načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: 10 zlatých pravidel překonávání nejčastějších komunikačních bariér – Ivan Bureš; Vlasta A. Lopuchovská

10 zlatých pravidel překonávání nejčastějších komunikačních bariér
-15%
sleva

Kniha: 10 zlatých pravidel překonávání nejčastějších komunikačních bariér
Autor: Ivan Bureš; Vlasta A. Lopuchovská

Manažerská příručka shrnuje prostřednictvím teorie a názorných příkladů základní informace napomáhající překonat komunikační bariéry. ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  260 Kč 221
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
7,4
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 47.3%hodnoceni - 47.3%hodnoceni - 47.3%hodnoceni - 47.3%hodnoceni - 47.3% 45%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Management Press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2015
Počet stran: 172
Rozměr: 145 x 205 mm
Úprava: ilustrace
Vydání: Vyd. 1.
Skupina třídění: Sociální interakce. Sociální komunikace
Vazba: brožovaná lepená
Datum vydání: 1. 5. 2015
Nakladatelské údaje: Praha, Management Press, 2007
ISBN: 9788072611669
EAN: 9788072611669
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Manažerská příručka shrnuje prostřednictvím teorie a názorných příkladů základní informace napomáhající překonat komunikační bariéry.

Popis nakladatele

Podtitul knihy 10 zlatých pravidel překonávání nejčastějších komunikačních bariér úspěšných autorů a poradců Ivana Bureše a Vlasty Lopuchovské (vydává ji nakladatelství Management Press, brož., 172 str., doporučená cena 260 Kč) by mohl znít „Pravé slovo na pravém místě a v pravý čas  dokáže divy“.      Slova, která chce mluvčí někomu sdělit, jsou výsledkem čtyř funkcí našeho vědomí – vnímání, myšlení, cítění a intuice. Na straně posluchače pak tyto funkce vyvolávají  jeho reakci na to, co je mu sdělováno. Pokud je výsledkem působení těchto funkcí ve vědomí účastníků rozhovoru taková verbální  komunikace, která je sémanticky koherentní neboli obsahově srozumitelná a syntakticky kohezivní, tj. slova jsou řazena podle všeobecně platných pravidel, potom existuje reálná šance, že se  účastníci rozhovoru nejen dorozumějí, ale že se také shodnou. Pokud tomu tak není, znamená to, že zmíněné čtyři funkce vztyčily v jejich vědomí  komunikační bariéry, které brání mluvčímu v tom, aby jeho verbální projev splňoval dvě výše uvedená kritéria, a posluchači v tom, aby sdělení mluvčího dokázal dešifrovat. V takové situaci je shoda obou aktérů dialogu prakticky nemožná.      Komunikačních bariér je šest: – ne vždy říkáme to, co si myslíme; – co je řečeno, nemusí být vždy slyšeno; – slyšenému nemusí být vždy porozuměno; – rozumět neznamená vždy chápat a ztotožnit se; – myšlenka, kterou všichni pochopili, nemusí být vždy uvedena v život; – to, co je uvedeno v život, se nemusí vždy stát zažitou rutinou.      Kniha obsahuje 32 příkladů a trochu nezbytné teorie, jejichž účelem je čtenáři ukázat, jak dodržováním 10 „zlatých“ pravidel lze tyto komunikační bariéry překonat, tj. jak volit ta pravá slova na pravém místě a v pravý čas. Příklady nejsou uměle konstruovány, naopak vycházejí z dlouholeté odborné praxe obou autorů, takže je vskutku psal sám život. Jsou tedy živou ukázkou toho, jak vhodné slovo dokáže nejen přesvědčit, ale také pohnout posluchače k činu mnohem efektivněji než prázdné fráze, zmatené věty nebo mocenský diktát. Trocha teorie pak ukotvuje pravidla do  racionálního rámce. Čtenář bude překvapen, jak jejich dodržováním zvýší  přesvědčivost a efektivnost svého verbálního projevu.      Proces volby pravých slov na pravém místě a v pravý čas se mu promění z namáhavého tápání v radostnou hru. Ivan Bureš je známým a vyhledávaným marketingovým specialistou, který své zkušenosti sbíral dvacet let na náročných trzích Spojených států a Kanady, na Dálném východě a v řadě západoevropských zemí. Pravidelně přednáší prodejcům po celé České republice (jeho semináře navštívilo za posledních deset let přes třicet tisíc manažerů) a poradensky spolupracuje s firmami místního, regionálního a celostátního významu. Je úspěšným autorem téměř desítky praktických publikací o prodeji a marketingu a patří ke kmenovým autorům nakladatelství Management Press, jeho knihy vyšly rovněž v Rusku (SNS) a v Polsku. Bohaté zkušenosti, které do svých knih ukládá, jsou pro prodejní a marketingové manažery nejen velkou inspirací, ale i vydatným zdrojem životního elánu a nové energie pro boj s konkurencí. Vlasta A. Lopuchovská – překladatelka, tlumočnice, vysokoškolská učitelka a školitelka pedagogů, autorka a spoluautorka deseti publikací zaměřených většinou na výuku německého jazyka – se v poslední době věnuje pragmatické lingvistice, lingvistické a nelingvistické analýze mluveného a psaného jazyka a poradenství v oboru komunikace (rozbor měření a optimalizace komunikačních projevů) v podnikové sféře. Publikuje rovněž ve Spolkové republice Německo.

Další popis

Verbální komunikace byla, je i bude nejefektivnějším nástrojem vytváření mezilidských vztahů. Pokud si nerozumíte s lidmi, nemůžete vybudovat ani výkonný pracovní tým, ani vás nepřijme komunita, v níž žijete. Nová kniha I. Bureše (a Vlasty Lopuchovské) z populární ediční řady ""Zlatá pravidla..."" se věnuje zákonitostem, pravidlům a technikám verbální komunikace a jejich aplikaci opět demonstruje na desítkách praktických příkladů.


Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

www.mgmtpress.cz

10 zlat ̆ch pravidel

pfiekonávání nejãastûj‰ích

komunikaãních bariér

Ivan Bure‰ a Vlasta A. Lopuchovská

Management Press, Praha 2007


Další knihy Ivana Bureše v nakladatelství Management Press Marketingově řízená fi rma (1992) Jak úspěšně řídit prodejní tým (1993, 1997, 2004) 10 zlatých pravidel prodeje (1994, 1995, 1996, 1998, 2001, 2004, 2007) Finanční řízení marketingových projektů (1994) Marketing pro fi rmu v krizi (1995) Poziční strategie v marketingu (1998) Jedeme na veletrh! (1999) 10 zlatých pravidel péče o zákazníka aneb CRM v digitálním věku (2001,

2006; spolu s P. Řehulkou) Ofenzivní marketing aneb Jak zaútočit na konkurenci (2002) Zlatá pravidla vyjednávání nejen v obchodě a podnikání (2004, 2007;

spolu s V. A. Lopuchovskou)

www.mgmtpress.cz


© Ivan Bureš, Vlasta A. Lopuchovská, 2007

Cover design © Petr Foltera, 2007

Všechna práva vyhrazena

ISBN 978-80-7261-166-9

www.mgmtpress.cz


5

Obsah

Předmluva 7

1. pravidlo: Komunikačních bariér je šest a hledejte je u sebe

i u ostatních 9

1. Myšlenky nejsou vždy totožné s tím, co je vysloveno a slyšeno 10

2. Rozumění, chápání a ztotožnění se nemusí být vždy totéž 13

3. To, co je pochopeno, nemusí být vždy realizováno

a nemusí se vžít 19

2. pravidlo: Začněte mluvit jednoznačně 25

1. Proč se často liší to, co máme na mysli, a to, jak to vyjádříme 26

2. Nejednoznačnost je vlastností prakticky všech slov 30

3. Rozumíme si? 34

3. pravidlo: Zkuste dobré slovo 43

1. Psychosociální stres může vážně „poškodit“ sluch 44

2. Chcete, aby vás lidé slyšeli? Promluvte jim z duše 49

3. Něco o vnitřních a vnějších stimulech 52

4. pravidlo: Začněte změnou verbálního chování 57

1. Matou nás naše smysly? 58

2. Žijeme v jazyce 61

3. Škatulky v hlavě 64

5. pravidlo: Použijte verbální tlak, ale s citem 69

1. Porozumění a ztotožnění se nemusí být totéž 70

2. Míra chápání je často úměrná úrovni vzdělání 73

3. Kultura myšlení 77

www.mgmtpress.cz


Obsah

6

6. pravidlo: Nebojte se rozbíjet rámce myšlení 83

1. Proč se neustále všechno mění? 84

2. Se změnou stereotypu je to jako se změnou vyznání 86

3. Když je mysl všech připravena, nastává okamžik rozhodnutí 89

7. pravidlo: Cvičte se v situační senzibilitě 97

1. Nechci se vnucovat 98

2. O čem si s nimi mám povídat? 103

3. Přestali jsme komunikovat 108

8. pravidlo: Věnujte pozornost nejen obsahu, ale také stylu 115

1. I složité věci se dají říci jednoduše 116

2. Probuďte v lidech obrazotvornost a oni vám začnou naslouchat 120

3. Le styl c’est l’homme 125

9. pravidlo: Používejte paměťovou mapu 131

1. Co je to paměť? 132

2. Co je to informace? 137

3. Jak se uklízí ve vlastní hlavě? 140

10. pravidlo: Naučte se analyzovat to, co bylo řečeno 149

1. Ztráty při přenosu sdělení 150

2. Situační senzibilita se dá analyzovat. Dokonce vědecky

a exaktně 154

3. Na samé hranici slov či spíše za ní 162

Krátký dovětek 167

Checklist 168

Použitá a doporučená literatura 169

www.mgmtpress.cz


7

Předmluva Komunikace slouží v moderní společnosti nejrůznějším účelům. Jedním z nejnáročnějších případů uplatnění komunikace jsou situace, kdy chceme změnit chod věcí kolem sebe nebo, chcete-li, myšlení a chování lidí. Zde nevystačíme pouze s komunikací písemnou. Víme všichni z vlastní praxe, že ke změně nějakých činností nebo procesů nestačí pouze vydat písemnou směrnici nebo pokyn. Tady musí vstoupit do hry komunikace verbální. Ovšem jakmile se o změnu chodu věcí začneme slovem pokoušet, zákonitě narazíme na komunikační bariéry. Ty se mohou vztyčit nejen v naší hlavě, ale i v hlavách těch, jejichž myšlení a chování chceme změnit. A právě o tom, jak je překonávat, je tato kniha. Až překvapivě početná účast na seminářích, které jsme na toto téma začali pořádat, svědčí o tom, že je to téma nadmíru aktuální, a to nejen v životě profesním, ale i soukromém.

Jak již je v naší sérii „Zlatých pravidel“ zvykem, také způsoby překonávání těch nejčastějších komunikačních bariér jsou v této knize demonstrovány na řadě praktických příkladů z konzultační praxe mužské polovičky autorské dvojice. Vzhledem k tomu, že oborem spoluautora je poradenství v oblasti obchodu, tak je řada příkladů vybrána z obchodní praxe, ovšem uváděny jsou i četné příklady ze zavádění nejrůznějších systémově organizačních změn, protože obzvláště v těchto případech se komunikační bariéry tyčí hodně vysoko, a samozřejmě nechybějí ani historky z každodenního života. Ať již je některý příklad hodně úzce zaměřen, snahou autorů bylo, aby principy v něm obsažené měly vždy co nejobecnější platnost.

Spoluautorka přispěla lvím podílem k teoretické části této knížky, kterou jsme se ovšem snažili udržet na nezbytně nutném minimu. V závěrečné kapitole si spoluautorka vzala slovo úplně, aby demonstrovala na

www.mgmtpress.cz


Předmluva

8

dvou velmi jednoduchých příkladech ze života to, že verbální komunika

ci lze velmi exaktně analyzovat a že tento druh analýzy se dnes vyvinul

ve vskutku vědeckou disciplínu.

Nechť se tato knížka stane čtenářům užitečným pomocníkem při

pokusech o měnění „světa kolem nás“, stejně jako způsoby a principy

v ní popsané pomohly jejím autorům při řešení nejrůznějších situací jak

v jejich profesní praxi, tak i v soukromém životě.

Ivan Bureš

Vlasta A. Lopuchovská

www.mgmtpress.cz


Komunikačních bariér je šest

a hledejte je u sebe

i u ostatních

1.

PRAVIDLO

Narážím na

komunikační

bariéry

www.mgmtpress.cz




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.