Metodika speciálního programu instrumentálního obohacování pro systematickou výuku myšlení (FIE - Feuerstein Instrumental Enrichment). Nový přístup ke stimulaci a obohacení rozvoje řeči u malých dětí, ale i u starších dětí a dospělých s ...
Metodická příručka pro učitele zaměřená na komunikaci s žákem se speciálními vzdělávacími potřebami i specifikách jeho vlastní komunikace. Dále se text zaměřuje na poruchy řeči jako takové. ...
Příručka popisuje legislativní změn v oblasti vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Autoři s bohatou zkušeností z praxe se podrobně věnují inkluzi, všem jejím aspektům a odpovídají na některé z mnohých otázek. ...
Druhý díl pracovní učebnice ke genetické metodě čtení vede žáky od čtení velkých písmen k malé abecedě. V učebnici jsou různé cvičné texty podle témat, součástí jsou i projekty. Toto vydání je upraveno pro žáky se speciálními potřebami, zejména pro
Autor: Jana Boháčová; Ilona Hulínová-Mihalcová; Karolína Jarešová
Pátý díl ediční řady Školní zralost se věnuje problematice přípravě dětí s SVP na školní docházku z praktického hlediska. Publikace pojednává o začlenění dětí s SVP jak do běžné, tak do speciální třídy MŠ, o specifikách jejich předškolní ...
– Publikace přináší komplexně zpracovanou problematiku ADHD. Přestavuje základní vymezení této poruchy, možnosti podpůrných a organizačních opatření či jejich financování, včetně ukázek dokumentů souvisejících se začleněním dětí s ADHD do ...
Autorka vysvětluje, co s sebou nese vada sluchu, provází čtenáře přehledem pomůcek, které děti s vadou sluchu používají, a podrobně rozebírá výchovně-vzdělávací proces ve škole. Zdůrazňuje důležitost komunikace školy s rodiči a také s ...
Nadání je obvykle považováno za stabilní rys osobnosti, který je možno objektivně zjišťovat a jehož úroveň předurčuje budoucí profesní a studijní výsledky. Tento koncept nadání se v posledních letech stal důležitou součástí českého ...
Publikace je určena nejen žákům základních a středních škol, ale i jejich často bezradným rodičům a učitelům – přináší konkrétní možnosti, jak učinit učení efektivnějším, jak rozpoznat výhodný styl učení, jaké volit strategie učení, jaké ...
Do škol přichází stále více žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Může se jednat o děti, které již mají určitou diagnózou stanovenou, ale i o jedince, kteří ji nemají, nicméně díky jejich nestandardnímu chování je potřeba s nimi ...
These research-led instructional guides link the theories of secondlanguage acquisition and pedagogy with classroom practice, enablingteachers to reflect on what happens in the language classroom. The series editors, Patsy M. Lightbown and ...
Odborná publikace reaguje na významné legislavně-správní i metodické změny v našem školství a také na potřebu podpůrných opatření u dětí, které se potýkají při vzdělávání s různými potížemi, což může vést ke specifickým poruchám učení a ...
Aplikovaná behaviorální analýza (ABA) je založena na předpokladu, že chování jedince lze ovlivnit změnami v prostředí a důsledky daného chování. Postupy dané touto analýzou lze využít například pro rozvoj komunikace, učení se novým ...
Odborná publikace renomovaných autorů reaguje na významné legislavně-správní i metodické změny v našem školství a také na potřebu podpůrných opatření u dětí, které se potýkají při vzdělávání s různými potížemi a deficity, což může vést – ...
Publikace navazuje na monografie, které byly vydány v minulých letech a přináší další výsledky dlouhodobého výzkumu kvality života osob se speciálními potřebami, jenž výzkumný tým realizuje již řadu let na Ústavu speciálněpedagogických ...