načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: 111 her pro atraktivní výuku angličtiny – Petr Hladík

111 her pro atraktivní výuku angličtiny

Elektronická kniha: 111 her pro atraktivní výuku angličtiny
Autor: Petr Hladík

Metodická příručka pro učitele angličtiny, nabízí zábavnou a hravou formu výuky s aktivním zapojením žáků. Je vhodná pro výuku všech jazykových úrovní, bez věkového omezení. ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  169
+
-
5,6
bo za nákup

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
elektronická forma ELEKTRONICKÁ
KNIHA

hodnoceni - 43.7%hodnoceni - 43.7%hodnoceni - 43.7%hodnoceni - 43.7%hodnoceni - 43.7% 40%   celkové hodnocení
4 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Dostupné formáty
ke stažení:
EPUB, MOBI, PDF
Zabezpečení proti tisku a kopírování: ano
Médium: e-book
Rok vydání: 2013
Počet stran: 141
Rozměr: 21 cm
Úprava: ilustrace
Vydání: 1. vyd.
Spolupracovali: překlad textů do angličtiny Regina Janíková
Skupina třídění: Angličtina
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
Nakladatelské údaje: Praha, Grada, 2013
ISBN: 978-80-247-4763-7
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Metodická příručka pro učitele angličtiny, nabízí zábavnou a hravou formu výuky s aktivním zapojením žáků. Je vhodná pro výuku všech jazykových úrovní, bez věkového omezení.

Popis nakladatele

Chcete vést výuku hravou a nenásilnou formou? Docházejí vám nápady, jak žáky zaujmout a udržet jejich pozornost? Inspiraci naleznete v knize "111 her pro atraktivní výuku angličtinyy", která je určena všem učitelům a lektorům anglického jazyka. Hry jsou v knize rozděleny do šesti oblastí podle cíle na aktivizující hry, seznamovací hry, konverzační hry, konverzační a gramatické hry, gramatické hry a hry pro rozvoj psaní. Nejedná se přitom jen o didaktické hry, ale spíše o netradiční aktivity a nápady na zatraktivnění výuky. U každé hry se dozvíte informaci o čase, který zabere, jazykové úrovni, pro kterou je určena, její organizaci, studijních cílech a potřebných pomůckách. Kromě popisu přípravy a průběhu hry dále v knize najdete řadu konkrétních příkladů, které můžete při hrách využít, a také odkaz na přílohy (herní plány, obrázky, kartičky, tabulky), které vám usnadní přípravu aktivity. Knížka je jedinou tohoto typu na našem trhu.

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Petr Hladík - další tituly autora:
111 her pro atraktivní výuku angličtiny 111 her pro atraktivní výuku angličtiny
111 her pro atraktivní výuku němčiny 111 her pro atraktivní výuku němčiny
 (e-book)
111 her pro atraktivní výuku němčiny 111 her pro atraktivní výuku němčiny
 (e-book)
111 nových her pro atraktivní výuku jazyků 111 nových her pro atraktivní výuku jazyků
 
K elektronické knize "111 her pro atraktivní výuku angličtiny" doporučujeme také:
 (e-book)
1000 španělských slovíček 1000 španělských slovíček
 (e-book)
Učte se anglicky s vtipem I. Učte se anglicky s vtipem I.
 (e-book)
Velký Gatsby Velký Gatsby
 (e-book)
Anglický slovník na cesty Anglický slovník na cesty
 (e-book)
Andersenovy pohádky A1/A2 Andersenovy pohádky A1/A2
 (e-book)
Angličtina 4000 slovíček podle témat -- základní a rozšiřující slovní zásoba Angličtina 4000 slovíček podle témat
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Petr Hladík

pro

atraktivní

výuku

angličtiny

Grada Publishing, a.s., U Průhonu 22, 170 00 Praha 7

tel.: +420 234 264 401, fax: +420 234 264 400

e-mail: obchod

@grada.cz, www.grada.cz

Petr Hladík

111

her

pro

atraktivní

výuku angličtiny

Ch

cete vést výuku hravou a  nenásilnou formou? Docházejí vám nápady,

jak žáky zaujmout a  udržet jejich pozornost? Inspiraci naleznete v  knize

„111 her pro atraktivní výuku angličtiny“, která je určena všem učitelům a lektorům anglického jazyka. Hry jsou v knize rozděleny do šesti oblastí podle cíle na aktivizující hry, seznamovací hry, konverzační hry, konverzační a gramatické hry, gramatické hry a hry pro rozvoj psaní. Nejedná se přitom jen o didaktické hry, ale také o netradiční aktivity a nápady na zatraktivnění výuky. U každé hry se dozvíte informaci o čase, který zabere, jazykové úrovni, pro kterou je hra určena, její organizaci, studijních cílech a potřebných pomůckách. Kromě popisu přípravy a průběhu hry dále v knize najdete řadu konkrétních příkladů, které můžete při hrách využít, a také odkaz na přílohy (herní plány, obrázky, kartičky, tabulky), jež vám usnadní přípravu aktivity. Knížka je jedinou tohoto typu na našem trhu. Autor knihy „111 her pro atraktivní výuku angličtiny“ přináší sbírku nápadů, jak pestře, motivačně a komunikativně obohatit jazykovou výuku. Aktivizace žáků je při ní totiž důležitější než v mnoha jiných předmětech. To platí nejen ve škole, ale i při vzdělávání dospělých. Probíraná gramatika a slovní zásoba by měla být pravidelně a hravě procvičována, aby nezašedla a stala se pestrým a živým jazykovým projevem. Pusťte se do hravé výuky pomocí prověřených her a nadchněte své žáky!

Mgr. Julia Wittmann

jazyková lektorka

Dále doporučujeme:

Grada Publishing

Petr Hladík

pro

atraktivní

výuku

angličtiny

Upozornění pro čtenáře a uživatele této knihy

Všechna práva vyhrazena. Žádná část této tištěné či elektronické kni

hy nesmí být reprodukována a šířena v papírové, elektronické či jiné

podobě bez předchozího písemného souhlasu nakladatele. Neopráv

něné užití této knihy bude trestně stíháno. Mgr. Petr Hladík 111 her pro atraktivní výuku angličtiny TIRÁŽ TIŠTĚNÉ PUBLIKACE Vydala Grada Publishing, a.s. U Průhonu 22, 170 00 Praha 7 tel.: +420 234 264 401, fax: +420 234 264 400 www.grada.cz jako svou 5153. publikaci Odpovědný redaktor Václav Ječmínek Jazyková redakce PhDr. Pavel Kotrbáček Překlad textů do angličtiny Mgr. Regina Janíková Obálka, grafická úprava a sazba Eva Hradiláková Počet stran 144 První vydání, Praha 2013 Vytiskly Tiskárny Havlíčkův Brod, a.s. © Grada Publishing, a.s., 2013 Cover Photo © fotobanka allphoto Ilustrace © Mgr. Kateřina Hamplová ISBN 978-80-247-4763-7 ELEKTRONICKÉ PUBLIKACE ISBN 978-80-247-7672-9 (ve formátu PDF) ISBN 978-80-247-7673-6 (ve formátu EPUB)

Obsah

O autorovi ........................................................................................................................................ 9

Předmluva ........................................................................................................................................ 10

Část I

Aktivizující hry ..................................................................................................................... 13

1. Bomba / Bomb ....................................................................................................................... 14

2. Prasátko / Piggy ..................................................................................................................... 15

3. Řekni to jinak! / Say It in a Different Way! .................................................................... 16

4. Sběratel / Collector .............................................................................................................. 17

5. Kolotoč / Merry-go-round ................................................................................................. 18

6. Slovní fotbal / Word Football ............................................................................................ 19

7. Krabička / Little Box ............................................................................................................. 20

8. Riskuj! / Jeopardy! ................................................................................................................. 21

9. Namaluj větu! / Draw a Sentence! .................................................................................. 23

10. Alzheimer / Alzheimer ........................................................................................................ 24

11. Chaos / Chaos ........................................................................................................................ 25

12. Polep třídu! / Paste the Class All Over! .......................................................................... 26

13. Horolezci / Climbers ............................................................................................................ 27

14. Protiklady / Opposites ........................................................................................................ 28

15. Míček / Little Ball ................................................................................................................... 30

16. Hádanka / Riddle .................................................................................................................. 31

17. Červík / Wormie ..................................................................................................................... 32

18. Pomatený příběh / Confused Story ............................................................................... 33

19. Písmenový maraton / Marathon of Letters ................................................................. 34

20. Galimatyáš / Higgledy – Piggledy .................................................................................. 35

21. Křížovka / Crossword Puzzle ............................................................................................. 36

22. Řekni, namaluj, ukaž! / Say, Draw, Show! ..................................................................... 37

23. Kreslení / Drawing ................................................................................................................ 38

24. Tichá pošta / Secret Message ........................................................................................... 39

25. Jmenuj... / Name... ............................................................................................................. 40

26. Kdo je rychlejší? / Who is faster? ..................................................................................... 41

27. Kdo jsem? / Who am I? ....................................................................................................... 42

28. Kovbojové / Cowboys ......................................................................................................... 43


Část II

Seznamovací hry .............................................................................................................. 45

29. Jedenáct úkolů / Eleven tasks ......................................................................................... 46

30. Doplňování vět / Finish the Sentence! ......................................................................... 47

31. To jsem já / That’s Me ......................................................................................................... 48

32. Zapamatuj si mé jméno! / Remember My Name! .................................................... 49

33. Interview / Interview .......................................................................................................... 50

34. Toaletní papír / Toilet Paper ............................................................................................. 52

35. Cik – Cak / Zig – Zag ........................................................................................................... 53

36. Pantomima / Pantomime ................................................................................................. 54

37. Klubíčko / Ball of String ..................................................................................................... 55

Část III

Konverzační hry ................................................................................................................. 57

38. Zpráva dne / Report of the Day ...................................................................................... 58

39. Detektiv / Detective ............................................................................................................ 59

40. Novinový titulek / Newspaper Headline ..................................................................... 60

41. A jak to bylo dál? / And What Was Next? .................................................................... 61

42. Nekonečná minuta / Infinite Minute ............................................................................ 63

43. Výmluvy / Excuses ............................................................................................................... 64

44. Vyprávěj! / Tell a Story! ....................................................................................................... 65

45. Hádej, kde jsme! / Guess Where We Are! ..................................................................... 66

46. Fotky / Photos ....................................................................................................................... 67

47. Kdo chce dárek? / Who Wants a Present? .................................................................. 68

48. Zlatá rybka / Golden Fish .................................................................................................. 69

49. Reportér / Reporter ............................................................................................................. 70

50. Průzkum veřejného mínění / Public Opinion Poll ................................................... 71

51. Murphyho zákony / Murphy’s Laws .............................................................................. 73

52. Hra na... / Play... ................................................................................................................. 74

53. Hloupé otázky / Stupid Questions ................................................................................ 75

54. Alibi / Alibi .............................................................................................................................. 76

55. Hádka / Quarrel .................................................................................................................... 77

56. Krátké zpravodajství / Brief News .................................................................................. 78

57. Hádání zemí / Guess What Country It Is! ..................................................................... 79

58. A jak to bylo dál? / And What Came Next? ................................................................. 80

59. Video beze zvuku / Video Without Sound ................................................................. 81

60. Problémy / Problems .......................................................................................................... 82

61. Proč máš v tašce zajíce? / Why Do You Keep a Hare in Your Bag? ..................... 83


62. Mimozemšťan / Extraterrestrial ...................................................................................... 84

63. Co se hodí? / What Goes Together? ............................................................................. 85

64. Jeden k nám nepatří! / One Does Not Belong to Us! .............................................. 86

65. Co je to? / What Is It? ......................................................................................................... 87

66. Kouzelný sáček / Magic Sack ........................................................................................... 88

67. Skoč mi do řeči! / Do Interrupt My Speech! ............................................................... 89

68. Tabu / Taboo .......................................................................................................................... 90

69. Pyramida / Pyramid ............................................................................................................ 91

Část IV

Konverzační a gramatické hry .......................................................................... 93

70. Opuštěný ostrov / Desert Island .................................................................................... 94

71. Teta Běta / Auntie Betty ..................................................................................................... 95

72. Hádej! / Guess! ...................................................................................................................... 96

73. Zrcadlo / Mirror .................................................................................................................... 97

74. Otázky bez konce / Questions Without End .............................................................. 98

75. Věštec / Fortune-teller ....................................................................................................... 99

76. Co řeknete, když... / What Would You Say If... ....................................................... 100

77. Dřív bylo všechno jinak / Auld Lang Syne ................................................................ 101

78. Co byste dělali, kdyby... / What Would You Do If... ............................................ 102

79. Definice / Definition ......................................................................................................... 104

80. Hugo říká / Hugo Says ..................................................................................................... 105

81. Najdi šest rozdílů / Find Six Differences .................................................................... 106

Část V

Gramatické hry ..................................................................................................................107

82. Čarodějnice / Witch .......................................................................................................... 108

83. Vláček / Train ....................................................................................................................... 109

84. Co by, kdyby? / What If...? ............................................................................................. 110

85. Chyby / Mistakes ................................................................................................................ 111

86. Stalo se / Have You Ever...? ............................................................................................ 113

87. Kdy se to stalo? / When Did It Happen? ................................................................... 114

88. Časování / Conjugation ................................................................................................... 116

89. Skládání vět / Completing Sentences ........................................................................ 118

90. Slovesný kruh / Circle of Verbs ...................................................................................... 119

91. Proč? Protože... / Why? Because... ............................................................................ 120

92. Zvuky / Sounds ................................................................................................................... 121

93. Trochu jiný diktát / A Bit Different Dictation .......................................................... 122


Část VI

Hry pro rozvoj psaní ...................................................................................................123

94. Psaníčko / Little Letter .................................................................................................. 124

95. Profík / Professional ....................................................................................................... 125

96. Jedenáctka / Eleven ...................................................................................................... 126

97. Nákupní lístek / Shopping List .................................................................................. 127

98. Země, město... / Country, City... ............................................................................. 128

99. Závod ve slovíčkách / Competition in Words ...................................................... 129

100. Jazykolamy / Tongue Twisters ................................................................................... 130

101. Komiks / Comics ............................................................................................................. 131

102. Pravda nebo lež? / True or False? ............................................................................. 132

103. Barevné lístky / Colored Leaflets .............................................................................. 133

104. Scrabble / Scrabble ....................................................................................................... 134

105. Prodlužování vět / Stretched Sentences ............................................................... 135

106 Strýček Oto sedí ve vaně / Uncle Donald Is Sitting in a Bathtub .................. 136

107. Tři slova / Three Words ................................................................................................. 137

108. Horoskop / Horoscope ................................................................................................. 138

109. Proud vědomí / Mind River ........................................................................................ 139

110. Mikroskop / Microscope .............................................................................................. 140

111. Dopis / Letter ................................................................................................................... 141

O autorovi / 9

O autorovi

Mgr. Petr Hladík (nar. 1987)

Vystudoval magisterský obor Učitelství českého a němec

kého jazyka pro střední školy na Západočeské univerzitě

v Plzni. Vždy se zajímal o cizí jazyky. Již během studií se vě

noval výuce němčiny dospělých, při které sbíral lektorské

zkušenosti. Metodika výuky se stala jeho primárním zá

jmem, neboť v ní viděl příležitost k zintenzivnění pokroku

studentů při výuce. Hledá nové metody, které by pomohly studentům s jazykovým vzděláním. V současné době spolupracuje s několika vzdělávacími subjekty. Zaměřuje se především na  výuku německého jazyka a češtiny pro cizince. Cílem jeho snažení je zatraktivnit výuku jazyků pomocí zábavných forem a her. / 111 her pro atraktivní výuku angličtiny Předmluva Milí učitelé, milí lektoři, do rukou se vám dostává učební pomůcka, jež je určena především nadšeným vyučujícím anglického jazyka, kteří preferují zábavnou a hravou formu výuky s aktivním zapojením žáků. Pokud hledáte inspiraci, jak svou výuku osvěžit, jste na správné adrese.

Publikace je věnována učitelům všech vzdělávacích stupňů a lektorům, zkrátka všem, kdo vyučují cizí jazyky. Může být použita při výuce všech jazykových úrovní, a to bez věkového omezení. Jednotlivé hry by měly sloužit především jako inspirace. Každý vyučující si je může upravit dle vlastních potřeb, popř. potřeb svých žáků. Při výuce je stále těžší žáky oslovit či nadchnout. Proto vznikla tato publikace, jež si vytyčila následující cíle: • poskytnout učitelům a lektorům nápady a hravé inovativní postupy, • docílit výuky hravou formou, • zaktivizovat žáky a motivovat je k učení, • dosáhnout oboustranné radosti z výuky, • zlepšit výsledky žáků. Publikace je rozdělena do šesti částí, jejichž tématy jsou: • aktivizující hry, • seznamovací hry, • konverzační hry, • konverzační a gramatické hry, • gramatické hry, • hry pro rozvoj psaní. U každé aktivity jsou uvedené následující body: • Čas

Udává, kolik času aktivita vyžaduje. Časová náročnost je jen orientační, závisí

na velikosti skupiny a jazykových dovednostech žáků.

Předmluva / 11

• Jazyková úroveň

Jazyková náročnost je označena různým počtem hvězdiček. Nejsnazší úkoly

jsou označené jednou hvězdičkou *, nejtěžší čtyřmi hvězdičkami ****. Někte

ré aktivity mohou být uzpůsobené různé jazykové úrovni. • Organizační forma

Označuje uspořádání způsobu práce při dané aktivitě, vhodný počet žáků. • Studijní cíl

Specifikuje cíle, kterých chceme dosáhnout pomocí zvolené aktivity. • Pomůcky

Označují veškeré pomůcky, které jsou pro aktivitu zapotřebí. Ještě několik rad: • Srozumitelně vysvětlete pravidla hry, současně aktivitu poutavě uveďte

a vzbuďte tak zájem žáků. • Před začátkem aktivity se vždy ujistěte, zda žáci porozuměli pravidlům. • Promyslete vhodné zařazení do hodiny (např. použití hry jako zahřívací aktivity). • Zajistěte, aby byl na aktivitu dostatek času. • Shrňte průběh aktivity a zhodnoťte práci žáků. • Pokud možno nezasahujte do průběhu hry korekturou chyb. Mnoho úspěchů a zábavy při výuce přeje

autor

K některým hrám si můžete stáhnout z www.grada.cz přílohy

vhodné k vytištění (kartičky, herní plány, obrázky, otázky apod.).

www.grada.cz/111-her-pro-atraktivni-vyuku-anglictiny_7796/seznam/katalog/

stáhněte si



Aktivizující hry / 13

Část I

Aktivizující hry

Aktivizující hry by měly sloužit jako zahřívací cvičení: žákům by měly pomoci

lépe se začlenit do skupiny, odstranit počáteční bariéry přechodu do cizího ja

zyka a také usnadnit navázání kontaktů zajišťující společnou zábavu. Díky těmto

nevšedním aktivitám vhodným pro individuální i skupinovou formu výuky se

vytvoří příjemná a uvolněná atmosféra, ve které pak snadněji dosáhneme cílů,

jež jsme si pro hodinu předsevzali. Jejich přínosem je především jednoduchost,

originalita a hravost.

Cíle aktivizujících her:

• aktivizace žáků

• seznámení žáků

• zábava

• vzbuzení zájmu


14 / 111 her pro atraktivní výuku angličtiny

1. Bomba / Bomb Čas: 5–10 minut Jazyková úroveň: * až **** Organizační forma: 3 a více hráčů, plénum Studijní cíl: opakování slovní zásoby Pomůcky: kuchyňská minutka Bomba se hraje v kruhu. Nejprve se vyučující zeptá, zda žáci vědí, co je kuchyňská minutka a k čemu se používá. Při této hře má totiž představovat bombu, jelikož tiká stejně jako opravdová bomba. Stačí určit téma a hra může začít. Bomba koluje v kruhu a každý, kdo ji právě drží, řekne slovo k předem určenému tématu. Prohrává hráč, jemuž bomba vybouchne (zazvoní) v ruce. Hra nutí k rychlému reagování, a tím žákům usnadňuje přechod do cizojazyčného prostředí.

Varianty:

• Žáci mohou utvářet celé věty. • Jeden z hráčů řekne slovo a další s tímto slovem utvoří větu či souvětí. Ná

sledně vymyslí nové slovo pro dalšího hráče. Lze přitom procvičovat pouze

konkrétní spojovací výraz, např. spojku because – první hráč: a dog → druhý

hráč: I don’t want to have a dog because I would have to walk him.

Aktivizující hry / 15

2. P rasátko / Piggy

Čas: 5 minut

Jazyková úroveň: * až ***

Organizační forma: 1 a více hráčů, plénum

Studijní cíl: hláskování

Pomůcky: žádné

Prasátko využijete k procvičování písmen abecedy. Určený žák vymyslí libovolné

slovo. Na tabuli však namísto písmen tohoto slova nakreslí jen čárky, které před

stavují jednotlivá písmena daného slova. Ostatní hráči se snaží naznačené slovo

uhodnout a říkají písmena abecedy, která by mohlo hledané slovo obsahovat.

Každé správné písmeno se doplní. Za každé špatné písmeno se namaluje jedna

část prasátka. Hra končí, když je namalované celé prasátko, nebo když je slovo

uhodnuto. Je vhodné zaměřit se na problematické hlásky.

Příklad:

F U _ N _ T _ _ E

Řešení: furniture

+ / 111 her pro atraktivní výuku angličtiny 3.

Řekni to jinak!

/ Say It in a Different Way!

Čas: 10 minut Jazyková úroveň: ** až **** Organizační forma: 1 a více hráčů, plénum, menší skupiny Studijní cíl: popisování slov Pomůcky: kartičky se slovy Nikdy nevíte, kdy se vám bude hodit popsat nějaké slovo, na které si zrovna nemůžete vzpomenout, nebo ho neznáte. Každý hráč dostane deset kartiček se slovy, která musí během tří minut co nejrychleji popsat svým spolužákům. Kartičky naleznete v příloze (více viz str. 11). Pořadí popisovaných slov si hráč určí sám. Při popisu však nesmí použít kořen slova. Hráč, který slovo uhodne jako první, získá bod. Vyhrává hráč s největším počtem bodů. Hra umožňuje snadné opakování slovní zásoby, kterou lze vymezit i tematicky.

Příklad:

Garden – A place behind our house. We grow vegetables there. Začátečníci apple tree weather blood nature cow donkey work school news sun sock bed castle mouse

ball

cap

abdomen

head

sea

glass

plane

yard

water

book

window

board

teacher

office

church

Pokročilí

customer

agreement

invoice

company

order

life

department

tax

nightmare

price

rain

reduction

party

suit

grass

rent

coast

puppy

road

side

glass

plan

bin

rubbish

law

level

tip

worm

ambition

addiction


Aktivizující hry / 17

4. Sběratel / Collector Čas: 10 minut Jazyková úroveň: * až **** Organizační forma: 1 a více hráčů, samostatná práce, práce ve dvojicích Studijní cíl: slovní zásoba Pomůcky: žádné Vyučující určí libovolné písmeno abecedy. Žáci mají za úkol během vymezeného času napsat co nejvíce slov začínajících tímto písmenem. Po uplynutí stanovené doby přečte každý sběratel všechna slova, která ho napadla. Vítězí hráč s největším počtem nasbíraných slov.

Průběh aktivity závisí především na potřebách vyučujícího. Její největší předností je nenáročnost na přípravu i čas. Hra je i vhodnou možností, jak vyplnit zbývající čas při výuce. Slouží k  upevnění stávající slovní zásoby a  současně i osvojení nové, neboť se žáci mohou učit i jeden od druhého.

Příklad:

Písmeno D – dog, duck, dress, donor, drug, day, drink, duet, dock

Varianty:

• Místo počátečních písmen mohou hráči hledat slova zakončená určitým pís

menem/příponou. • Pokročilí mohou sbírat slova začínající určitou slabikou. • Výběr slov lze vymezit tematicky. • U podstatných jmen mohou být následně vyhledána slova nadřazená. • S nasbíranými slovy lze tvořit celé věty. • Sběratelé mohou použít všechny slovní druhy, nebo pouze vybrané (podstat

ná jména, slovesa). / 111 her pro atraktivní výuku angličtiny 5. Kolotoč / Merry-go-round Čas: 5–10 minut Jazyková úroveň: * až **** Organizační forma: 1 a více hráčů, plénum Studijní cíl: slovní zásoba Pomůcky: žádné Jeden z  žáků řekne libovolné slovo. Další pokračuje slovem, které ho v  návaznosti na předcházející slovo asociativně napadne jako první. Každý další žák vždy reaguje na poslední slovo, jež zaznělo. Žáci by nad slovy neměli dlouho přemýšlet, nýbrž rychle a zcela spontánně reagovat.

Příklad: garden – grass – green – frog – pond – beach – sun – sky

Varianta: • Stanovíme konkrétní nadřazený pojem a žáci jmenují slova, která s tímto po

jmem souvisejí.

Např. Water – drops, shark, washbasin, rain, sea, puddle etc.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.