pro báječný první rok s kojencem -- Raději šťastná než dokonalá - nezbytná příručka pro tu nejspokojenější mámu na světě
-15%
sleva

Kniha: 200 tajných triků pro báječný první rok s kojencem -- Raději šťastná než dokonalá - nezbytná příručka pro tu nejspokojenější mámu na světě
Autor:

Raději šťastná než dokonalá! Mnoho žen, které se staly matkami, chce svou novou roli plnit na sto procent. Jsou nově narozeným miminkem zcela fascinované a odhodlané mu obětovat téměř ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  299 Kč 254
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
8,5
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Computer press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2016-09-21
Počet stran: 192
Rozměr: 167 x 225 mm
Úprava: 191 stran : ilustrace
Vydání: 1. vydání
Spolupracovali: překlad: Eva Kadlecová
Vazba: brožovaná lepená
Doporučená novinka pro týden: 2016-39
ISBN: 9788026412083
EAN: 9788026412083
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Autorčiny vlastní zkušenosti, tipy a rady, jak se co nejsprávněji starat o miminko v naprosté pohodě a ke spokojenosti dítěte. Důležitější než dokonalost je klid, radost a trpělivost. Rady se týkají kojení, oblékání, hraní, mazlení ap. Praktické rady k výchově dítěte od narození do jednoho roku.

Popis nakladatele

Raději šťastná než dokonalá! Mnoho žen, které se staly matkami, chce svou novou roli plnit na sto procent. Jsou nově narozeným miminkem zcela fascinované a odhodlané mu obětovat téměř vše. Tato kniha vám ale ukáže, že péče o dítě se dá spojit i s osobním životem, jak a kde si dopřát chvilku oddechu a naučí vás různé vychytávky, jak si péči o dítě usnadnit, aniž by tím cokoli utrpělo. Osvědčené! Přes dvě stovky nápadů, tipů a triků posbíraných od zkušených matek. Komplexní! Péče o dítě, spánek, kojení a krmení, tipy na chytré pomocníky v domácnosti, ale také nápady, jak si zachovat životní prostor jako žena, partnerka i milenka. S bonusem! Přes třicet nejlepších protistresových tipů pro mladé maminky. Autorka Ute Glaser vystudovala učitelství pro střední školy, vyučuje a jako žurnalistka na volné noze píše pro tisk a internet. Vedle toho je tato matka jedné dcery intenzivně činná v oblasti dobrovolné práce s dětmi a mladistvými a všestranně spolupracuje s dalšími aktivními rodiči. Z této spolupráce a zkušeností vznikla tato kniha. (raději šťastná než dokonalá! : nezbytná příručka pro tu nejspokojenější mámu na světě)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

PRO ŠŤASTNÉ MÁMY

140


141

PRO ŠŤASTNÉ

MÁMY

Starat se o miminko, nakupovat, udržovat pořádek

v domácnosti a někdy ještě navíc chodit do práce:

každodenní život je velmi náročný na matčin čas

a energii. A to je tady ještě tatínek děťátka!Posta

rejte se o všechno, ale myslete přitom trochu i na

sebe. Naše malé triky vám pomůžou dodatvaše

mu všednímu dni říz, načerpat energii, a tak –

při joggingu, při návštěvě kamarádek nebo nad

kapučínem – si pomoct k mnoha okamžikům

štěstí.


PRO ŠŤASTNÉ MÁMY

142

Začněte nový den beze spěchu

Kdo dřív chodil do práce, může sepo narození miminka těšit na úplně novousvobodu: na to, že nebude muset každý den hned

vstávat. Záměrně si proto užívejte, ženemusíte automaticky vyskočit na nohy a ihned se

pustit do svých denních úkolů jen proto, že se

vaše miminko už probudilo. Můžete si přece

RANNÍ POMAZLENÍ

V POSTELI

začátek nového dne líně vychutnat společně se

svým miláčkem v teple polštářů!

Kojte v posteli nebo se s lahvičkouvraťte zpátky do postele. Hrajte si s miminkem

a mazlete se s ním, prostě si ty chvíleužívejte. Takové ráno bez shonu a stresu udělá vám

i vašemu pokladu dobře. Doba, kdy vašemiminko nebude chtít zůstat v posteli ani za nic

a bude se za každou cenu drát do nového dne,

přijde dříve, než si myslíte!

Gymnastika pro tělo i duši

Připadá vám boj s peřinou při rannímvstávání obtížný? Pak dopřejte své duši i tělu malé

nakopnutí, abyste zahájila den s většímelánem. Dělá se to takto: Po probuzení minutu

nebo dvě přemýšlejte, na co se ten den těšíte

a co pěkného by vám mohl přinést. Udělejte

si jasno v tom, že z největší části máte vládu

nad tím, jak celý den proběhne, vy sama. A tak

ho ovlivňujte svými činy stejně tak jako svými

RANNÍ NAKOPNUTÍ

myšlenkami. Výzkumy přece už dávnoprokázaly, že se zlými myšlenkami oslabujeme,zatímco ty pozitivní nás posilují.

Pokud se pozitivním směrem vydá duše,

následuje ji i tělo. Odkopněte peřinua udělejte si desetkrát každý ze tří jednoduchých

gymnastických cviků: nejdříve šlapejtenohama ve vzduchu jako na kole, potomvleže lehce zvedněte rozpažené paže a dělejte

kroužky. A na závěr něco praktického: skrčte

si nohy k břichu, obejměte je pažemia houejte se čím dál energičtěji doprava a doleva,

Pro zlepšení nálady

Už jste někdy viděla, jak dospělý přátelsky

štípne dítě do tváře? Možná jste sipomyslela: co je to za hloupost? Avšak toto drobné

gesto, které se používá vždycky u mrzutých

nebo zamračených dětí, ale nikdy u dětírozesmátých, má svůj biologický základ,o kterém málokdo ví: v horní části tváří se nachází

nervy, které se při stimulaci postarají o to, že

jsou do těla uvolněny látky zlepšující náladu.

Za normálních okolností je samozřejměneaktivujeme štípáním, nýbrž úsměvema smíchem.

Tento biologický jev může využít každý,

kdo chce trošku pozměnit situaci. Pokud se

při vstávání chcete „hodit“ do dobré nálady

nebo si všimnete, že barometr vaší náladyzačal během dne nebezpečně klesat, usmějte se!

VYSMÁTÝ TRIK

Stačí jedna dvě minuty v kuse, aby se chemie

vašeho těla dala do pohybu.

Dobré je, že smích nemusí vůbec vycházet

od srdce, ale může být i absolutně falešný.Grimasa úsměvu nebo smíchu totiž spouští v těle

tytéž procesy jako skutečný úsměv a přesně

tak působí také na duši – zlepšuje prostěnáladu. Tento trik pro dobrou náladu je něco jako

dopink pro váš osobní šarm.

Účinnost tohoto triku si můžete ověřit tak

zvaným delta testem (pojmenovaným podle

deltového svalu v paži). Natáhněte svousilnější paži – většinou to bývá pravá –vodorovně před tělo a požádejte někoho, aby vám

tlačil paži směrem dolů. Vzdorujte jeho tlaku,

až pocítíte, jakou sílu v paži máte. Nejde o to,

který z vás vyhraje! Teď stáhněte koutky úst

depresivně dolů a znovu nechte partnera, aby

zatlačil vaši paži dolů. Budete ohromená, jak

oslabující účinek tato mimika má. A nakonec až poslednímu zhoupnutí dáte takový švih, že se jedním plynulým pohybem ocitnete vstoje vedle postele. Hezký den! Nový den si můžete zpříjemnit i nějakourituálně opakovanou ranní myšlenkou. Můj partner Axel říkal svým dcerkám každé ráno, když je

probouzel: „Dneska bude ten nejlepší den vašeho

života!“ Co bylo včera, je už pryč, vysvětloval pak

děvčátkům. Nový den leží úplně celý před vámi,

a když se budete dívat dopředu a využijete ho,

jak to půjde, může se vám podařit úplně cokoliv. PRO ŠŤASTNÉ MÁMY

144

to zkuste opačně: usmějte se a proveďte delta

test s úsměvem. Zjistíte, jakou vám tatomimika dala sílu. A ještě k tomu vám úsměv zlepší

náladu!

PROTISTRESOVÝ TIP 25

TOHLE DÍTĚ JSEM CHTĚLA!

Oživte si prvopočátky

Až se budete zase cítit vynervovaná, vyčerpaná, na konci svých sil nebo prostě jennaštvaná na toho malého uřvaného tvorečka, vzpomeňte si na jedno: jak moc jste děťátko

chtěla! Nikdo na vás netlačil ani vás k ničemu nenutil (pokud jste tedy nepočalanechtěně a umělý potrat nebo odevzdání k adopci pro vás nepřipadalo v úvahu). Toto děťátko

a vaše přijetí jeho existence bylo vaším rozhodnutím. Toto pomyšlení vám může trochu

pomoci od pocitu, že jste bezmocná a vydaná na pospas. Vzpomeňte si na to, proč jste

miminko tak chtěla. Protože máte děti ráda, protože chcete předávat dál své zkušenosti,

fascinovaně sledovat jeho dospívání nebo snad z lásky ke svému muži? Zkuste si také

osvěžit, co se vám na mateřství dosud nejvíc líbilo (viz str. 50). Ze všeho nejvíc si ale

oživte prvopočátky! Jaké to bylo na začátku, být mámou? Když budete mít oči dokořán,

stopy tohoto štěstí naleznete na každém kroku svého života.

Abyste se cítila dobře ve své kůži

Časté pití prospívá zdraví

Některé ženy milují líčení, jiné se muvyhýbají. Ke kterému typu patříte vy? Pokud vás

oční stíny a mejkap nijak zvlášť nelákají,neřinese vám mateřství v tomto ohledužádnou změnu. Pokud je však máte ráda, můžete

se teď dostat do nesnází. Ženy zvyklé se líčit

mají totiž často pocit, že kosmetické výrobky

na jejich kůži by mohly miminku přimazlení škodit, a proto se šminek raději vzdají.

Anebo si myslí, že už na to nemají čas.Vybledlý obličej, do kterého se teď denně dívají

Co platí pro všechny lidi, platí pro kojící matky

dvojnásob: hodně tekutin udržuje zdraví, protože

tělo se skládá z více než 70 % z vody. Kdo málo

pije, je navíc unavený – a s únavou bojují mladé

matky i tak dost často. Každý by měl denně vypít

jeden a půl až dva litry vody a u kojících matek

jsou to spíš dva a půl až tři litry, protože protvorbu mléka potřebuje jejich tělo víc tekutin.

LÍČENÍ POVOLENO

LAHVIČKA PRO MÁMU

v zrcadle, má však jen málo společnéhos jejich vlastním (namalovaným) obrazem sebe

samé – a to může vyvolat pocitynespokojenosti.

Stůjte proto při sobě a svých zálibách!Pokud jste se dříve vždycky líčila, dělejte to dál

i jako matka! Moje kamarádka Sunhild se této

zásady vždycky držela i po narození synka.

I když chlapec při jejím ranním zkrášlování

tu a tam pofňukával.

Dopřejte si proto čas na líčení! Ta trocha

mejkapu, která snad může při mazlení ulpět

miminku na tvářičce, mu uškodí daleko méně

než nespokojenost mámy.

Mnoho žen však pociťuje žízeň jen zřídka

a přes den zapomínají dostatečně pít. Pokud

k tomu tíhnete i vy, zkuste tento malý trik.

Postavte si ráno svou denní porci nápojů

na nějaké místo, kolem kterého často chodíte,

třeba na kuchyňskou linku nebo jídelní stůl.

Díky tomu budete svůj nápoj opakovaně vídat

a vzpomenete si, že je čas si dát pár doušků.

Pokud pijete minerálku, postavte si na stůl

dvě plastové lahve s tím, že do večeramusejí být prázdné. Dáváte-li přednost vodě PRO ŠŤASTNÉ MÁMY

146

z kohoutku nebo čaji, naplňte si ránocelodenní množství do dvou lahví nebo do džbánu.

Nádoba by měla být pokud možno průhledná,

abyste při náhodném pohledu ihned viděla,

kolik už jste toho vypila a kolik vám ještě

zbývá.

Voda a neslazené bylinkové čaje sek takovému příjmu tekutin hodí nejlépe, protože

neobsahují žádné kalorie. Pro matky, které

kojí, jsou užitečné i speciální bylinkové čaje

pro kojící, protože podporují tvorbu mléka,

a navíc mají příznivý vliv na dětské zažívání.

Rozsvícené světýlko

Než žena po porodu získá zpět svoupůvodní postavu, chce to trochu trpělivosti. Staré

porodní báby říkaly: kolik času dítě v břiše

roste, tolik času trvá tělu po porodu, než se

vrátí do původní podoby. Kdo se dostpohybuje – a to je s miminkem víc než snadné –

a přijímá vyváženou stravu, vrátí se na svou

původní hmotnost většinou automaticky.

Platí to jak pro kojící matky, tak pro tyostatní. Proto váhu nejlépe dočasně někamschovejte!

Pokud však kojíte, má to jednu výhodu.

Tvorba mléka pomáhá odbourat část tukových

zásob vytvořených během těhotenství. Kromě

toho kojení denně spotřebuje 400 až 500kalorií, což zase kojící matky vystavuje riziku, že

po ukončení kojení budou i nadále přijímat

výrazně víc kalorií, místo aby množství jídla

zredukovaly na původní hladinu. Znamená to

dát si po odstavení větší pozor na to, co vám

přistane na talíři, nebo – ještě hůř – co sizakusujete jen tak mezi jídly!

KONEC VÁŽENÍ!

Každý metabolismus funguje jinak. Pokud

bude mít vaše tělo problémy vrátit se ke své

původní figuře, buďte vytrvalá, ale takéshovívavá. Nechte si projít hlavou následující:

V žádném případě nepřistupujte k jídlu jako

k nepříteli, se kterým vedete neustáloupsychologickou válku! Jídlo je přítel, který vás

udržuje při životě a zdraví.

Nic si nezakazujte! Místo dělení jídel

na dobrá a špatná se raději na všechnopoživatelné dívejte jako na neutrální –a dávejte si pozor jen na množství. Protože čím je

něco zakázanější, tím víc po tom toužíme.

Držet se dál od zakázaného navíc vyžaduje

dost síly (kterou můžete v rodinnémživotě užitečněji využít jinde). A kdo nakonec

přece jen sní něco „zakázaného“, cítí se pak

provinile a má sklon se trestat ještěpřísnějšími zákazy. Je to začarovaný kruh!

Obrňte se přijetím sebe samé! Znamená to,

že když si občas smlsnete něco z ledničky,

přiznáte si: To jsem já, to je v pořádku.Tento přístup uklidňuje a současně vámposkytuje možnost svobodné volby: Jeden jogurt

bude stačit. Navrch si můžu dát ještě jablko.

147

Jezte pravidelně! Studie prokázaly, že lidé,

kteří nesnídají, trpí nadváhou častěji.Prav

děpodobně proto, že si častěji dají něco

malého mezi jídly a mají méně často pocit

sytosti.

Jezte vědomě a co nejpomaleji. Posaďte se

s jídlem na klidné místo. Nedělejte přitom

nic jiného (čtení, hraní na PC, telefonování),

protože to odvádí vaši pozornosta podpo

ruje pocit, že jste se pořádně nenajedla, a tak

nejste skutečně sytá. Naopak když vydatně

kousáte, máte pocit, že jste toho snědla víc –

a potřebujete mít na talíři méně, abyste se

cítila skutečně najedená.

Dávejte pozor hlavně na to, kolik čeho sníte.

Příliš velké množství je nezdravé prakticky

u všeho. (Koneckonců ani s kamarádkou

do kina nechodíte každý den.) V případě

pochybností je nejjednodušší a nejúčinnější

metodou, jak shodit přebytečná kila,meto

da SJP – „sněz jen půlku“.

Žena může být šťastná i v případě, že máve

likost větší než 36 – a právě tak její manžel.

Buďte k sobě upřímná a zamyslete se nad

tím, jaká hmotnost k vám nejlépe sedí (viz

„Vysněte si svou hmotnost“, str. 148).

Je dost znepokojivé, že devět z deseti žen

není spokojeno se svým tělem – a to i bez

těhotenství. Příčina tkví v ideálu krásydik

tovaném naší společností. Toho všakdosáh

nou jen dvě ženy ze sta, zatímco ostatní se

tím užírají. Napřete proto svou energii raději

na realistické cíle. Být štíhlá je hezkéa pro

spívá to zdraví, ale pouze bez nadměrného

stresu. Důležité je, abyste se ve svém těle cítila

dobře.

PROTISTRESOVÝ TIP 26

SPÁNKU, KOLIK TO JEN JDE

Odpočinutá zvládnete všechno líp

Klasickým lékem proti stresu je spánek. Proto si spánek opatrujte jako oko v hlavě! Kdo

je dobře odpočinutý, zvládá všechno snadněji. Navíc jste trpělivější a kreativnější, když

je třeba vyřešit nějaký problém. Střežit si spánek, to se pochopitelně snáze řekne, než

udělá, protože jestli existuje něco, čím trpí prakticky každá matka, pak je to chronická

únava.

Denní rytmus života se s příchodem novorozence obrátí vzhůru nohamaa spán

kové návyky zase naruby; mnohá noc, když si maminka nedává dobrý pozor (viz „Ve

tmě už ani slovo“, „Noční krmení bez světel“ a „V noci přebalujte jen v nejnutnějších

případech“, str. 64 a dále) nebo má prostě jen trochu smůly, se může snadno změnit

v den. Pak se budete i vy vláčet dnem unavená a bez energie. Pocit, že nejste fit, doléhá

PRO ŠŤASTNÉ MÁMY

148

Mozek pracuje na cíli i podvědomě

Kdo se chce po porodu rychle dostat zpátky

do původní formy, může využít jednuúžasnou schopnost našeho mozku: sílu imaginace.

Například si představme, že vážíte 70 kg.Zaomeňte na svou aktuální hmotnost a na kila,

která chcete shodit. Místo toho si do hlavy

pevně vetkněte svůj cíl. Myslete na vysněnou

VYSNĚTE SI

SVOU HMOTNOST

hmotnost, třeba 60 kg. Zavřete očia představujte si, jak budete vypadat jakošedesátikilová. Stvořte si svou vysněnou postavu před

svým vnitřním zrakem – oblečenoui neoblečenou. Představte si do detailu, jak se bude

pohybovat.

Tento obrázek svého šedesátikilového já si

vyvolejte vždycky, když bude nejhůř: připlnění talíře, cestou do ledničky, při zastávce

u stánku s rychlým občerstvením. V takových na vaše naladění a vede k nespokojenosti. A navíc jste v tomto stavu netrpělivá, někdy i vysloveně nespravedlivá vůči jak dítěti, tak všem ostatním.

Únava nám navíc brání nacházet jednoduchá řešení problémů. Unavená hlava se

nechce a ani nemůže namáhat, a tak v zájmu jednoduchosti většinou jede ve vyjetých

kolejích. To může vést k mnoha nepříznivým rozhodnutím. Představte si třeba, že vaše

miminko se od hlavy až k patě polilo džusem. Když jste unavená a vysílená, připadá

vám převlékání jako další zbytečná přítěž a praní jako nesnesitelné břemeno. Nejspíš

začnete křičet a malému skrčkovi nadávat, ten tomu však ve svém půl roce ještě nemůže

vůbec rozumět. Kdo je proti tomu odpočatý, dokáže reagovat mnohem klidněji.V takovém případě nejspíš řeknete malému šmudlovi něco jako: „To se stane. Podíváme se, co

bychom tu našli na převlečení.“

Pokuste se proto vybojovat pro sebe co nejvíc spánku. Polední zdřímnutí spolus miminkem vám pomůže dobít spánkové baterie. A večer si jděte raději včas lehnout, než

ještě ztrácet čas u televize, protože jedno je jisté: váš malý dvounohý budík brzy ráno

zaručeně zazvoní.


149

Mámina spokojenost se odrazí i na dítěti

Jezdit s novorozencem na výlety a chodit

na návštěvy? I po porodu běhat, malovat nebo

relaxovat ve vaně? Mladé maminky si často

kladou do cesty příliš mnoho překážek, takže

dávají své staré sociální kontakty k ledu nebo

se vzdávají toho, co milovaly. Chcete žít jen

pro miminko a dáváte do pozadí všechno, co

vám doteď dělalo radost. Jenže takovésebezapření má krátké nohy, většinou vás dovede

pouze k nespokojenosti a pocitu neštěstí. To

z vás pocítí i miminko a ponese toto břímě

spolu s vámi.

Proto je pro každou maminku důležitézachovat si původní činorodost. Znamená to

v prvním kroku si vlastní přání vůbec připustit

a ve druhém je – aspoň částečně – uskutečnit.

ZACHOVEJTE SI ČINORODOST

Oba tyto kroky se v každodenním životě dají

často zrealizovat jen těžko. Každodennínároky a fascinující malý človíček totiž účinně

odvádějí matčinu pozornost od její vlastní

osoby. Do života i sebeláskyplnější matky se

tak ale začne vkrádat nespokojenost, což je

velké nebezpečí pro štěstí celé rodiny. Proti

tomu žena, která i navzdory rodině své vlastní

potřeby respektuje a – ač v redukovanéformě – plní, pociťuje větší spokojenost se svým

mateřstvím. A z toho pak příznivě těží i její

dítě a partner.

Je toho samozřejmě mnoho, co po narození

miminka musíte ve svém životě změnit. Ale

nevzdávejte se kompletně svého sebeurčení

ve prospěch dítěte. Pokud ráda běháte nebo

si čtete, měla byste to dělat i dál. Pomoci vám

v tom může pravidlo ABC (viz str. 151), chůva

(viz str. 163) a váš partner (viz str. 160). okamžicích si řekněte: „Já, šedesátikilová žena, si teď nandám přesně tolik, kolik potřebuju,“ nebo „Chci já, šedesátikilová žena, vůbec

teď před obědem něco jíst?“ Když se pustíte

do této imaginační hry, můžete se své vysněné

hmotnosti přiblížit bez zvláštního úsilí.



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist