– Před necelými osmi sty lety v chudém benediktýnském klášteru v Podlažicích se jakoby zázrakem objevuje velmi podivný rukopis. Největší jaký kdy na světě existoval. Podle legendy není dílem člověka, ale samotného ďábla. – Tajemný původ ...
Kniha představuje českou středověkou knižní kulturu a její média, tedy rukopisy a inkunábule. Popisuje, jak se knihy psaly a později tiskly, užívaly a shromažďovaly. Zaměřuje se především na památky latinského kulturního okruhu z území ...
Bohatě vypravená celobarevná publikace vychází ke stejnojmenné výstavě pozdně středověkých modlitebních knih v Národní knihovně ČR (Klementinum, podzim 2019). Obsahuje dvě eseje, které uvádějí do problematiky pozdně středověké zbožnosti. ...
Publikace je zaměřena na výzdobu chorálních rukopisů 16. století. První část se věnuje osobnosti písaře Jana Táborského, jenž žil v letech 1499–1572, a nejvýraznějším iluminátorům, kteří se v průběhu 16. století podíleli na výzdobě zpěvníků ...
Třináct studií v anglickém a německém jazyce ukazuje rozmanitost produkce iluminátorských dílen na přelomu 14. a 15. století, kdy pražská knižní malba dosahovala vrcholné evropské úrovně, a zkoumá, jak reformní hnutí a velké ...
V době těsně před vypuknutím husitské revoluce vznikl v Praze latinský traktát Mikuláše z Drážďan "Tabule veteris et novi coloris", který se pomocí kombinace obrazu a slova kriticky vyjadřoval ke stavu církve. O jeho popularitě ...
Obsahem této skromné publikace je zcela nekonvenční názor, který si o vzniku a účelu Kodexu , a rozbor několika aspektů jeho obsahu. Jejím účelem ovšem není seznámit běžného čtenáře s Kodexem a tím suplovat příslušnou literaturu. Je spíše ...
Dvě studie zabývající se textovými a obrazovými prameny učení o sedmi smrtelných hříších a o sedmi skutcích milosrdenství. První, historická studie, se věnuje vývoji nauky o sedmi smrtelných hříších (pýcha, závist, hněv, lenost, lakomství, ...
Dostupnost:
4 pracovní dnyi
-16% sleva
390 Kč
328 Kč
i Webové stránky používají pro správné fungování soubory cookies. Více informací.